۸۴۹۱۵۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

جهان علیه استقلالِ نصفه و نیمه

هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امشب آغاز می‌شود و دو نماینده فوتبال کشورمان باید در امارات و قطر به مصاف رقبای خود بروند.

فرهیختگان: هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امشب آغاز می‌شود و دو نماینده فوتبال کشورمان باید در امارات و قطر به مصاف رقبای خود بروند. ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه رو در روی میزبان خود الوصل قرار می‌گیرد و استقلال تهران نیز در دوحه قطر از الهلال عربستان پذیرایی خواهد کرد.

الوصل- ذوب‌آهن: ببر و به صدر برو

شاگردان علیرضا منصوریان به‌رغم توقف غیرمنتظره در آخرین بازی خود پیش از جدال با الوصل، برابر سپیدرود توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای در یکی، دو ماه اخیر داشته باشد. این تیم اصفهانی در ۷ دیدار پایانی خود در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به ۴ برد و سه تساوی رسیده و شکستی نداشته است. باخت ۳- صفر برابر استقلال در دوم اسفندماه آخرین باختی بود که سبز و سفیدهای اصفهانی تجربه کرده‌اند و حالا ۴۶ روز است که مقابل هیچ‌تیمی شکست نخورده‌اند.

ذوب‌آهن تنها نماینده ایران در این فصل از لیگ قهرمانان آسیاست که توانسته به پیروزی برسد و جایگاهش در جدول رده‌بندی قابل‌قبول باشد. آنها با ۴ امتیاز بعد از الزورا، به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جای گرفته‌اند. ذوبی‌ها در گام نخست در خانه مقابل نماینده عراق تن به تساوی صفر- صفر دادند اما در دیدار دوم، با نتیجه ۳-۲ از سد تیم قدرتمند النصر عربستان گذشتند و حالا به مصاف الوصل امارات می‌روند. منصوریان و تیمش در لیگ جایگاه چندان درخوری ندارند اما دیگر خطر سقوط، آنها را تهدید نمی‌کند. به همین دلیل تمرکز آنها روی مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست.

حریف این هفته ذوب‌آهن سال گذشته با پرسپولیس هم‌گروه بود. آنها در تهران و امارات مقابل تیم برانکو شکست خوردند و امسال هم اوضاع‌شان چندان مساعد نیست. این تیم بعد از شکست النصر عربستان در خانه با تک‌گل فابیو لیما، در دیدار دوم باخت عجیب ۵- صفر را مقابل الزورا تجربه کرد تا حالا با سه امتیاز در رده سوم قرار داشته باشد. زردپوشان اماراتی در لیگ داخلی هم دیگر شانسی برای کسب سهمیه آسیا ندارند و فقط برای به پایان رساندن مسابقات در رتبه‌ای آبرومند تلاش خواهند کرد.

فابیو لیما، ستاره اصلی تیم الوصل به دلیل اخراج در بازی قبل، نمی‌تواند تیمش را مقابل ذوب‌آهن همراهی کند. لیما در کنار کایو، بهترین عملکرد را در این فصل از خود به نمایش گذاشته و نبود او می‌تواند کار خط دفاع را سخت‌تر از قبل کند. در تیم ذوب‌آهن هم محمدرضا عباسی به دلیل مصدومیت در بازی با سپیدرود از ناحیه همسترینگ، فرصت حضور در امارات را از دست داد. با این حال امید اصلی نماینده شایسته فوتبال کشورمان در بازی مقابل الوصل کسی نیست جز امیرارسلان مطهری.

مهاجم سابق تیم‌های نفت تهران، تراکتورسازی تبریز و... در این هفته‌ها خوش درخشیده و گلزن شماره یک تیم منصوریان بوده است. او در این دو ماه موفق شده ۵ گل را به ثمر برساند و در اوج آمادگی قرار داشته باشد. مطهری گل پیروزی‌بخش تیمش را مقابل النصر را هم به ثمر رساند و باید دید می‌تواند برابر الوصل هم به عملکرد خوب خود ادامه دهد یا خیر.

استقلال - الهلال: جهان علیه شفر!

همچنان دیدار با تیم‌های عربستانی فرصت بزرگی را از تیم‌های ایرانی سلب می‌کند و آن هم حق میزبانی است. بعد از اینکه ذوب‌آهن موفق شد اولین دوئل ایران و عربستان را با برد پشت‌سر بگذارد، حالا نوبت استقلال است تا به‌نوعی با قدرترین تیم عربستانی و شاید این مسابقات پیکار کند.

سرشناس‌ترین آبی‌های قاره کهن برگزار‌کننده یکی از کلاسیک‌ترین مسابقات این فصل لیگ قهرمانان هستند. سال قبل هر دو بازی با برد تیم وینفرد شفر همراه شد اما این الهلال، با تیم فصل قبل به‌کلی متفاوت است و خارجی‌های شناخته‌شده‌ای به این تیم پیوسته‌اند.

۵ برد برای الهلال و ۴ پیروزی برای استقلال در ۹ تقابل قبلی به بار نشسته است. این ۹ بازی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و جام در جام آسیا بوده است. هر دو تیم چند روز قبل در دربی‌های کشورشان شکست خوردند اما هلال با یک برد روحیه خود را بازیابی کرد ولی آبی‌پوشان تهرانی برابر سایپا متوقف شدند تا همچنان اسیر حاشیه باشند.

نگرانی بزرگ در ترکیب استقلال غایبان پرتعداد این تیم است. ووریا غفوری، همام طارق، فرشید باقری، مهدی قائدی قطعا به این مسابقه نمی‌رسند. حضور روزبه چشمی، اللهیار صیادمنش و محمد دانشگر هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. درمقابل سالم الدوساری مهم‌ترین غایب زوران ‌مامیچ به حساب می‌آید. نواف العابد و محمد البریک هم توانسته‌اند آمادگی لازم برای حضور در تمرینات را به دست بیاورند.

سومین رویارویی شفر و مامیچ در شرایطی برگزار می‌شود که پیش از این هر دو تقابل این دو سرمربی با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. فصل قبل مامیچ هدایت العین را برعهده داشت و حالا سکاندار هلال عربستان است. پیرمرد آلمانی می‌داند برای خروج از بحرانی که گرفتارش شده، ‌باید دست به کار بزرگی بزند و فخر عربستان را از پیش رو بردارد.

اتفاقی که با توجه به شرایط کنونی دو تیم و همچنین ستاره‌هایی که در تیم الهلال حضور دارند، سخت و کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد. بافی تمبا‌گومیس فرانسوی، سباستین جووینکوی ایتالیایی، کارلوس ادواردوی برزیلی و میلوژ دگنک استرالیایی، چهار خارجی آبی‌های ریاض به حساب می‌آیند که با قیمت‌های نجومی جذب شده‌اند تا بتوانند این تیم را به قهرمانی لیگ قهرمانان برسانند.

حال باید دید شب اول هفته پایانی دور رفت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای دو نماینده ایران با چه سبک و سیاقی به اتمام می‌رسد. به امید اینکه ذوب‌آهن تعداد بازی‌هایی را که نباخته، به عدد ۸ برساند و استقلال هم یک عیدی دیرهنگام به هوادارانش بدهد و به اولین پیروزی سال ۹۸ دست پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز تکرار می کنم بهتر نظر ندید شما

    • بدون نام

      خخخخ کیسه انشاالله سوراخ سوراخ میشه و شش تا خور بشه

      پاسخ ها

      • امین

        فک کنم نظر ندی خیلی ممنونت میشیم ..

      • بدون نام

        خاک بر سر شما که به خاطر تعصب کور کورانه میگید که یک تیم ایرانی از این عربهای کثیف شکست بخورد وطن فروش عرب دوست

      • بدون نام

        لونگی هستم از مکتب کثیف لونگ وکیسه حموم با پرچم ژاپن بر پشت

      • ابی آسمانی

        کارلنگی جز وطن فروشئ نیست بیش ازاین ازشماانتظار نداریم

    • بدون نام

      خرید ۳۱بازیکن باز هم میگید نصف نیمه خخخ

    • بدون نام

      لعنت بر لنگ حکومتی

    • بدون نام

      زنده باد اس اس کبیر

      پاسخ ها

      • عباس شجاعی

        سلام من با اینکه یک پرسپولیسی دو آتشه هستم ولی امشب چون استقلال نماینده ایران است دوست دارم از الهلال عربستان ببر ان شاء الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج