۸۴۸۷۲۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آغاز پرداخت وام به سیل‌زدگان

رئیس بنیاد مسکن مستضعفان با اعلام آغاز پرداخت وام به سیل زدگان گفت: برای احداث واحدهای شهری تخریب شده ۵۰ میلیون تومان و برای واحد های روستایی ۴۰میلیون تومان تسهیلات ارزان پرداخت می شود.

خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد مسکن مستضعفان با اعلام آغاز پرداخت وام به سیل زدگان گفت: برای احداث واحدهای شهری تخریب شده ۵۰ میلیون تومان و برای واحد های روستایی ۴۰میلیون تومان تسهیلات ارزان پرداخت می شود.

علیرضا تابش گفت: برای احداث واحدهای شهری تخریب شده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان (۵ درصد کارمزد) و برای واحدهای روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان (۴ درصد کارمزد) پرداخت می‌شود.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات ارزان به هر واحد شهری ۱۲ میلیون تومان و هر واحد روستایی ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که پرداخت این کمک‌ها شروع شده و سیل زدگان با مراجعه به ستادهای بنیاد در شهرها و روستاهای آسیب دیده؛ بعد از تأیید می‌توانند آن را دریافت کنند.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه مدت بازپرداخت وام‌ها ۱۵ سال است تاکید کرد: ۱۰۰ درصد اعتبار کمک‌های بلاعوض و تسهیلات فراهم شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد. ۵۰ درصد بودجه مورد نیاز در اختیار ما قرار گرفت و دستور پرداخت تسهیلات هم در یکی دو روز آینده به استان‌ها و بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

تابش با اشاره به اینکه در ۸ استان خسارت‌ها کلان و جدی است گفت: پیش بینی می‌شود که در همه استان‌های آسیب دیده نیاز به احداث یا تعمیر ۱۵۰ هزار واحد باشد که تلاش می‌کنیم کار تعمیر و یا احداث واحدها تا پیش از فصل زمستان تمام شود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در استان‌های گلستان و مازندران کار احداث و تعمیر واحدها شروع شده و امروز هم کلنگ ساخت یک واحد مسکونی در آق قلا زده شد.

تابش با اشاره به تخریب ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد در لرستان و آسیب دیدن ۲۱ هزار واحد دیگر در این استان گفت: بنیاد با کمک سپاه و ارتش و هلال احمر و مردم، در کار بازگشایی معابر و پاکسازی سطح روستاها و شهرها از گل و لای و توزیع غذا و امکانات و … مشارکت دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات نیز گفت: در خوزستان ۴۰ اردوگاه برای اسکان بیش از ۱۰۰ هزار نفر پیش بینی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان و سایت‌های مختلف و سایت هلال احمر شده است.

سلیمی با اشاره به فراهم شدن اسکان ۱۰۰ هزار نفر گفت: همه زیرساخت‌های لازم برای اسکان اضطراری آماده شده و آدرس همه اردوگاه‌ها در سایت امداد و نجات و هلال احمر موجود است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع دفترچه‌های امداد و نجات گفت: با توزیع دفترچه‌ها در معمولان و پل دختر کار کمک رسانی و توزیع غذا و اقلام دیگر در این مناطق سر و سامان می‌گیرد.

استاندار خوزستان نیز گفت: ما به همه روستاها برای تخلیه اطلاع رسانی کرده ایم و چند بار در سیمای ملی و استانی حتی خواهش کردیم که مردمی که در معرض خطر سیل هستند منازلشان را خالی کنند و به مکان‌ها و اردوگاه‌هایی که فراهم شده بروند منتهی مردم مقاومت می‌کنند و البته ما به آنها هم که مانده اند بنا بر وظیفه کمک می‌کنیم.

شریعتی افزود: ما در استان امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای اسکان داریم ما امکانات راهیان نور را داریم که ۱۰۰ هزار تخت است و همه محیط‌های ورزشی، مدارس، پادگان‌ها را آماده کرده ایم و نگرانی ما هم بیشتر به دلیل حجم خروجی آب کرخه است که ممکن است برخی مناطق را تهدید کند.

استاندار خوزستان همچنین گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده خسارات سیل سال ۹۵ به کشاورزان منطقه تا پایان همین ماه پرداخت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم هیچموقه نمیتونن این تسهیلاتو دریافت کنن چون ضامن ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج