جاباما
۸۴۹۲۹۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تلاش برای جلوگیری از ورود روان آب جدید به آق‌قلا

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: امروز فراخوان بسیج عمومی مردمی دادیم تا حجم ورودی آب از جاده یلمه خندان به سمت خندق حفر شده هدایت شود؛ سپاه پاسداران قسمت نیروی انسانی آن را قبول کرده است.

خبرگزاری ایسنا: فرماندار شهرستان آق قلا گفت: امروز فراخوان بسیج عمومی مردمی دادیم تا حجم ورودی آب از جاده یلمه خندان به سمت خندق حفر شده هدایت شود؛ سپاه پاسداران قسمت نیروی انسانی آن را قبول کرده است.

امانگلدی ضمیر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه روند کاهش آب را داریم اما وضعیت ما همچنان بحرانی است. محله های حکیم آباد، عیدگاه، کل آباد و ایثار شهر آق قلا همچنان ۱۹ روز دچار آبگرفتگی هستند.

وی با اشاره به ایجاد خندق در بخش شمالی شهر آق قلا، افزود: طرح انحراف و تخلیه آب از بالادست شهر آق قلا از دو روز گذشته آغاز شده و به ما قول دادند که تا حداکثر ظهر فردا به پایان برسد. با این کار حجم ورودی آب به این محلات کم می شود. اگر این اتفاق نیوفتد، همچنان در این محلات گرفتار سیلاب خواهیم بود.

ضمیر بیان کرد: امروز با همکاری نیروهای مردمی تلاش داریم حجم ورودی آب از جاده یلمه خندان را به سمت خندق حفر شده هدایت کنیم. اگر این کار تا ظهر فردا انجام گیرد،‌ می توانیم امیدوار باشیم که ۸۰ درصد آب ورودی به شهر آق قلا را کم خواهیم کرد و روند خروج آب را نیز سرعت ببخشیم.

فرماندار آق قلا خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب گرگانرود حدود ۱۰ سانتی متر کمتر شده و ارتفاع آب محلات نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر پایین تر آمده است.

ضمیر گفت: تقریبا آب از تمامی روستاهای شهرستان آق قلا خارج شده و کار امدادرسانی در حال انجام است.

وی با اشاره به بارشهای جدید در استان، ‌گفت: طی امروز و فردا حدود ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر باران در استان می بارد که تمامی رواناب های ناشی از آن از گرگان تا نواحی شرقی استان وارد گرگانرود می شود و از آق قلا عبور می کند.

فرماندار آق قلا با اشاره به اینکه رواناب ها دو تا سه روز دیگر به آق قلا می رسد، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که رواناب ها را قبل از رسیدن به آق قلا چه در بالادست سد وشمگیر و چه در بالادست زرین گل مهار کنیم. در کنار این اگر خندق هم اجرایی شود، تا حد زیادی جلوی ورود آب به شهر را می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علما

      نباید گذاشت آب قدیم با آب جدید با هم قاطی شوند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج