۸۴۸۵۲۹
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

واکنش به شایعات درباره درگیری‌ در دشت آزادگان

استاندار خوزستان در واکنش به شایعات درباره درگیری‌های اخیر ضابطان قضایی با کشاورزان دشت آزادگان در موضوع تخلیه این زمین‌ها می‌گوید: این مناطق فیوزپلاک‌های کرخه است و اگر این زمین‌ها تخلیه و آب‌گیری نمی‌شد، سوسنگرد زیر آب می‌رفت.

خبرگزاری ایرنا: استاندار خوزستان در واکنش به شایعات درباره درگیری‌های اخیر ضابطان قضایی با کشاورزان دشت آزادگان در موضوع تخلیه این زمین‌ها می‌گوید: این مناطق فیوزپلاک‌های کرخه است و اگر این زمین‌ها تخلیه و آب‌گیری نمی‌شد، سوسنگرد زیر آب می‌رفت.

هفته گذشته برخی کشاورزان دشت آزادگان در برابر شکستن سیل‌بندها و انحراف سیلاب به زمین‌های کشاورزی‌ خود مقاومت کردند. این اتفاق باعث تنش و درگیری بین ضابطان قضایی و مردم منطقه شد.

در این باره سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعای درگیری سپاه با کشاورزان منطقه را رد و اعلام کرد: «مسئولیت اجرای مصوبات شورای تأمین استان‌ها در شرایط خاص بر عهده نهادهای انتظامی و قضایی است.»

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره این درگیری‌ها با مردم به خبرنگار سیاسی ایرناپلاس می‌گوید: این زمین‌ها فیوزپلاک رود کرخه و از منابع ملی است. یعنی هر زمان جریان آب در سیل‌های کرخه از عددی بالاتر برود که کرخه ظرفیت آن را نداشته باشد، برخی سیل‌بندها می‌شکند و مانند رودخانه عمل می‌کند.

وی در این باره می‌افزاید: این مسیرها آب را به سمت تالاب‌ها می‌برد که همان فیوزپلاک‌ها هستند. این محل‌ها فیوزپلاک‌های تاریخی کرخه‌اند. این کار هم از این جهت انجام گرفته است که سوسنگرد زیر آب نرود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کشاورزان این منطقه طی این سال‌ها به دلیل خشکسالی در این زمین‌ها کشاورزی می‌کردند، تصریح می‌کند: به دلیل وجود سیل باید این مناطق را تخلیه می‌کردند تا به‌عنوان فیوزپلاک عمل کند و سوسنگرد نابود نشود. ‌این اقدام باعث شد سطح آب سوسنگرد که در آستانه آب‌گرفتگی شدید بود، حدود یک تا یک و نیم متر کاهش یابد.

شریعتی با بیان اینکه ما طی مذاکرات با مردم محلی این منطقه توضیح می‌دادیم خسارت آن‌ها جبران خواهد شد، می‌افزاید: با این حال مردم مقاومت می‌کردند، اما ما باید از فاجعه انسانی در سوسنگرد پیشگیری می‌کردیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا خسارت کشاورزان این منطقه پرداخت شده است یا نه، می‌گوید: طبق مصوبه دولت خسارت آن‌ها پرداخت می‌شود. حتی خسارت مربوط به سیل سال ۹۵ هم به دستور آقای رئیس‌جمهور تا پایان فروردین پرداخت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا خسارت سیل 95 تا الان پرداخت نشده دو سال گذشته که

    • محمد علی

      طبق گفته های استاندار این درگیری وجود داره پس چرا تیتر زدید شایعات ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید شایعات درگیری نامریی بوده است.

      • پاداد

        بله این درگیری روخ داد و یک کشته از کشاورزان داشت و نو زخمی که بخاتره سیلبند بود در حمیدیه روستای جلیزی روخ داد شایعه نبود

    • بدون نام

      همش دروغ خسارت سال 95 تا الان پرداخت نشده مردم بشدت از دولت ناراضی هستن

    • بدون نام

      پس اصل اینکه درگیری وجود داشته درست بوده و تکذیبه نادرست بوده

    • بدون نام

      امیدوارم قول های جبران خسارتتان همانندسال95 نباشد!دروغهایی که به مردم گفته وعمل نشده عاقبت خوبی نداشته ونخواهدداشت!!!

    • ایرانی

      اصل موضوع مثل آفتاب روشنه. مردم از سال 95 هنوز خسارتهاشون رو نگرفته اند. اون موقع هم بهشون گفته شده بود تا آخر این ماه پرداخت میشن. پس کشاورزها طبیعی رفتار کرده اند ولی آقایون فکر میکنن مردم هنوز دروغهاشون رو باور میکنند. بجای شلیک به مغز کشاورزان بفکر ترمیم باورهای مغزشان باشید

    • بدون نام

      اگر این مناطق زیر اب نمیرفت تاسیسات نفتی فلان ارگان زیر اب میرفت نه سوسنگرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج