۸۴۸۶۱۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

لالیگا؛ وقتی سرنوشت ۲تیم به هم گره می‌خورد

برای اولین بار نیست که جنگ اتلتیکو و بارسلونا در معرفی قهرمان لالیگا نقشی عمده ایفا می‌کند.

سایت نود: موعد جنگ بزرگ لالیگا از راه رسید؛ اتلتیکو مقابل بارسلونا، نبرد تیم‌های اول و دوم آن هم در فاصله تنها ۷ هفته مانده به پایان فصل!

نیازی به توضیح نیست که از پایان فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ تا به حال، فقط یک فصل رئال و بارسا قهرمانی را به تیم دیگری داده‌اند که اتفاقا آن یک تیم هم اتلتیکو بوده. با افت عجیب این فصل رئال که با شتاب در حال رقم زدن بدترین فصل تاریخ معاصرش است، رقابت قهرمانی عملا بین بارسلونا و اتلتیکوست. تساوی دراماتیک بارسا در هفته قبل، اختلاف دورقمی ۲ تیم را یک رقمی کرد و حالا نبرد ساعت ۲۳:۱۵ امشب ۲ تیم در ورزشگاه نوکمپ در چارچوب هفته سی و یکم رقابت‌های لالیگا تاثیر مستقیمی در معرفی نام قهرمان فصل دارد. ۲ تیم در گذشته هم چندین بار بازی تعیین‌کننده فصل را مقابل هم برگزار کردند.

هفته پایانی تاریخی

وقتی قرعه‌کشی فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ لالیگا انجام شد، کم‌تر کسی فکر می‌کرد، نبرد هفته پایانی اتلتیکو و بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ تعیین‌کننده نام قهرمان باشد اما این اتفاق رخ داد. تحت تاثیر افت رئال مادرید، اتلتیکو در یکی از بهترین فصول تاریخش به عنوان صدرنشین بخش عمده‌ای از فصل لالیگا به یک تساوی در نوکمپ برای قهرمانی نیاز داشت. وقتی سانچس گل اول بارسا را به ثمر رساند، قهرمانی این تیم محتمل به نظر می‌رسید اما گودین در موثرترین فصل زندگی‌اش گل تساوی و در واقع قهرمانی اتلتیکو را به ثمر رساند.به این ترتیب اتلتیکو پس از ۱۸ سال انتظار به دراماتیک‌ترین شکل ممکن در نوکمپ جشن قهرمانی به پا کرد.

انتقام بارسلونا

یک فصل بعد، بارسلونا درست در لحظه مناسب انتقام خودش را از رقیب گرفت. در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل، بارسلونا برای قهرمانی نیاز به برتری در خانه اتلتیکو داشت و با درخشش مسی، این اتفاق رخ داد. تنها گل ستاره بارسلونا برتری یک - صفر این تیم در ورزشگاه کالدرون را رقم زد تا این تیم ضمن گرفتن انتقام اتفاقات فصل قبل، قهرمانی زودهنگام در لالیگا را به دست بیاورد؛ اتفاقی که در ۳ فصل بعد، ۲ بار دیگر رخ داد.

لنگه کفش معروف

در بازی برگشت فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا یک اتفاق جالب رخ داد؛ آردا توران در گرماگرم بازی به نشانه اعتراض به داوری آن هم در یک صحنه معمولی، یک لنگه کفش از پا درآورد و به سمت کمک داور پرتاب کرد؛ هر چند مهارت کمک داور مانع برخورد کفش به او شد اما محرومیت‌های سنگینی نصیب توران کرد. فارغ از این ماجرا، این رقابت از آن جایی که در روزهای اوج ۲ تیم رقم خورد و در مرحله حذفی انجام می‌شد، حساسیتی بیش از همیشه داشت. بارسلونا برتری یک - صفر در بازی رفت را با پیروزی ۳ - ۲ در بازی برگشت تکمیل کرد و در نهایت به نیمه‌نهایی، فینال و جام رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون یه قهرمانی اتلیتیکو با کمک داوران محترم لالیگا برای مادرید رخ داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج