۸۴۸۵۱۰
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

کاهش قیمت مرغ طی روز‌های آینده

چهار آیین از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ ۱۶ هزار تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: چهار آیین از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ ۱۶ هزار تومان است.

برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده پیش بینی می‌شود که قیمت لاشه مرغ ظرف چند روز آینده به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان تقلیل یابد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه عرضه مرغ‌های کنونی مربوط به جوجه ریزی اواخر اسفند است، از این رو با احتساب قیمت جوجه یکروزه و سایر عوامل تولید فروش با نرخ‌های بالاتر اجحاف در حق مصرف کننده و عرضه با نرخ‌های کمتر به زیان تولیدکننده است.

این مقام مسئول با انتقاد از عرضه مرغ با نرخ بالای ۱۶ هزار تومان در برخی خرده فروشی‌ها بیان کرد: با توجه به آنکه عرضه مرغ با نرخ بالاتر از ۱۶ هزارتومان گران فروشی است، از این رو انتظار می‌رود که بازرسان وزارت صمت با اعمال نظارت بیشتر از تخلف برخی مغازه داران جلوگیری کند.

وی از کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌های دامی، مرغداران نسبت به آینده بازار ذرت و کنجاله سویا خوش بین نیستند که درنهایت نااطمینانی از شرایط بازار موجب شده تا تولیدکنندگان تمایلی به جوجه ریزی واحدهای خود نداشته باشند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری در دسترس نیست، بیان کرد: البته اظهارات مرغداران و شواهد بازار نهاده‌های دامی نشان می‌دهد که جوجه ریزی در فروردین کمتر از ۱۰۰ میلیون قطعه خواهد بود که درنهایت این امر تاثیر خود را بر بازار ماه رمضان خواهد گذاشت.

چهار آیین متوسط جوجه ریزی ماهانه ۱۰۰ میلیون قطعه در واحدهای مرغداری برای تامین نیاز بازار را امری ضروری دانست و گفت: اگر ماهانه ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه در واحدهای مرغداری جوجه ریزی شود که درنهایت با وزن متوسط ۲.۳۰۰ تا ۲.۴۰۰ به بالا عرضه شود، در تامین داخل مشکلی نداریم و در غیر این صورت به سبب کاهش عرضه و افزایش قیمت واردات امری ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جوجه یکروزه، ذرت و کنجاله سویا ۸۰ درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: مابقی هزینه‌های تولید مربوط به سوخت، دستمزد، ریزمغذی‌ها و واکسن است که اگر دولت تمهیداتی برای رفع نوسان قیمت ذرت و کنجاله سویا نیدیشد، بدون تردید مرغداران با چالش جدی در بخش روبرو خواهند شد.

چهار آیین در پایان نبود کنجاله سویا را پاشنه آشیل صنعت مرغداری برشمرد و گفت: با توجه به آنکه کنجاله سویا و ذرت جایگزینی در واحدهای مرغداری ندارد، از این رو دولت موظف است با شفافیت تمام و براساس یک برنامه مدون موضوع تامین کنجاله سویا و ذرت را برای پایداری تولید در صنعت طیور به زودی روشن کند و در غیر این صورت پیامدهای نامطلوب آن گریبانگیر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      بلوف های سال نوشان شروع شد!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر شما مگر نگفته بودید قیمت واقعی ۱۱.۵۰۰ است نباید مردم گرانتر بخرند تا کی دروغ ......

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه مسئولین ایران 8000 تومان گران کردن حالا 1000 تومان کم میکنن میشه کاهش قیمت لعنت به شما مسئولین

    • بی نام 3136

      یک سری بازرس برای بازرسان صمت باید گذاشت تا انها را کنترل کرد.چون اگر انها صالح لودند که وضعیت این نبود .راست مبگید بازرس ها را سپاه انتخاب کنید .

    • بدون نام

      یعنی شما باور ندارید که دروغ گفتن گناه کبیره هستش .بابا بس کنید کم دروغ بگید ما ملت که قیمتها رو میبینیم وتوان خرید هم نداریم .شما برای چی وبرای کی اینقدر دروغ میگید .نکنه برای مرده ها

    • رضوی

      واقعا برای خودم متاسفم که مسئولینی به این دروغگویی ورند رمالی را درکشورعزیزم ایران میبینم آخه مدیرنالایق مرغ6500 بردین 16000 تومان حالاقراره 1000 تومان ارزونتربشه یعنی بشه 15000 تومان یعنی تورم 150 درصداگه به این میگین کنترل بازار مادیگه حرفی نداریم بعدش دارین ازکدوم بازرس حرف میرنیدبه خدادست بازرس با تجارتویه کاسه ست. ننگ ب شمابادکه داریداینطورمردم عذاب میدید

    • بدون نام

      توروح جدوآبادتون 16000هزارمیدین بعدمیگین باید15000هزاربدن ...لعنتیا دوماه قبل عیدگفتین قیمت مرغ بایدزیر8000تومن باشه....
      مقصرخودمونیم که هیچی نمیگیم ...
      برترینها صدای ماروتوروخدابه گوش مسئولین برسون

    • بدون نام

      سال ازنو دروغ ازنو خجالت هم خوبه

    • آرارات

      خدارحم کنه ۸۰۰۰شد۱۴۰۰۰حالا۱۰۰۰۰چقدمیشه خدامیدونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب کاهش قیمتی ! قیمت گوشت مرغ باید هرکیلو زیر ده هزارتومان باشد.نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم.

    • عادل

      با مردم كه اين همه بدبختيم كه كاري ازمون ساخته نيست

    • ali zare

      لعنت بر پدر مادر دروغگو

    • اردشیر یوسفی

      بنده مرغدارم دولت سویا و ذرت در اختیار پرورش دهنده نمیده الان ده هزار تومان مرغ زنده تموم میشه این دوره دیگه توان جوجه ریزی نداریم صنعت رو نابود کردن دامداری ها ورشکسته و بسته شدن حالا نوبت مرغداران رسیده
      اگه راست میگن نهاد با قیمت مناسب بدن به مرغدار مرغ تحویل بگیرن که مصرف کننده هم متضرر نشه تولید کننده هم بتونه تولید کنه

    • بدون نام

      ای خدا صدای ما را بشنو حتی برای یکبار این مسئولین ریاکار ودرو غگو ما را که برای پرکردن جیبهای گشاد خودشان که تمامی ندارد را ازبیخ وبن ریشه کن کن وآدمهای صالح وشایسته وخدمتگذار به مردم را جایگزین بنما ما نمیخواهیم یک روز برای مرغ یکروز برای پیاز وسیب زمینی خلاصه اینجور مایحتاج روزمره که این ملعونها برای ثروت اندوزی مردم را رنج میدهند با این ناکثان از خدا بیخبر عمرمان را تلف کنیم همان طاغوت یک کبریت را ویا همین اقلام موردنیاز مردم را طی سی سال ثابت نگه داشته بود

    • بدون نام

      چرا وعده دروغ به مردم براتون مثل آب خوردن شده.بخدا مسئولین بی عرضه درخواب باید پاسخگوی ملت باشند.گرانی نتیجه دولت بی تدبیر وترسوس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج