۸۴۹۱۰۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

خشم کنگره از توافق پنهان ترامپ با عربستان

هیل در گزارشی نوشت افشای گزارش‌هایی درباره موافقت دولت ترامپ با انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان سعودی بدون دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، خشم قانونگذاران آمریکایی را برانگیخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان : هیل در گزارشی نوشت افشای گزارش‌هایی درباره موافقت دولت ترامپ با انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان سعودی بدون دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، خشم قانونگذاران آمریکایی را برانگیخته است.

نشریه هیل می افزاید: اعضای کنگره زمانی درباره طرح مذاکرات هسته‌ای آمریکا و عربستان نگران شدند که سعودی‌ها از پذیرش محدودیت‌هایی که مانع از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای می‌شود، سرباز زدند.

اما دیری نپایید که این سوء ظن قانونگذاران آمریکایی جای خود را به خشم داد. دلیل این امر افشای گزارش‌هایی بود که نشان می‌داد دولت ترامپ بدون دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای با عربستان، به شرکت‌های آمریکایی اجازه داده است بخشی از فناوری هسته‌ای را در اختیار ریاض قرار دهند.

در ادامه این گزارش آمده است اعضای کنگره اکنون خواستار پاسخگویی کاخ سفید در این باره هستند. آن‌ها مخصوصا می‌خواهند بدانند که آیا دولت ترامپ از ماه اکتبر به بعد، پس از قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه (در ماه اکتبر) نیز مجوز انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان صادر کرده است یا خیر.

باب منندز، عضو کنگره آمریکا و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، در این باره گفت: نخست، جزئیاتی را (از وزارت انرژی) می‌خواهیم و بر دستیابی به چنین اطلاعاتی اصرار داریم. ما باید این اطلاعات را به دست بیاوریم. همچنین به نظرم بسیار حیاتی است که بدانیم این ماجرا چگونه اتفاق افتاده است و آیا پس از قتل خاشقجی چنین اقدامی صورت گرفته است؟

از زمان قتل خاشقجی کنگره آمریکا در حال بررسی مجدد روابط میان آمریکا و عربستان است. زیرا، همه شواهد حاکی از آن است که این قتل وحشیانه به دستور مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، صورت گرفته است.

کنگره آمریکا چند روز پیش، طرحی را تصویب کرد که خواستار توقف حمایت نظامی این کشور از ائتلاف سعودی در جنگ علیه مردم یمن است. پیش بینی می‌شود ترامپ این مصوبه را وتو کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب به شما چه

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا و آل سعود‌.‌.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج