۸۴۸۹۱۸
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

قاسمی: بیانیه گروه هفت در تناقض با برجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه با تقبیح مواضع نادرست و غیرواقع بینانه گروه هفت، بر نقش سازنده و غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا و نیز صلح آمیز و دفاعی بودن برنامه موشکی کشورمان تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی بندهای بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه هفت در فرانسه، که در آنها به موضوعاتی مرتبط با ایران پرداخته شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بندهای این بیانیه را که مبتنی بر اتهامات واهی و ناشی از برداشت و تفسیر نادرست از برنامه صلح آمیز هسته‌ای، نقش منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران است، غیرسازنده و کاملاً یکسویه و یکجانبه ارزیابی کرده و به ویژه آن را در تناقض صریح با برجام و تعهدات سه کشور اروپایی در آن می‌داند.

قاسمی افزود: جای تأسف است که اعضا این گروه تحت تأثیر رفتار غیرقانونی و قلدرمآبانه آمریکا قرار گرفته و با تکرار ادعاهای ناراست علیه ایران آن هم با استفاده از ادبیاتی که خودشان هم اعتراف دارند متعلق به آنها نیست، درصدد جلب نظر و تأمین خواسته‌های آمریکا که تنها یک عضو در بین هفت کشور عضو گروه می‌باشد، برآمده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تقبیح مواضع نادرست و غیرواقع بینانه گروه هفت در خصوص کشورمان، مجدداً بر نقش سازنده و غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا و نیز صلح آمیز و دفاعی بودن برنامه موشکی کشور، تاکید کرده و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به تعهدات بین المللی خود، حسن نیت خود را در تعامل، گفتگو و حفظ ارتباط با جامعه بین المللی نشان داده و معتقد است طرح مسائل غیرواقع بینانه و تلاش‌های نافرجام و بیهوده برای القای وجود تهدیدات ساختگی از جانب جمهوری اسلامی ایران، تأثیری بر عزم و اراده ملت ایران و تداوم رویکرد جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع و مصالح ملی خود در منطقه و جهان نخواهد داشت.

قاسمی در پایان با محکوم کردن نقض اصول بنیادین برجام توسط سه کشور اروپایی، خواهان توضیح صریح این سه کشور شده و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با استفاده از سازوکارهای موجود در برجام دنبال خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انتقاد منطقی

      کدوم برجام اخوی ؟ همونی که ترامپ پاره کرد و شماها هنوز دو دستی بهش چسبیدین . همون برجامی که امضا کننده هاش همه کنار رفتن و فقط خودتون موندین توش اونم به قیمت نابودی مملکت . فکر نون باشین که برجام رفت توی زباله

    • بدون نام

      اره.همه دروغ میگن.فقط شما راست میگید.

    • بدون نام

      اونها دیگه مطمئن هستند هر کاری بکنند ایران اقدامی انجام نخواهد داد که اخیرا هم به صراحت اعلام کردند که طبق برسیهائی که انجام دادند و مطمئن شدند منافع آمریکا و هم پیمانانشان در منطقه با خطر مواجه نشده و نخواهد شد اکنون با خیال راحت حتی اروپائیان نه تنها به تعهداتشان عمل نکرده بلکه شروط تازه ای را مطرح و حتی در امور دیگر ایران هم دخالت شرم آور میکنند واقعا جای تاسف دارد اینهمه وادادگی و اعتماد به غرب

    • ضد امریکا

      خاک بر سر بعضی ها که هنوز کور و کر هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای سخنگوی وزارت امور خارجه .شده اند کارشناس در امور برجام.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج