۸۴۸۴۶۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

تراز آب در سد کرخه از حد نرمال گذشت

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان تراز آب در سد کرخه از حد نرمال بالاتر است و تراز نرمال در این سد ۲۲۰ متر است اما اکنون تراز این سد ۲۲۴ متر و ۴ متر بالاتر از تراز نرمال است.

خبرگزاری ایسنا: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان تراز آب در سد کرخه از حد نرمال بالاتر است و تراز نرمال در این سد ۲۲۰ متر است اما اکنون تراز این سد ۲۲۴ متر و ۴ متر بالاتر از تراز نرمال است.

حمیدرضا لشکری با اشاره به آخرین وضعیت سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه ۲۲۸۷ مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد ۲۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه است و میزان خروجی بیش از ورودی آ ن است.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌هایی که برای آخر هفته پیش بینی شده است باید فضا در سدها خالی شود تا بتوانیم بارندگی‌ها و سیلاب‌های احتمالی را مدیریت کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: علت اینکه اکنون میزان خروجی آب از سد کرخه بالا است به دلیل بارندگی‌هایی است که برای آخر هفته پیش بینی شده و مجبور هستیم تا فضایی را برای ذخیره سازی آب در سد خالی کنیم.

لشکری ادامه داد: میزان تراز آب در سد کرخه از حد نرمال بالاتر است و تراز نرمال در این سد ۲۲۰ متر است اما اکنون تراز این سد ۲۲۴ متر و ۴ متر بالاتر از تراز نرمال است.

وی با ببان اینکه شرایط آب در سد کرخه تحت کنترل است، عنوان کرد: بالاترین ترازی که می‌توانیم در سد کرخه داشته باشیم، ۲۲۶ متر است و در آن تراز دیگر هیچ کنترلی بر آب موجود در مخزن سد نخواهیم داشت و هر آبی که وارد سد شود از آن خارج خواهد شد.

لشکری با اشاره به میزان ورودی و خروجی دیگر سدهای استان گفت: میزان ورودی آب به سد دز در حال حاضر ۱۵۱۱ متر مکعب بر ثانیه و و میزان خروجی آب از این سد ۲۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه است. میزان ورودی در سد گتوند ۳۹۶ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن ۱۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه است. در سد مارون نیز میزان خروجی آب ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه و میزان ورودی آب ۲۶۴ متر مکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز در حال حاضر ۲۹۸۳ متر مکعب بر ثانیه است، ادامه داد: دبی ورودی آب به سدهای استان کاهش پیدا کرده است اما میزان کاهش به شکل چشمگیر نبوده و همانطور که مشخص است میزان ورودی به سدهای بزرگ استان علی رغم کاهش همچنان بالا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی سیل جدید ؟ خدا رحم کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج