جاباما
۸۴۹۱۰۹
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

تحرک جدید آمریکا در الانبار عراق

منابع محلی تحرک نظامی جدید نیروهای آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن در غرب استان الانبار (غرب) را گزارش کردند.

خبرگزاری ایرنا : منابع محلی تحرک نظامی جدید نیروهای آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن در غرب استان الانبار (غرب) را گزارش کردند.

یک منبع در استانداری الانبار در غرب عراق روز یکشنبه از انجام عملیات گشت و شناسایی از سوی یک گروه از نیروهای آمریکایی در این منطقه بدور از اطلاع و هماهنگی نیروهای عراقی خبر داد.

این منبع به خبرگزاری المعلومه عراق گفت که نیروهای آمریکایی مجهز به سلاح های مختلف و با پوشش بالگردهای جنگی در مناطق بیابانی نزدیک به مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن دست به گشت زنی و عملیات شناسایی زدند.

وی گفت: علت و انگیزه واقعی این اقدام نیروهای آمریکایی که بدون اطلاع دستگاه های ذیربط عراقی انجام شده است، مشخص نیست.

این منبع افزود: بالگردهای جنگی آمریکا پروازهای خود را بر فراز خط مرزی عراق با سوریه همزمان با حرکت نیروهای زمینی در این منطقه مثلث مرزی افزایش دادند.

وی خاطرنشان کرد: تامین این مناطق به عهده نیروهای عراقی است اما عملیات گشت و شناسایی اخیر از سوی نیروهای آمریکایی بدون اطلاع و هماهنگی نیروهای عراقی انجام شده است.

تحرکات جدید نظامی آمریکا در شمال عراق درحالی است که از دیماه ۹۶ و اعلام پایان نظامی داعش در عراق و بویژه اظهارات دیماه امسال دونالد ترامپ مبنی بر این که نیروهای آمریکایی قصد خروج از عراق را ندارند، بحث ضرورت خروج نظامیان خارجی (آمریکایی) از این کشور در دستور فراکسیون های پارلمانی قرار گرفت و به یکی از مباحث اصلی محافل سیاسی و رسانه ای تبدیل شد.

نیروهای آمریکایی که در سال ۲۰۱۱ به علت شکست و ناکامی های مکرر در برابر نیروهای مقاومت عراق، مجبور به ترک خاک عراق شده بودند در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش در صدر یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند و هم اکنون عمده نیروهای خارجی مستقر در خاک عراق را شامل می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود برترامپ

    • بی نام

      الانبار بهترین نقطه برای ایجاد امنیت برای داعش است وحتی سرزمینی برای کشور دولت اسلامی داعش است چ ا که از یکطرف به عربستان برای حمایت بیشتر واز یک طرف به اردن برای حمایت و سوم اینکه بهترین منطقه است که از اتحاد جهبه مقامت ایران عراق سوریه و لبنان جلو کیری کنند راه قدس از کربلا می گذرد نه سوریه امریکای ها و صهیونیستها زودتر متوجه شدند استان النبار جاده اصلی فتح قدس و مکه است

    • بدون نام

      به خاطر قطع ارتباط عراق با سوریه این گار می کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج