جاباما
۸۴۸۴۷۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵استان سیل‌زده

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر اقدامات انجام شده پس از سیل و آبگرفتگی در پنج استان لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان و ایلام را تشریح کرد و از امدادرسانی به بیش از ۱۷۳هزار نفر در این پنج استان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر اقدامات انجام شده پس از سیل و آبگرفتگی در پنج استان لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان و ایلام را تشریح کرد و از امدادرسانی به بیش از ۱۷۳هزار نفر در این پنج استان خبر داد.

شاهین فتحی در باره اقدامات انجام شده توسط سازمان هلال احمر در ۱۳روز گذشته پس از سیل و آبگرفتگی در استان لرستان، گفت: از زمان وقوع سیلاب تا کنون امدادرسانی در ۱۰ شهرستان استان لرستان، از جمله ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الگودرز، خرم‌آباد، دورود، دوره چگینی و بروجرد انجام شده که طی آن حدود ۴۶هزار نفر امدادرسانی شدند. همچنین بیش از ۱۴هزار نفر از افرادی که درگیر سیل و آبگرفتگی شده بودند به صورت اضطراری اسکان داده شدند و تخلیه آب از ۱۳۰۰ واحد مسکونی انجام شده است.

وی ادامه داد: شهر پلدختر نیز برای تسهیل در امدادرسانی به ۹ منطقه عملیاتی تقسیم‌بندی شده است.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان اینکه تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، البرز، زنجان و قم به این استان اعزام شدند، گفت: ۱۰۰۰نفر از نیروهای هلال احمر در قالب ۱۸۰تیم امداد و نجات در محل حضور داشته و اردوگاه‌های اسکان اضطراری نیز در شهرستان‌های الیگودرز، پلدختر و دورود برپا شده‌اند و یک دستگاه خودروی «ارتباطات سیار و برقراری ارتباط در بستر ماهواره» نیز در محل مستقر است.

فتحی درباره امداد هوایی انجام شده در این استان نیز گفت: در این بخش با توجه به عدم دسترسی زمینی تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب دیده، تعداد شش فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در استان مستقر شده و فرآیند انتقال محموله‌های عملیاتی، نیرو و تجهیزات را بر عهده گرفتند. همچنین در همین راستا با همکاری و پشتیبانی ۱۰ فروند بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقال محموله های امدادی به منطقه را انجام داده اند که تاکنون بیش از ۱۰۰سورتی پرواز در این منطقه انجام شده است.

وی افزود: در شهرستان معمولان نیز با انجام هشت سورتی پرواز اقلام امدادی مورد نیاز به ۱۰ روستای حادثه دیده ارسال و از طریق یک راه زمینی فرعی نیز که به صورت موقت بازگشایی شد ۵۰۰ بسته غذایی بین روستاهای در دسترس منطقه توزیع شد.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه با توجه به وسعت منطقه عملیاتی با فراخوان ۴۰ تیم عملیاتی از جمعیت هلال احمر استان‌های کردستان، همدان، اصفهان، مرکزی، قزوین، قم، زنجان و چهارمحال و بختیاری ، روند ارزیابی و امدادرسانی به مناطق آسیب دیده ادامه دارد، گفت: این تیم ها مجهز به تلفن های ماهواره ای بوده تا با توجه به شرایط حاکم بر منطقه بتوانند وضعیت ارتباطی و اطلاعاتی خود را با مرکز استان و سازمان امداد و نجات حفظ کنند.

اقدامات انجام شده پس از سیل در استان گلستان

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه درباره اقدامات انجام شده در ۱۰ شهرستان استان گلستان از جمله گرگان، بندرترکمن، آزادشهر، آققلا، گنبدکاووس، بندرگز، علی‌آباد، کلاله، کردکوی و مینودشت نیز گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون در ۱۲۴ شهر، روستا و محورهای کوهستانی بیش از ۵۸ هزار نفر امدادرسانی شده و برای حدود ۱۵ هزار و ۹۰۷ نفر نیز اسکان اضطراری فراهم شده است. همچنین تعداد۳۲ نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شده و از بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز آب تخلیه شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، از شش فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال اقلام غذایی و زیستی استفاده شد و حدود ۴۰۰ سورتی پرواز نیز در این استان انجام شده است.

اقدامات انجام شده پس از سیل در استان مازندران

شاهین فتحی درباره اقدامات انجام شده از ۲۵اسفند تا کنون در استان مازندران نیز گفت: تغییرات شرایط جوی در ۱۲ شهرستان استان مازندران باعث شد تا به بیش از ۱۵هزار نفر در ۸۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی امدادرسانی شود. همچنین تعداد ۵۰۴ نفر نیز به صورت اضطراری اسکان یافتند و ۸۸۰ منزل از آب تخلیه شدند.

وی ادامه داد: در این استان نیز تعداد ۶۵۸نفر در قالب ۱۶۲ تیم امدادی با ۱۸ فروند قایق امدادی و محلی فعالیت داشته و اقلامی را بین آسیب دیدگان توزیع کردند.

به گفته وی روز ششم فروردین عملیات در استان مازندران به اتمام رسید اما با شروع موج شدید بارش مجددا عملیات امداد و نجات در منطقه سوادکوه آغاز شده است.

اقدامات انجام شده پس از سیل در استان خوزستان

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر در باره اقدامات انجام شده در استان خوزستان نیز گفت: از ۱۳ روز گذشته تا کنون در ۱۸ شهرستان استان خوزستان ۱۱۹ شهر، روستا، منطقه عشایرنشین و محور کوهستانی ۴۲۹۷۳ نفر امدادرسانی شده و ۲۴ هزار و ۱۴۲ نفر به صورت اضطراری اسکان یافتند و تعداد ۳۷۶ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه ۳۴ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن‌های ورزشی شهرهای دزفول، اهواز، شوش، شوشتر،شادگان، باوی و سوسنگرد ایجاد شده است، گفت: تا کنون ۹۳ سورتی پرواز در این استان انجام شده است.

اقدامات انجام شده در پس از سیل در استان ایلام

شاهین فتحی درباره امدادرسانی انجام شده پس از سیل در استان ایلام نیز گفت: در ۱۱ شهرستان استان ایلام از جمله ایلام، آبدانان، ایوان غرب، سیروان، دهلران، ملکشاهی، چرداول، دره شهر، ماژین، بدره و مهران نیز بیش از ۱۲ هزار نفر امدادرسانی و ۳۱۴۸ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند. همچنین تا کنون تخلیه آب از ۱۰۳ واحد مسکونی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اسقرار و فعالیت دو فروند بالگرد امدادی در این منطقه و انجام ۳۳سورتی پرواز، گفت: هشت اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های ملکشاهی، دره شهر، ماژین و مهران برپا شد و تیم استان کردستان برای پشتیبانی عملیات به منطقه اعزام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امید وارم این آمار ها که لابد واقعی هستند به درد مردم سیل زده هم خورده باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج