جاباما
۸۴۸۲۸۴
۳۰ نظر
۵۰۰۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
پ

روزنامه اصولگرا: مهران مدیری القای ناامیدی کرد

انتقادهای مهران مدیری به شرایط مدیریتی کشور در اولین برنامه دورهمی امسال موجی از انتقاد توئیتری را روانه او و برنامه‌اش کرد؛ واکنش‌هایی منفی که به احتمال زیاد برای خود مدیری هم عجیب بوده است.

روزنامه جوان: انتقادهای مهران مدیری به شرایط مدیریتی کشور در اولین برنامه دورهمی امسال موجی از انتقاد توئیتری را روانه او و برنامه‌اش کرد؛ واکنش‌هایی منفی که به احتمال زیاد برای خود مدیری هم عجیب بوده است.

روزنامه اصولگرا: مهران مدیری القای ناامیدی کرد

سال گذشته او در همین برنامه بارها عملکرد ضعیف مدیریتی دولت را با زبان طنز نقد کرده بود، اما چه اتفاقی افتاد که این بار سیل انتقادها به سوی او روانه شد. ابتدا باید به این نکته توجه کرد که خود مدیری به عنوان مجری تا چه اندازه در سیاست‌های برنامه دورهمی تاثیرگذار است.

مدیری تهیه‌کننده برنامه دورهمی نیست و بدیهی است که متن‌های طنزی که او اجرا می‌کند نیز توسط تیمی از نویسندگان نوشته و تنظیم می‌شود و او صرفاً مجری متن‌های ازپیش‌تعیین‌شده است، بنابراین شاید منطقی نباشد نوک پیکان انتقادها به سمت مهران مدیری گرفته شود، اما متأسفانه این اتفاق رقم خورد و او با هنرمندانی، چون حمید فرخ‌نژاد که در اظهارنظرهای غیرمسئولانه سابقه‌ای طولانی دارد، مقایسه شد.

شاید این حرف‌ها تکراری باشد، اما در این شرایط بیان آن لازم به نظر می‌رسد. درباره انتقاد از برخی مدیریت‌های ناکارآمد در کشور رسانه ملی نمی‌تواند سیاست سکوت مطلق را در پیش گیرد چراکه اگر چنین باشد آمدنیوزها و رسانه‌هایی که دلسوز مردم نیستند و صرفاً به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلودند، دامنه جولان بیشتری پیدا می‌کنند. اگر مردم صدای انتقاد از مسئولان را از درون رسانه‌های حاکمیت نشنوند به طور قطع صدای متفاوت رسانه‌های بیگانه جذاب‌تر به نظر خواهد رسید، اما اینکه مرز انتقاد سازنده با سیاه‌نمایی و کشتن امید مردم دقیقاً کجاست، نیاز به کارشناسان دلسوزی دارد که از اقتضائات اجتماعی و شرایط روانی جامعه در مقاطع مختلف آکاهی کامل داشته باشند.

قاعدتاً در شرایطی که کشور از چند جهت با سیل ویرانگر روبه‌رو است و برخی ضعف‌های مدیریتی از سوی مسئولان دولتی مردم را در برخی از بخش‌ها با چالش‌هایی مواجه کرده مدیران و عقلای برنامه‌های تلویزیونی لازم است درایت و دقت بیشتری به خرج دهند تا همصدا با رسانه‌های مغرض و معاند آب در آسیاب دشمن نریزند، اما بیان درصدی از ناکارآمدی‌ها و ضعف‌ها نیز لازم است.

آنچه از سوی مهران مدیری در برنامه دورهمی رخ داد به گونه‌ای بود که به طور کامل وضعیت کشور را غرق در تباهی نشان می‌داد. واقعیت این است که ایران به طور عادی در معرض بیشترین حجم از سیاه‌نمایی رسانه‌ای از بیرون و حتی داخل کشور قرار دارد، برای مثال ایران چندین برابر از آنچه با فساد اداری و مالی در دستگاه‌های خود روبه‌رو باشد در بعد رسانه‌ای با ذهنیت‌سازی در این ارتباط دست به گریبان است و رسانه‌های داخلی توان مدیریت این حجم از حملات رسانه‌ای را ندارند.

دلیل اصلی آن این است که اساساً رسانه در ایران آنطور که باید جدی گرفته نشده است. دامنه وسیع اخبار منفی می‌تواند به راحتی منجر به ذبح روحیه و امید شهروندان ایرانی شود و هیچ چیز به اندازه ناامیدی نمی‌تواند در کشتار روحیه یک ملت تاثیرگذار باشد. در آموزه‌های دینی ما از ناامیدی به عنوان بزرگ‌ترین گناه یاد شده است. می‌توان گفت: در متنی که مهران مدیری آن را اجرا کرد زیاده‌روی شده بود، اما این نباید باعث شود تا برنامه‌ای، چون دورهمی زین پس از آن طرف بوم بیفتد و تیغ تیز انتقاد از مسئولان که جزو لازمه‌های رسانه‌ای است به سفیدنمایی از وضعیت کشور تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف حق زده برای شما سنگین بوده

    • یک ایرانی

      مفت نگو مگه کسی امید هم داره تو این کشور خراب شده ؟ مگر دولتمران و بچههاشون امثال ساشا . بس کن

      پاسخ ها

      • محمد

        کسی نمیگه که مملکت گل و بلبله ولی این مدیری در جایگاهی قرار نداره که بخواد خودش رو با مردم یکسان بدونه و بخواد خودش رو چهره مردمی جا بزنه و تورش رو بیاره شروع کنه ماهی گرفتن.

    • j

      مهران مدیری یه پاچه خوار قهاری است که نون به نرخ روز میخورد ایشان واسه مردم دلسوزی نمیکندبلکه واسه پاچه خواری این حرفهارامیزند
      ازاینکه ازنظراقتصادی به مردم سخت میگذردبرکسی پوشیده نیست.علت اینکه مردم ازکارمدیری وصداوسیماشک کردن دوگانگی درکارهای آنهاست در دوران قبل ازروحانی چرا ازمدیری وصداوسیماصدای درنمی آمداماحالابلبل شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... تو دوره هایه قبلی هم مدیری همیشه با طنزهایه انتقادیش به دولت میتاخت الان شدید تر شده به خاطر بی کفایتیه صد در صدیه روحانیه

      • بدون نام

        کاربر ۹:۳۰ پاچه خوار خودتی درود بر مدیری

      • بدون نام

        درود بر مهران مدیری شجاع

    • بدون نام

      بهترین کار این است که تمام انتقاد ها از مدیران بی کفایت از همین رسانه ها ی داخلی باشد هم مرهمی بر دل مردم است هم آزادی را حس میکند

      پاسخ ها

      • علی

        یک زمانی در مجلس گفتن چرا زمانی که رسانه های معاند به یک خبری در ایران پرداختند صدا و سیما سه روز بعدش پرداخت. حالا میگن صدا و سیما و داخلی ها نپردازن. ایشالا خدا همه ی ما رو شفا بده ، شفای عاجل که لا اقل بفهمیم چی میگیم و چه انجام میدیم.

    • مهسا

      مدیری واقعیت را میگه

    • مهسا

      مدیری واقعیت جامعه رو میگه .آدم فهمیده ای هست دمش گرم

    • بدون نام

      نیازی نیست کسی ناامیدی راالقا کند چون ناامیدی زندگی وروحیه تمام مردم ایران بجز گروه اندکی را فرا گرفته ...

    • بدون نام

      نیازی نیست کسی ناامیدی راالقا کند چون ناامیدی زندگی وروحیه تمام مردم ایران بجز گروه اندکی را فرا گرفته ...

    • ب

      این برنامه زنده نبود . چرا.......
      می تونستید سانسور کنید میخاستین ارزیابی کنید
      زیر پوست جامعه رو که کردید این حرفا ها چیه دیگه

    • بدون نام

      واقعیت تلخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی ادم خوب و نقد پذیری است واقعیت میگه شما دردتون میاد دمتم گرم مدیری جان کارت عالیه

    • سید موسوی

      آقای مدیری رو خیلی دوست داشتیم واقعا هزار حیف جهت اینکه وارد سیاست شدند رو احساس ما ملت ایران پا گذاشتند ، ازین به بعد دیگه برای ما مدیری قبل نیستند و نمیشن . خیلی متاسفم آقای مدیری

    • کامران

      همه چیز خوب ماچقدرخوشبختیم!؟
      خودرو سازان باانصاف
      لوازم خانگی ارزانه!
      شرکت های لبنی باانصاف هستند!
      مسئولان با درایت هستند!
      ارزاق ماندبه عراق نمیره!
      داداش ها وآقازاده ها دزد نیستند!
      حقوق های مسئولان نجومی نیست!
      اختلاس اصلا نیست!
      تورم تک رقمی است!
      قیمت گوشت ومرغ ارزانه!
      ما ازترامپ نمی ترسیم ولی از مسئولان بی خرد چرا!
      و....هرهشت ساعت یک دوره گفته شود!؟
      جهت رفع ناامیدی والقا روحیه به ملت خوب است!؟

    • کامران

      همه چیز خوب ماچقدرخوشبختیم!؟
      خودرو سازان باانصاف
      لوازم خانگی ارزانه!
      شرکت های لبنی باانصاف هستند!
      مسئولان با درایت هستند!
      ارزاق ماندبه عراق نمیره!
      حقوق های مسئولان نجومی نیست!
      اختلاس اصلا نیست!
      تورم تک رقمی است!
      قیمت گوشت ومرغ ارزانه!
      ما ازترامپ نمی ترسیم ولی از مسئولان بی خرد چرا!
      و....هرهشت ساعت یک دوره گفته شود!؟
      جهت رفع ناامیدی والقا روحیه به ملت خوب است!؟

    • بدون نام

      اعدامش کنید. چه معنا داره حرف از فساد و دزدی بزنه؟ دیگه داره پاشو از گلیمش بیرون میذاره؟ بتو چه که مردم دارن خروار خروار زیر خاک میرن. اگه عرضه داری تو هم حروم خوری کن. بی عرضه

    • سید موسوی

      به نظر من مقصر اصلی صدا و سیماست که به هر کی اجازه میده یه طرفه یه جناح رو بکوبه ، هر چند صدا و سیما سیاستش همینه که هر نحو ممکن یه جریان که تو ایران کلی طرفدار داره رو بکوبه .برا مدیری متاسفم که خواسته یا ناخواسته وارد بد معرکه ای کرد خودش رو .

    • بدون نام

      این حرف رو هر کس بگه از حقیقت بودنش کم نمیشه

    • ایرج

      واقعیت تلخه درست ولی نباید حرفی زده شود که در تلوزیون بیگانه با شور شوقی ان را تحلیل و برسی کنند و مدیران ما را نالایق معرفی کنند

    • بدون نام

      روحانی خودش میگفت ازماانتقادکنیدچیشددروغ بودپس جنبشون کجاس حالا خوبه مجریهابازیگران ادمهای خودشونن ولی بازکم اوردن

    • بدون نام

      توایران بایدکپک باشی تا بدبختیهارونبینی مثل روحانی ومسولین وملوچکشون تاصداسیمای میلی افغانستان باشی

    • بدون نام

      من به شخصا برنامه دور همی که مجری مهران مدیری است خیلی دوست دارم ولی خندوانه خیلی خیلی مسخره است فقط جناب خان خوبه رامبد یک دلقک است

    • بدون نام

      دست مدیری درد نکند.

    • انتقاد منطقی

      مردم با گذروندن سال ۹۷ که سال فلاکت بود و بدبختی و سالی بود که دولت بجای حمایت ملت ، فقط رانت ۴۲۰۰ تومانی به اقوامش داد مگه امیدی براشون مونده بود که مدیری بخواد از بین ببره .

    • بدون نام

      کاش مهران مدیری میرفت تا کمر توی گل و لای و وسایل مردم رو جابجا میکرد بعدش دعا و نفرین و حکم و فتوا و نسخه ... صادر میکرد. نشستن کنار گود میگن لنگش کن . حساب بانکی میدن و کانال پخش میکنن و تلگرام و ... بخدا از همون لرستان درخاست کمک میکرد و حساب بانکی میداد بعتر بود با لباس خیس و گرسنه و گل الود کمک میخاست بهتر بود .

    • محمدرضابیگدلی

      چرامسئولان سرشون رو مثل کبک کردن تو برف و نمی بینم که دیگه چیزی بنام امیدتوجامعه ی ماوجودنداره .هرچندپوستشون انقدرکلفت شده که با گفتن هاککشون هم نمیگزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج