جاباما
۸۴۸۸۶۳
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

سیل‌زدگان پلدختر جز لباس تن چیزی ندارند

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۳۰ هزار نفر در سیل اخیر لرستان بی خانمان شده‌اند گفت که سیل زدگان جز لباس تن خود چیزی در بساط ندارند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۳۰ هزار نفر در سیل اخیر لرستان بی خانمان شده‌اند گفت که سیل زدگان جز لباس تن خود چیزی در بساط ندارند.

حمیدرضا کاظمی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی سیلاب‌های اخیر کشور گفت: اگر می‌دانستم این جلسه با حضور نمایندگان دولت برگزار نمی‌شود حتماً مردم سیل زده پلدختر و معمولان را رها نمی‌کردم و به تهران نمی‌آمدم.

وی ضمن قدردانی از فرمانده کل قوا برای صدور دستورات لازم به سپاه و ارتش جهت کمک به سیل زدگان گفت: از رئیس مجلس، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگانی که در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و یا تلفنی پیگیر وضعیت بودند و همچنین وزرا و کلیه مسئولین قدرانی می‌کنم.

کاظمی ادامه داد: بیشترین بارندگی در روز ۳ فروردین در پلدختر صورت گرفت که به ۱۶۷ میلیمتر رسید. همچنین حجم ۵۰۰۰ متر مکعب در ثانیه در آب در رودخانه پلدختر این سیل خروشان را تشکیل داد و باعث ویرانی و تخریب نیمی از پلدختر و معمولان شد. به نحوی که ۱۰ روستا کاملاً محو شد.

نماینده مردم پلدختر با بیان اینکه سیل زدگان این منطقه خانه و وسایل زندگی خودرو و مغازه‌هایشان را از دست داده‌اند گفت: آنها غیر از لباس تن خود چیزی در بساط ندارند و بیش از ۳۰ هزار در نفر در حوزه انتخابیه من حتی کفش ندارند. آنها تمام اموالشان را از دست دادند و من به سوی همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم نجیب ایران برای رسیدگی به سیل زدگان دست طلب یاری دراز می‌کنم.

کاظمی با بیان اینکه ارتباط پلدختر با مرکز استان و دیگر شهرها به سختی انجام می‌شود افزود: همچنین ارتباط ۶۰ روستا قطع است و کمک‌های غذایی با بالگرد انجام می‌شود. زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن هم قطع شده بود که برخی وصل شده و یا در حال وصل است. این سیل همچنین دامداری خطوط انتقال آب و کل زیرساخت‌ها را برده و از آن چیزی باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه هزاران میلیارد خسارت به پلدختر وارد شده و کمک رسانی به سیل زدگان به سختی انجام می‌شود اضافه کرد ۳۰ هزار نفر بی خانمان شدند. رئیس مجلس نمایندگان و وزرا شاهد بودند که چه بلایی سر مردم آمده است. ما درخواست شناور داشتیم و می‌خواهیم ارتباط ۷۰ روستا وصل شود تا از مرگ مردم جلوگیری کنیم اگر مردم از بی عرضگی ما تلف شوند خدا ما را نمی‌بخشد.

کاظمی ضمن قدردانی از سپاه و ارتش که با تمام توان به صحنه آمده‌اند اظهار کرد: علیرغم این اگر وضعیت به این منوال ادامه یابد لجن و گل ولای کوچه و خیابان تا چند ماه دیگر هم جمع نمی‌شود. لازم است به دستگاه‌ها فشار بیاوریم که به داد مردم برسند.

نماینده مردم پلدختر همچنین پیشنهادات خود را به این شرح اعلام کرد: احداث دیوار ساحلی علمی جهت نجات مردم، جانمایی مناسب برای مناطق آب گرفته و بازسازی جاده پلدختر به معمولان...

علی مطهری نایب رئیس مجلس که اداره بخشی از جلسه علنی را برعهده داشت در واکنش به اعتراض نماینده مردم پلدختر نسبت به محدودیت وقت او و همچنین عدم حضور مسئوولان مربوطه گفت: قرار بود چهار وزیر کشور، راه، نیرو و جهاد کشاورزی در جلسه حضور داشته باشند اما به خاطر وضعیت خاص خوزستان رئیس جمهور دستور داد که هر چهار وزیر به خوزستان بروند و این برنامه منتفی شد. وقت در نظر گرفته شده برای هر استان بین نمایندگان تقسیم شده است.

در جریان طرح اظهارات نماینده پلدختر تصاویری از وضعیت مردم پس از سیل اخیر از مانیتورهای مجلس پخش شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      عکس ها ادم را یاد کابل و قندهار و طالبان میندازه.

    • ستایش

      کاش سریعتر رسیدگی شه و مثه کرمانشاه نشه

    • ایرج بارانی

      مهندس..اتفاقا..لباس تن هم ندارند..چون تن و جان و روحشان گل الود شده...

    • مصطفی عارف

      چرا مجلس بعد از بیست روز تازه یاد سیل زده ها افتاده؟ این مجلس باید تعطیل بشه غیر از خرج تراشی برا مردم چه فایده ای داره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج