۸۴۸۲۷۱
۹ نظر
۵۷۹۷
۹ نظر
۵۷۹۷
پ

چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

این روز‌ها می‌توانیم هر چیزی را که بخواهیم در اینترنت پیدا کنیم، از عکس و موسیقی و ویدئو گرفته تا مقاله و کتاب؛ در حقیقت ما از پشت کامپیوتر و تلفن همراه مان به تمام دنیا دسترسی داریم. با وجود همه‌ی این ها، دنیا هر روز چیز‌های شگفت انگیزی برای ما رو می‌کند.

وبسایت روزیاتو - گلریز برهمند : این روز‌ها می‌توانیم هر چیزی را که بخواهیم در اینترنت پیدا کنیم، از عکس و موسیقی و ویدئو گرفته تا مقاله و کتاب؛ در حقیقت ما از پشت کامپیوتر و تلفن همراه مان به تمام دنیا دسترسی داریم. با وجود همه‌ی این ها، دنیا هر روز چیز‌های شگفت انگیزی برای ما رو می‌کند و ثابت می‌کند که زندگی مملوء از کشف‌های جالب، ماجراجویی‌های جذاب و قصه‌های جدید است. در ادامه به چند حقیقت جالب می‌پردازیم که احتمالاً چیزی از آن‌ها نمی‌دانید.

۱- نژادی از مرغ وجود دارد که Silkie یا «ابریشمی» نام دارد
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

این پرنده بیشتر شبیه عروسک است تا موجودی زنده، اما جدا از پر‌های لطیف و ابریشم مانندش، ویژگی‌های عجیب دیگری هم دارد: پوست و استخوان‌های مرغ‌های سیلکی، سیاه رنگ و لاله‌ی گوش هایشان آبی است و هر یک از پا‌های آن‌ها پنج انگشت دارد (در حالی که بقیه‌ی گونه‌های مرغ فقط چهار انگشت دارند). این مرغ‌ها هر کدام ۲۵ دلار قیمت دارند.
۲- نهنگ‌های آبی بزرگ‌ترین قلب دنیا را دارند
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

نهنگ آبی بزرگ‌ترین حیوان کره‌ی زمین است، بنابراین عجیب نیست که بزرگ‌ترین قلب دنیا متعلق به آن باشد. اما قلبی که در تصویر بالا می‌بینید، تنها قلبی است که از نهنگ‌های آبی به دست آمده، چون این نهنگ‌ها معمولاً بعد از مرگ غرق می‌شوند. با این حال، وقتی در سال ۲۰۱۴ امواج دریا جسد یک نهنگ آبی را به ساحل آورد، محققان هر چه که از دستشان ساخته بود انجام دادند تا قبل از تجزیه شدن جسد نهنگ، قلب آن را خارج کنند.

این قلب ۱۹۹/۵ کیلوگرم وزن دارد و سایز آن به اندازه‌ی یک ماشین معمولی است. قلب نهنگ‌های آبی با هر بار تپش، ۲۲۰ لیتر خون را انتقال می‌دهد. اما با وجود همه‌ی این ها، بزرگ‌ترین حیوان دنیا، کندترین قلب را در میان تمامی حیوانات دارد. قلب نهنگ آبی در هر دقیقه ۴ تا ۸ بار می‌زند.
۳- پروانه‌ها هم اگر فرصتش را پیدا کنند، خونخوار هستند
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

پروانه‌ها می‌توانند اشک چشمان لاک پشت‌ها را بنوشند. البته این مسأله‌ی چندان عجیبی نیست، اما این موجودات زیبا و رویایی، روی تاریکی هم دارند: تمامی گونه‌های پروانه اگر جایی خون پیدا کنند، از آن خواهند خورد. نکته اینجا است که خون حاوی مواد معدنی و مغذی‌ای مثل گلوکز و سدیم است. پروانه‌ها به این عناصر بسیار نیاز دارند، در حالی که آن‌ها را به سختی پیدا می‌کنند.
۴- گربه‌ها از نظر علمی مایع محسوب می‌شوند
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

در علم فیزیک، مایع به چیزی اطلاق می‌شود که شکل ظرفی که درون آن قرار گرفته را به خود می‌گیرد، اما حجم خود را مستقل از فشار، (نسبتاً) ثابت باقی نگه می‌دارد. گربه‌ها هم دقیقاً همین ویژگی‌ها را دارند. آن‌ها گاهی مثل مایعات عمل می‌کنند و می‌توانند به هر شکلی در بیایند.

جالب است بدانید در مورد اینکه گربه‌ها در دسته‌ی مایعات قرار می‌گیرند یا جامدات، تحقیق شده و کنفرانس‌های متعددی هم با این موضوع برگزار شده. هنوز پاسخ قطعی‌ای برای این سؤال ارائه نشده، اما محققانی که روی این موضوع کار کردند جایزه‌ی ایگ نوبل را دریافت کردند.
۵- می‌توانید تا آخر عمر فقط با خوردن سیب زمینی و روغن به زندگی ادامه دهید
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

اگر روزی خواستید خود را برای آخر الزمان آماده کنید، احتمالاً بد نیست سیب زمینی و روغن را به لیست خریدتان اضافه کنید. سیب زمینی حاوی مقادیر متعادلی از کربوهیدرات ها، فیبر‌ها و پروتئین است. این ماده‌ی غذایی همچنین می‌تواند ویتامین کافی برای بدن را تأمین کند. اما سیب زمینی چربی کافی و مورد نیاز بدن را ندارد، بنابراین اضافه کردن روغن به آن نه تنها طعم آن را بهتر می‌کند، بلکه امری ضروری به شمار می‌رود.

بعضی متخصصان تغذیه معتقدند، کسانی که سعی دارند وزن خود را کم کنند، می‌توانند از سیب زمینی با روغن به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت استفاده کنند.
۶- مبارزات رپ از قرن پنجم شروع شدند
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

مبارزات رپ، به رقابت‌هایی گفته می‌شود که در آن افراد سعی می‌کنند با رپ خوانی و به بهترین شکل ممکن یکدیگر را تحقیر کنند. جالب آنکه در قرن پنجم، رقابت‌هایی برگزار می‌شد که به آن «رجز خوانی» می‌گفتند. در این رقابت ها، دو شاعر با استفاده از شعر‌های کلاسیک، به یکدیگر توهین می‌کردند. برنده‌ی این رقابت کسی بود که بدترین شعر را داشته باشد.
۷- کوچک‌ترین آدم برفی دنیا فقط ۲/۷ میکرون ارتفاع دارد
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

برای اینکه تصوری از اندازه‌ی این آدم برفی پیدا کنید، باید بدانید که ضخامت یک تار موی انسان ۷۵ میکرون است. دانشمندان برای ساخت این آدم برفی ریزه میزه، ۳ گوی از جنس سیلیکا را روی یکدیگر قرار دادند. اندازه‌ی هر کدام از این گوی‌ها ۰/۹ میکرون است. چشم‌ها و دهن آدم برفی با استفاده از پرتو یونی ایجاد شدند و دست‌ها و بینی آن از جنس پلاتینیوم هستند.
۸- کروکودیل‌ها و تمساح‌ها از کهولت سن نمی‌میرند و تا ابد زنده می‌مانند
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

بعضی حیوانات از ویژگی‌ای به نام «پیری نامحسوس» برخوردارند که به این معنی است که از نظر تئوری، این حیوانات می‌توانند تا ابد زنده بمانند. برای مثال، کروکودیل‌ها نمی‌توانند بر اثر کهولت سن بمیرند و تا ابد به غذا خوردن ادامه می‌دهند. با این حال، احتمال دیدن یک کروکودیل هزار ساله بسیار بعید است. چون بیشتر این حیوانات بر اثر گرسنگی، بیماری و به دست دیگر موجودات شکارچی تلف می‌شوند.
۹- سنگین وزن‌ترین انسان تاریخ، ۶۳۵ کیلوگرم وزن داشت
چند حقیقت جالب از همه چیز و همه جا که احتمالاً نشنیده‌اید

سنگین وزن‌ترین انسان دنیا تا به اکنون، جان براور بوده است. او در سنگین‌ترین وزن خود، ۶۳۵ کیلوگرم بود. براور در سن ۱۲ سالگی حدود ۱۳۳ کیلوگرم بود! در دورانی که او در بیمارستان بود، از ۱۳ نفر برای چرخاندن او استفاده می‌شد تا بتوانند ملافه‌های تختش را عوض کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 01

      آخ جان گربه ها خیلی ملوس و بانمک هستند .

      پاسخ ها

      • علیرضا ناصری

        گربه ها عشقن

    • بدون نام

      يني چي گربه مايعه؟
      مثلا بخاي بريزيش تو سرنگ مياد؟
      يا مثلا باهاش ميشه محلول درست كرد مثلا با شكر قاطيش كني؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گربه عنه

      • علیرضا ناصری

        چون تو ظرفها جا میشه میگن گربه ها مایع نیستن چون استخوانهایشان و بدنهایشان نرمن برا همین راحت تو همه ظرفها جا میشوند یا راحت از زیر درها رد میشوند

    • بدون نام

      من اون مرغ ابریشمیه رو دارم، یکیش خاکستری یکیش سفید.
      با اینکه فوق العاده خشگلن ولی خیلی خنگن :/

      پاسخ ها

      • بی نام

        نکنه ازشون انتظار داری برات جدول مندلیف را از حفظ بخونن مرغن مرغ

    • علیرضا ناصری

      قربون گربه ها برم ماهن با تشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

    • بدون نام

      من عاشق مرغ های ابریشمم.قربونشون برم من الهی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج