۸۴۸۸۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فغانی: «کولینا» راجع به VAR نظری نداد

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: موافقت ضمنی برای استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی را گرفته‌ایم و احتمالا از فصل آینده در لیگ ایران استفاده می‌کنیم.

خبرگزاری مهر: علیرضا فغانی درباره حضور کولینا در ایران و تماشای دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس به رادیو تهران گفت: جلسات خوبی در ارتباط با کمک داور ویدئویی (VAR) با آقای کولینا داشتیم و اطلاعات خوبی از وی گرفتم. کولینا در زمینه تأیید VAR دخالتی نداشت و فقط از امکانات ما بازدید کرد.

وی ادامه داد: بنده با آقای کولینا صحبت‌هایی راجع به ایران و لیگ فوتبال کشورمان داشتم. ایشان راجع به دربی چیزهایی شنیده بود و تجربه اش از جو دربی را عنوان کرد.

داور بین المللی فوتبال ایران با بیان اینکه کولینا نظارتی روی VAR آفلاین در دربی نداشت، تاکید کرد: ایشان هیچ نظری درباره نحوه استفاده از کمک داور ویدئویی نداشت و می‌گفت در جایگاهی نیستم که در این خصوص نظر بدهم.

فغانی افزود: ما موافقت ضمنی برای استفاده از VAR داخلی را با توجه به محدودیت‌ها گرفته ایم و امیدوارم از فصل آینده از این تکنولوژی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکانات داخلی جوابگوی این تکنولوژی است؟ گفت: قطعاً همینطور است. می‌طلبد هماهنگی‌ها بین فدراسیون و صدا و سیما صورت بگیرد. ممکن است حتی با VAR هم داوران مرتکب اشتباه شوند مثل بازی شب گذشته یوونتوس و میلان.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره عدم قضاوتش در دربی و ارتباطش با این صحبت که گفته بود دیگر این مسابقه را قضاوت نمی‌کند، اظهار داشت: حرفم این بود اگر یک داور پشت سر هم در دربی داوری کند، برای مردم تکرار می‌شود. ما داوران خوبی داریم. در ال کلاسیکو هم اینطور نیست که یک داور دو سه مرتبه متوالی قضاوت کنند.

فغانی در خصوص اینکه بعضی از سرمربیان نمی‌خواهند تعدادی از داوران برای تیم‌هایشان قضاوت کنند، گفت: در جایگاهی نیستم که در این خصوص جوابگو باشم. اگر قرار باشد هر تیمی تصمیم بگیرد فلان داور باشد یا نباشد، شرایطی می‌شود که خیلی از داوران امکان قضاوت را از دست می‌دهند. داوران هم مثل تیم‌ها دوست ندارند بازنده باشند. قطعاً اشتباهاتی خواهد بود. تمام مربیان لیگ برتری مدعی شده اند از اشتباه داوری لطمه خورده اند. اگر اینطور باشد پس تیم‌ها از اشتباه داوری سود هم کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج