۸۴۸۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

افشاء طرح اسرائیل برای تجزيه دو کشور عربی

«افراييم مارون» افسر بازنشسته سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) در كتاب زندگي‌نامه و خاطرات خود كه بخش‌هايي از آن را روزنامه اسرائيلي هاآرتص منتشر كرد، از طرح موساد در دهه پنجاه براي تجزيه لبنان و سوريه پرده برداشت.

يك افسر بازنشسته موساد در كتاب خاطرات خود از طرح رژيم صهيونيستي براي تجزيه دو كشور لبنان و سوريه و تبديل آن به دولت‌هاي كوچك‌تر متخاصم پرده برداشت.

«افراييم مارون» افسر بازنشسته سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) در كتاب زندگي‌نامه و خاطرات خود كه بخش‌هايي از آن را روزنامه اسرائيلي هاآرتص منتشر كرد، از طرح موساد در دهه پنجاه براي تجزيه لبنان و سوريه پرده برداشت.

اين طرح اسرائيلي در زماني مطرح مي‌شود كه بنا بر اعلام دپلمات‌هاي غربي راديو نروژي اوستن پيش از اين فاش كرده است، سوريه اكنون هدف شددترين حمله سياسي و رسانه‌اي و نظامي قرار دارد و آمريكا به همراه اتحاديه اروپا براي به زانو در آوردن دولت سوريه هر چه در توان داشته‌اند به كار گرفته‌اند.

به گزارش هاآرتص، مارون در اين كتاب به بخش‌هايي از زندگي خود در دهه ۵۰ و ۶۰ پرداخته است و از وجود طرحي سخن مي‌گويد كه براي تجزيه لبنان و سوريه به كشورهاي كوچك‌تر تهيه شده بود.

مارون در اين كتاب به مفقود شدن سندي محرمانه از اسرائيل سخن مي‌گويد كه معروف بود به «سندي لاوي» مربوط به دهه ۵۰ كه شامل طرحي براي تبديل سوريه و لبنان به كشورهاي كوچك‌تر در حال نزاع است.

بنابراين گزارش، شلومو نكديمون مورخ مشهور اسرائيلي در دهه پنجاه به اين موضوع پرداخت زيرا اين طرح پس از درز آن، در روزنامه‌اي هندي به زبان انگليسي منتشر شد و نهادهاي اطلاعاتي سوريه آن را به عربي ترجمه كردند و در اختيار گرفتند ولي اسرائيل در آن زمان در خصوص اين درز اطلاعاتي و محتواي آن واكنشي نشان نداد ولي افرايم مارون مامور كشف منبعي شد كه اين اسناد را درز داده بود و سرانجام فردي به نام اسرائيل بار، افسر بلندپايه ارتش كه با آزادي كامل وارد وزارت امنيت مي‌شد به اين امر متهم شد و بدون تفهيم اتهام جاسوسي براي شوروي سابق سرانجام در زندان درگذشت.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

افشاء طرح اسرائیل برای تجزيه دو کشور عربی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج