خبری از ارزانی خودرو نیست!
به گفته برخی از کارشناسان خودرویی، سال ۹۸ خبری از ارزانی قیمت خودروها نیست، اما ممکن است با تصویب افزایش قیمت خودرو یعنی پنج درصد کمتر از حاشیه بازار، تقاضا برای خرید خودرو کاهش یابد.
رویداد ۲۴: به گفته برخی از کارشناسان خودرویی، سال ۹۸ خبری از ارزانی قیمت خودروها نیست، اما ممکن است با تصویب افزایش قیمت خودرو یعنی پنج درصد کمتر از حاشیه بازار، تقاضا برای خرید خودرو کاهش یابد.
چنانچه دولت نرخ دلار را بین رقم ۹ تا ۱۰ هزار تومان تثبیت نگه دارد، افزایش قیمت خودرو سال ۹۷ برای سال آینده هم تثبیت خواهد شد. این موضوع در حالی است که اتفاقهای غیرمترقبه در بخش عرضه و تقاضا خودرو شکل نگیرد. ممکن است با کاهش عرضه از سوی خودروسازان قیمت خودرو در سال ۹۸ بین سه تا چهار درصد گرانتر از سال ۹۷ شود، جالب آنکه محمدرضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور پیش از این گفته «اگر افرادی برای کسب سود قصد خرید خودرو دارند، از خرید منصرف شوند، زیرا پیشبینی میشود قیمتها نزولی شود.»
پس از اینکه چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ۲ شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد، عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکتهای خودروساز آغاز و مقرر شد بانکها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.
در این زمینه، قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان در ۲ بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود.
دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران میگویند در سال ۹۷ بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان زیان داشتهاند؛ این در حالی است که قیمت خودرو از ابتدای سال گذشته تا میانه سال، چیزی حدود ۲ برابر و نیم افزایش یافته و بخشی از تعهد آنها نسبت به مشتریان انجام نشده است. این در حالی است که خودروسازان معتقدند در سال جدید با افزایش تولید و تحویل خودروها به مردم، زیان سال گذشته جبران خواهد شد.
محمدرضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور به رویداد۲۴ در مورد قیمت خودرو در سال جدید میگوید: علت اصلی افزایش قیمتها در سال ۹۷ افزایش حجم نقدینگی در کشور بود در حالی که حجم نقدینگی در سال ۸۴ رقمی در حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان بود این رقم در سال ۹۲ به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسید و در حال حاضر ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
او ادامه میدهد: افزایش نقدینگی از سال ۸۴ تاکنون ۲۷ برابر شده است، اما آیا میزان تولیدات ما هم در بخش خودروسازیها ۲۷ برابر شده است؟ ضمن آنکه قیمت کلیه کالاها رشد داشته و دلار هم به بالای ۱۲ هزار تومان رسید و سکه مرز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را هم رد کرد، با این وضعیت برای سال ۹۸ تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است.
نظر کاربران
مطمئنن شماها هم تو باند خودرو سازها هستین ملت گول نمی خورن نمیخرن بپوسه این اشغال ها همه ماشین دارن نمی خوایم
پاسخ ها
همیشه ازقدیم گفتن سواره ازپیاده بی خبره و سیرازگشنه بی خبره ...
مثل روز روشن بود نیازی بفرمایش شمانیست
پاسخ ها
کاش ایران خودرو وسیپاجفتش سیل برده بود من شرینی میدادم
خودرودیگرارزان نخواهدشدهمسرم کارشناس بازارخودروهست واعتقادش این چنین هست اگرکسی خودرومی خواهدفوراتادیرنشده بخردکه ضررخواهدکردوشدیداپشیمان خواهدشد
پاسخ ها
انشاء الله که دلال خودرو نیست
حتما همسر شما دلال تشریف داره و کلی ماشین خریده که شایعه درست میکنی
ماشالاه داری برای همسرت مشتری جور میکنیااااااا.ضمنا همین قیمته پایین نمیاد ثابته پس هر وقت بخرن خریدن دیگه چه ضرری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اونوقت
نه عریزان دلال نیست این یک واقعیت هست چون حلقه تحریم هاسخت ترخواهدشدودرنتیجه تشدیدگرانی
این صحبت شما شایعات خودرو سازان برای بالا بردن قیمت است
عزبزان حالافهمیدیدازروزی که گفتم تاامروز2روزگذشت وروماشین پراید2میلیون رفت اگرکسی دوست داره حرفم روباورکنه وماشین میخوادتادیرنشده زودتربخره
شمافقط نگاه کن ایرانخودرو و سایپا تو یک سال بی صدا انداره سیل امسال زیان دادند برآورد سیل امسال 13 هزار میلیارد بوده
در دولت اصلاحطلب ، گرانی یک امر عادی شده و ارزانی را باید در خواب دید ؟؛!؟!!؟؟!!؟؟!!!!؟؟!!؟؟؟!!؟؟!!؟؟!!.
پاسخ ها
باسلام شما بفرمایید در کدام دولت ارزانی بوده قضاوت با شما
در دولت خاتمی واحمدی نژاد ارزونی بسیاربوده الان چی همه چیزسر به فلک کشیده
پول مردم رو میریزید تو شکم خودرو سازان تا بیان گوش مردم رو اساسی ببرند....آهای مردم غیرتتون کجا رفته....نخرید...بخدا نابود میشن....همت کنید...
تنها راه برون رفت از این مشکل اجازه ورود خودروهای دست دوم ژاپنی که اتقافا خیلی با کیفیت و ارزان هستند.
من در آفریقا که بودم یک خودروی تویوتا با قیمت 3000 دلار خریدم و سال ها فقط هزینه سرویس و بنزین دادم.
خبر مرگش ارزان شد انشاالله یه روزی همش آتیش بگیره
دود این سود ها و ضررها فقط داره به چشم مصرف کننده واقعی میره
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
واقعا خنده داره
آخه کدوم ارزونی؟
پاسخ ها
متاسفم که اینقدر خدا نترس شدین خودرو سازها
این پولها رو که میدید به این شرکتها همش رانت و تبانیه یک عده بخور بخور میکنند
فقط خیانته به مملکت و مردم
خدا نخواهد گذشت ازین کارهاتون مطمئن باشید
این دوتا شرکت رو بندازید سطل اشغال بخدا مردم راحت میشن
بنظرمن هیچ چیزی گران نیست، همه چیز از مرغ و پیاز گرفته تا برسه به ماشین قیمت عرف خودش را دارد، اما چون دستمزد ما همچنان ثابت مانده و پول مان سال به سال کم ارزش تر میشود ما فکر میکنیم اجناس گران شدن،وقتی قیمت یک پراید از 20 م به 50 م میرسه اگر دستمزد ها را هم همینقدر افزایش دهند دیگر هیچکس دم از گرانی نمیزند، اما متاسفانه مسئولین ما هیچوقت حاضر نیستن این کار رو بکنند.
تولیدات داخلی جوابگوی نیاز کشور نیست باید واردات خودرو کارکرده ازاد شود
با تحقیق در کار خودرو سازان مشخص میشود که تمام زیانهای انها به علت مدیریت ضعیف است
حالا که قیمت خودرو ازاد شده باید تعرفه وار ات خودرو صفر شود
خودرو سازان برای جلو گیری از زیان تمام محصولاتشون رو صادر کنند
chi arzun shode k in beshe