جاباما
۸۴۸۴۹۵
۵ نظر
۵۰۴۵
۵ نظر
۵۰۴۵
پ

بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف

پخش‌کننده‌های ویدیویی یا همان پلیر‌ها از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های یک سیستم دیجیتال مثل، موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و سیستم‌های خانگی پخش فیلم و موسیقی به حساب می‌آیند. یک پخش‌کننده مناسب می‌تواند سرعت و کیفیت پخش ویدیو را بهبود ببخشد و با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، تجربه‌ای جذاب را برای ما پدید بیاورد.

برترین ها - سهیل بالینی: پخش‌کننده‌های ویدیویی یا همان پلیرها از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های یک سیستم دیجیتال مثل، موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و سیستم‌های خانگی پخش فیلم و موسیقی به حساب می‌آیند. یک پخش‌کننده مناسب می‌تواند سرعت و کیفیت پخش ویدیو را بهبود ببخشد و با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، تجربه‌ای جذاب‌ را برای ما پدید بیاورد.

در گذشته تعداد پخش‌کننده‌های ویدیویی محدود بود و گزینه‌ها در چند مورد خاص خلاصه می‌شد اما امروزه با ورود سیستم‌عامل‌های مختلف مانند اندروید و iOS به زندگی روزمره ما، تنوع انتخابی بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفته است. ما در برترینها نگاهی داریم به بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف تا انتخاب یک پلیر خوب را برای شما ساده‌تر از همیشه کنیم.

KMPlayer (ویندوز، مک، اندروید)

بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف

یکی از قدیمی‌ترین ویدیو پلیرهای لیست ما، هنوز هم از محبوب‌ترین پخش‌کننده‌های ویدیویی به حساب می‌آید. کی‌ام از نظر کیفیت پخش ویدیو و صوت در بهترین حالت ممکن قرار دارد و از اینکدر اختصاصی خود برای پخش ویدیو استفاده می‌کند. اینکدری بسیار قدرتمند در ویندوز و مک و کم و بیش ضعیف در سیستم‌عامل اندروید.

رابط کاربری کی‌ام در ویندوز و مک سنتی است و چندان با سیستم‌های پلیر امروزی همخوانی ندارد. پیدا کردن اغلب گزینه‌های ساده مانند تنظیم زیرنویس، برای کاربران تازه‌کار چندان آسان نخواهد بود اما بعد از مدتی استفاده و یادگیری تنظیمات لازم، کی‌ام شما را در پخش هیچ فایل ویدیویی ناامید نخواهد کرد.

سینک و ترکیب لازم برای ویندوز نیز از گزینه‌هایی بسیار تأثیرگذار در انتخاب این پلیر است. تصاویر فایل‌های ویدیویی بعد از نصب کی‌ام، توسط اینکدر اختصاصی این اپلیکیشن به تصاویر بندانگشتی تبدیل می‌شود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از فایل‌های خاص نیز دارای تصویر شوند که انتخاب و پخش فایل را ساده‌تر خواهد کرد.

Media Player Classic (ویندوز)

بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف

همان‌طور که از نام این پلیر برمی‌آید، MPC یک پخش‌کننده کلاسیک ویدیو در ویندوز است که معمولاً با اینکدر مشهور klite ترکیب می‌شود. این ترکیب باعث شده تا مدیا پلیر کلاسیک از سریع‌ترین و موفق‌ترین پخش کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل ویندوز به حساب بیاید. در واقع از نظر سرعت، کیفیت و تنظیمات پیش روی کاربر، کمتر پلیری است که بتواند با مدیا پلیر کلاسیک رقابت کند.

اینکدر کی‌لایت از بهترین اینکدرهای ویدیوی محسوب می‌شود که در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند نیز حضوری موفق دارد. این اینکدر از نظر سرعت پردازش ویدیویی بی‌نظیر است. البته در نظر داشته باشید که می‌توانید اینکدر کی‌لایت را در کنار دیگر پیلرهای مشهور مانند پلیر اختصاصی سیستم‌عامل ویندوز نیز استفاده کنید. با این حال بهترین ترکیب می‌تواند استفاده از مدیا پلیر کلاسیک و کی‌لایت در کنار هم باشد.

رابط کاربری مدیا پلیر کلاسیک بسیار کهنه و قدیمی است، بااین‌حال با کمی تغییر می‌توان در سیستم‌های تاچ نیز از این پلیر استفاده کرد. درست مانند کی‌ام پلیر، پیدا کردن گزینه‌های ساده‌ای مانند زیرنویس و صدا، به کمی تمرین نیازمند است. یادگیری کلیدهای ترکیبی مدیا پلیر کلاسیک کار چندان ساده‌ای نیست اما پس از یادگیری می‌توانید به‌قدرت فوق‌العاده زیاد این پلیر پی ببرید.

VLC Media Player (ویندوز، مک، لینوکس، iOS، اندروید، کروم‌اوس و…)

بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف

وی‌ال‌سی جامع‌ترین پخش‌کننده ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف است. در واقع در بررسی ما مشخص شد که هیچ سیستم‌عاملی وجود ندارد که نسخه‌ای از وی‌ال‌سی مدیا پلیر برای آن ارائه نشده باشد. وی‌ال‌سی در تمامی سیستم‌عامل‌های تست‌شده، کیفیتی مشابه دارد و رابط کاربری نیز کم و بیش به هم شباهت دارد.

درصورتی‌که به‌صورت همزمان از سیستم‌های متنوع پخش ویدیو مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و تلویزیون‌های هوشمند استفاده می‌کنید، وی‌ال‌سی می‌تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد. یکپارچگی این پلیر در تمامی پلتفورم‌ها باعث شده تا وی‌ال‌سی به محبوب‌ترین ویدیو پلیر جهان تبدیل شود.

رابط کاربری وی‌ال‌سی از دو پلیر کی‌ام و مدیاپلیر کلاسیک ساده‌تر است هرچند از نظر تنظیمات، تفاوت چندانی در این پخش‌کننده‌های ویدیویی وجود ندارد. در نظر داشته باشید که با توجه به محدودیت‌های سیستم‌عامل‌های موبایل مانند اندروید و ‌iOS، گزینه‌های کمتری در نسخه موبایل این اپلیکیشن پیش روی کاربر قرارگرفته است.

سرعت پردازش ویدیو در نسخه دسکتاپ وی‌ال‌سی مناسب است اما فاصله‌ای ناچیز با مدیا پلیر کلاسیک و کی‌ام پلیر احساس می‌شود. وی‌ال‌سی به‌صورت همزمان از توانایی رندرینگ سیستم‌عامل مورد نظر و اینکدر اختصاصی خود استفاده می‌کند که همین موضوع باعث شده تا سرعت پردازش ویدیوهای سنگین کمی کاهش بیابد.

SMPLAYER (ویندوز، لینوکس)

بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف

ام پلیر یک اینکدر مشهور در سیستم‌عامل لینوکس است که بسیاری از پلیرهای این سیستم‌عامل از آن استفاده می‌کنند. اس‌ام پلیر هم یکی از قدرتمندترین پلیرهای سیستم‌عامل لینوکس است که با استفاده از اینکدر ام پلیر در اختیار کاربران قرار گرفته است و البته تجربه‌ای فوق‌العاده را برای کاربر رقم خواهد زد.

این پلیر که چند سالی هست برای سیستم‌عامل ویندوز نیز ارائه می‌شود، رابط کاربری پیچیده‌ای دارد و چندان با استانداردهای فعلی دنیای فناوری هماهنگ نیست. البته گزینه‌های زیادی در تنظیمات وجود دارد که می‌تواند شکل رابط کاربری را به پلیرهای مدرن‌تر نزدیک کند.

کیفیت بالای اینکدر ام پلیر باعث شده تا اس‌ام پلیر نیز از بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی رایانه و لپ‌تاپ به‌حساب بیاید. سرعت پردازش و کیفیت پخش ویدیوها بی‌نظیر است و حتی از پلیر مشهوری مانند کی‌ام پلیر نیز بالاتر است. تنها ایراد وارد به اس‌ام پلیر، موضوع عدم پردازش تامب‌نیل و تصاویر بندانگشتی در سیستم‌عامل ویندوز است. البته این مشکل در نسخه لینوکس اس‌ام‌پلیر وجود ندارد.

MX Player (اندروید، iOS، کروم اواس)

بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف

محبوب‌ترین پخش‌کننده موبایل جهان درست مثل اس‌ام پلیر از کُدبند ام پلیر لینوکس استفاده می‌کند. استفاده از سریع‌ترین اینکدر جهان باعث شده تا ام‌ایکس پلیر نیز به یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای استفاده در موبایل و تبلت تبدیل شود. این پلیر حتی در سیستم‌عامل جدید و لینوکسی گوگل به نام کروم اواس نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

رابط کاربری ام‌ایکس ساده و کاربردی است و به خوبی برای سیستم‌های لمسی، بهینه‌سازی شده است. سرعت پخش و پردازش ویدیوها در این برنامه مناسب است هرچند در مقایسه با نسخه‌های دسکتاپی ام‌پلیر، کمی کندی و فریم‌های از دست رفته قابل‌مشاهده است. البته از نظر پلیر های موبایل، هیچ پلیری نمی‌تواند با ام‌ایکس پلیر مقابله کند.

گزینه‌های پیش روی کاربر و تنظیمات ارائه‌شده توسط این پلیر برای کاربران عادی مناسب و کافی است. تنظیمات زیرنویس و کیفیت ویدیو و صدا به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود و تنها پس از چند دقیقه جستجو می‌توان به یک متخصص استفاده از ام‌ایکس پلیر تبدیل شد.

Mpv (ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، کروم اواس، بی‌اس‌دی)

بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف

ساده‌ترین پلیر معرفی‌شده در لیست ما ام‌پی‌وی نام دارد. این پلیر که در اغلب سیستم‌عامل‌ها حتی نیاز به نصب ندارد در پخش فایل‌های ویدیویی بی‌نظیر عمل می‌کند. درصورتی‌که از ویدیو پلیر استفاده‌ای ساده دارید، ام‌پی‌وی می‌تواند بهترین گزینه پیش رو برای پخش انواع ویدیو باشد.

این پلیر به‌صورت پیش‌فرض از اینودر ام پلیر لینوکس استفاده می‌کند و البته این استفاده را به بهترین نحو ممکن انجام داده است. در بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری که به دلیل ضعف سخت‌افزاری امکان پخش ویدیوهای با کیفیت وجود ندارد می‌توان از ام‌پی‌وی به‌عنوان گزینه‌ای ساده و سریع استفاده کرد. در واقع اگر در هنگام پخش انواع ویدیو دچار مشکل می‌شوید پیشنهاد می‌کنیم که نسخه‌ای از این پلیر را دانلود کنید.

در نظر داشته باشید که ام‌پی‌وی تنظیمات خاصی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد، کم کردن صدا، تغییر زیرنویس و فایل صوتی متصل به ویدیو، تنها گزینه‌های تصویری پیش روی کاربر است. البته تمامی تنظیمات پیشرفته دیگر از طریق ترکیب کلیدهای مختلف امکان‌پذیر است که در فایل Help این پلیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

متأسفانه نسخه موبایل ام‌پی‌وی از کیفیت لازم برخوردار نیست و کیلومترها با توانایی‌های ام‌ایکس پلیر فاصله دارد. نصب ام‌پی‌وی در ویندوز نیز کمی پیچیده است. البته این پیچیدگی از سادگی زیاد ام‌پی‌وی به وجود آمده. برای نصب این پلیر در سیستم‌عامل ویندوز تنها لازم است که فایل‌های دانلود شده از وب‌سایت رسمی mpv را در پوشه‌ای بریزید و در هنگام پخش ویدیو فایل EXE این پخش‌کننده را به عنوان ویدیو پلیر پیش‌فرض انتخاب کنید.

Kodi (ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، iOS، کروم اواس و…)

بهترین پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف

بر خلاف تمامی پلیرهایی که پیش‌ازاین معرفی کردیم، کودی تنها یک پخش‌کننده ویدیویی نیست بلکه یک سیستم سینمایی کامل است که تمامی فایل‌های مولتی‌مدیا موجود بر روی کامپیوتر یا گوشی شما را دسته بندی کرده و به‌صورت کامل به کاربر ارائه می‌دهد.

کودی از سنگین‌ترین و شلوغ‌ترین پخش‌کننده‌های ویدیویی جهان به‌حساب می‌آید که به محبوبیتی فوق‌العاده بین علاقه‌مندان حرفه‌ای فیلم و ویدیو دست‌یافته است. رابط کاربری کودی بسیار مدرن است و با سیستم‌های لمسی و کنترلر تلویزیون نیز هماهنگی دارد. این رابط کاربری کم‌وبیش شلوغ درست در نقطه مقابل سادگی MPV قرار گرفته است.

اینکدر اختصاصی کودی توانایی پخش و پردازش اغلب فایل‌های ویدیویی را دارد و درصورتی‌که سیستم سخت‌افزاری مناسبی داشته باشید، گزینه‌ای مناسب به‌حساب می‌آید. البته در سیستم‌ها و موبایل‌های ضعیف‌تر بهتر است از نصب و استفاده از کودی خودداری کنید. رابط کاربری سنگین کودی، حجم زیادی از فضای رم و پردازنده شما را به خود اختصاص خواهد داد. همین موضوع باعث شده تا کودی با تمامی محبوبیتی که دارد در پایین‌ترین نقطه لیست بهترین ویدیوپلیرهای جهان قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطلب کاربردی بود ،ممنون،میشه لطفا یه مقاله در مورد آموزش زیرنویس نوشتن برای فیلم ها و معرفی نرم افزارا در این مورد بزارین؟

    • بابک

      پات پلیر «PotPlayer» از همه ی این نرم افزارها پرکاربردتر و مقبول تره. درسته از خانواده ی KM player هستش اما مینیمایز شده، بدون تبلیغات با قابلیت نصب کلیه رندرها و به صورت پیش فرض مقبول پخش برای تمامی فرمت هاست و مخاطبین خیلی زیادی داره..

    • احسان

      به نظرم pot player بهترین نرم افزار برای ویندوز هست. که توسط سازندگان KM ارائه شده است.

    • h.f

      پس pot player کو ؟ واقعا بهترینه برای ویندوز

    • بدون نام

      هیچی بالاتر از pot playerبرای ویندوزنیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج