جاباما
۸۴۹۰۸۷
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

خودرو در سال ۹۸، گران می‌شود یا ارزان؟

رئیس اتحادیه خودروی تهران پیش بینی کرد اگر در سال ۹۸ نیز با روند افزایش تولید و تزریق خودرو به بازار مواجه باشیم قطعاً نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود بلکه کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

عصر ایران: رئیس اتحادیه خودروی تهران پیش بینی کرد اگر در سال ۹۸ نیز با روند افزایش تولید و تزریق خودرو به بازار مواجه باشیم قطعاً نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود بلکه کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

سال گذشته قیمت‌ها در بازار خودرو با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود افزایش قیمت خودروها در ماهای پایانی سال باعث شد تا شرکت‌های خودروساز اقدام به اجرای طرح‌های فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار نمایند که این اقدام کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار را به دنبال داشت اما آیا وضعیت کاهش قیمت‌ها در سال ۹۸ نیز ادامه می‌یابد و یا دوباره باید شاهد قیمت‌های لحظه‌ای در این حوزه باشیم؟

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه خودروی تهران در گفت‌وگویی اعتقاد دارد که اگر سیاست‌های دولت در روند افزایش عرضه با بازار ادامه دارد باشد باید شاهد کاهش قیمت‌ها در این حوزه باشیم. وی در مورد چگونگی وضعیت بازار خودرو در سال ۹۸ گفت: هم اکنون وضعیت قیمت‌ها مانند اسفند سال گذشته است و پیش بینی می‌شود تا این روال تا اردیبهشت ماه نیز ادامه یابد.

موتمنی با بیان این که قیمت خودرو تابع قانون عرضه و تقاضاست خاطر نشان کرد: در ماه‌های آخر سال ۹۸ و زمانی که با افزایش قیمت روبرو شدیم شرکت‌های خودروساز با دستور وزرات صنایع اقدام به عرضه خودرو به صورت تحویل فوری کردند که این اقدام توانست تأثیر خوبی در بازار گذاشته و لذا شاهد کاهش قیمت در بازار بودیم.

این مقام صنفی پیش بینی کرد اگر در سال ۹۸ نیز با روند افزایش تولید و تزریق خودرو به بازار مواجه باشیم قطعاً نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود بلکه کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه خودروی تهران ادامه داد: خودروهای ثبت نامی که در روزهای پایانی سال ۹۷ انجام گرفت در روزهای آتی و در فروردین تحویل می‌شود که این نکته نیز در کاهش قیمت خودرو در ماه‌های پیش رو تأثیر گذار است. اگر روال عرضه به همین شکل باشد و خودروسازان بتوانند خودروهای ثبت نامی را تحویل داده و اقدام به عرضه مناسب به بازار کنند قیمت‌ها با کاهش قابل ملاحظه‌ای همراه شده و می‌توانیم شاهد بازگشت قیمت‌ها با ماه‌های بهمن سال ۹۷ باشیم.

سال گذشته و پس از افرایش قیمت‌ها در اسفند ماه با فشار وزارت صمت دو شرکت ایران خودرو و سایپا با افزایش تولید اقدام به عرضه خودرو به صورت فوری و با قیمت ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار کردند. روند تحویل خودرو به گونه‌ای بود که مطابق اعلام مسئولان ایران خودرو روزانه ۱۸۰۰ خودرو با توجه به تعهدات قبلی تحویل مشتریان می‌شد که همین اقدام از سوی سایپا نیز انجام شد.

با توجه به اینکه تا روزهای آتی بازار خودرو دوباره با شدت بیشتری فعالیت خود را آغاز می‌کند انتظار می‌رود تا دولت و وزرات صمت با اجرای سیاست‌های تنظیم بازاری اقدامات کنترلی خود را افزایش داده تا مانند سال ۹۷ شاهد افت و خیز شدید قیمت‌ها در این حوزه نباشیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سال 98رونق تولید خودر
      وداشته باشیم

    • بدون نام

      اگه دست دلال ها کوتاه بشه همه چیز ارزون میشه

    • مردم

      یعنی چی خدا لعنتتون کنه..از مردم چرا میپرسید

    • سعید

      بابا خجالت بکشید توروخدا.چی تا حالا تو این مملکت ارزون شده ک خودرو دومیش باشه؟؟

    • بدون نام

      سال 98 برای خوددرو و مسکن وو..... وجود ندارد که اتفاق خاصی در آن بیافتد.

    • بدون نام

      چی سناریویی دارن بازی میکنن دست شیطان رو از پشت بستید شما دیگه کی هستید........

    • بدون نام

      از لاریجانی بپرسید

    • بدون نام

      خاک عالم تو سرتون... تو این اوضاع سیل و گرفتاری.... این چیه تیتر کردی... .

    • بدون نام

      چرا دولت نظارت نکنه که بازار خودرو دست دلالان باشه دلالان را باید دستگیر و محاکمه کنید چه فیلمی بازی می کنید

    • حمید

      سلام
      این خودروسازان ساخته شدن برای بلعیدن پول ملت. کلی بازی در اوردن تا قیمت دو یا سه برابر افزایش پیدا کنه. حالا اگه کسی حتی فکر ارزان شدن خودرو را بکند قطعا باید از سرش عکس رنگی بگیره چون احتمالا مغز توش نیست.
      وقتی دلال و نمایشگاه داران مشتری باشن باید شاهد افزایش قابل توجه قیمتها در سال جاری (۹۸) باشیم
      دلالان و نمایشگاه داران از اساتید اقتصادان بهتر و بیشتر با علم اقتصاد اشنایی دارند هرگز جایی سرمایه گذاری نمی کنند که زیان داشته باشه. برخلاف اقتصادانان ما که با علم اقتصادی خود موجب این همه تورم و بیچارگی ملت شدند. دلالان دلار و نمایشگاه داران سود کلانی بردند و در نبرد علم اقتصاد و تجربه ی دلالی این دلالان بودند که پیروز میلیاردی میدان شدند. تورم ۵۰۰درصدی نشان داد این قشر با تجربه ۵۰۰ بر صفر موفق به شکست حریفان تحصیل کرده شدند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج