۸۴۹۳۲۷
۵۴ نظر
۵۰۱۶
۵۴ نظر
۵۰۱۶
پ

روند حذف موفق‌ترین برنامه تلویزیونی

و اینگونه عادل فردوسی‌پور هم خاطره شد

تمام شد و رفت پی کارش، هر چه بود را با خود شست و برد و حالا چیزی جز حسرت و حیرت باقی نمانده‌است. چطور می‌شود ناگهان همه سرمایه آدمی بر باد رود؟ چطور می‌شود که همه چیز در یک لحظه نیست و نابود شود؟ نه... درباره سیل حرف نمی‌زنیم، حرف‌مان درباره پرمخاطب‌ترین برنامه ادوار تلویزیون است که با خودخواهی و کوته‌نظری چند مدیر ناگهان نابود شد.

روزنامه همشهری - مسعود میر: تمام شد و رفت پی کارش، هر چه بود را با خود شست و برد و حالا چیزی جز حسرت و حیرت باقی نمانده‌است. چطور می‌شود ناگهان همه سرمایه آدمی بر باد رود؟ چطور می‌شود که همه چیز در یک لحظه نیست و نابود شود؟ نه... درباره سیل حرف نمی‌زنیم، حرف‌مان درباره پرمخاطب‌ترین برنامه ادوار تلویزیون است که با خودخواهی و کوته‌نظری چند مدیر ناگهان نابود شد.

و اینگونه عادل فردوسی‌پور هم خاطره شد

امروز دوشنبه است و طبق آنچه از سوی سازمان عریض و طویل صدا‌وسیما منتشر شده، قرار نیست ملاقات شبانه مخاطبان با ۹۰ سر‌بگیرد. اسفند گذشته بود که عادل فردوسی‌پور جایزه بهترین برنامه تلویزیون از نگاه مخاطبان را با چنگ و دندان از دست غاصبان آرای مردمی درآورد، اما خبر نداشت که سیاستگذاران سازمانی که عادل خود را فرزند آن می‌داند، نسخه دیگری برای او پیچیده‌اند و می‌خواهند برنامه را بدون او روی آنتن بفرستند. آن یکی دو‌هفته‌ای که برنامه روی آنتن نرفت، شایعات زیادی درباره جایگزینی عادل هم منتشر شد، اما همکاران علاقه‌مند به فردوسی‌پور و یا رقبایی که چندان هم دل خوشی از عادل نداشتند، همگی می‌دانستند که نشستن روی صندلی او در برنامه‌۹۰ چیزی جز یک نفرین ابدی در نگاه مخاطبان به همراه نخواهد‌داشت. موضوع آنقدر جدی شد که مدیر شبکه ۳ ترجیح داد صورت مسئله را پاک کند و برای حذف عادل، برنامه‌۹۰ را به مسلخ بفرستد.

امروز دوشنبه است و خبر‌های یکشنبه چیزی جز حسرت و افسوس درباره یکی از برنامه‌های انگشت‌شمار تلویزیون که میان مخاطبان آبرو و اعتبار داشت، با خود به همراه ندارد. تصویر دکور خراب‌شده برنامه از یک‌سو و جدیدترین تغییرات کنداکتور برنامه‌های فوتبالی تلویزیون پیش از هر چیز دیگر به هواداران برنامه‌۹۰ این پیغام را ارسال کرد که ۹۰ از تلویزیون خط خورده‌است.

در شبکه ۳ سیما عوامل «فوتبال برتر» و محمدحسین میثاقی ظاهرا ترجیح می‌دهند که گرفتار عقوبت خشم هواداران‌۹۰ نشوند و از مدیران شبکه خواسته‌اند که ترجیحا برنامه‌شان حتی در روز دوشنبه هم پخش نشود. از سوی دیگر «فوتبال ۱۲۰» که عادل تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته هم احتمالا دیگر میثاقی را به‌عنوان مجری با خود نخواهد‌داشت. فارغ از این تحولات، اما آنچه مهم است، اینکه تلویزیون برنامه محبوب خود را قربانی کرده‌است، جالب اینکه فعلا همه علی فروغی، مدیر شبکه ۳ سیما را به‌عنوان عامل اصلی حذف عادل و برنامه‌اش از تلویزیون سرزنش می‌کنند، اما به این مهم توجه ندارند که اگر مدیران ارشد رسانه ملی مایل باشند این برنامه و مجری‌اش همچنان به کارشان ادامه دهند، تنها با یک تماس تلفنی یا یک پاراف چند‌کلمه‌ای می‌توانند ماجرا را دگرگون کنند و این سکوت در مقابل حذف عادل فردوسی‌پور و برنامه‌۹۰ چیزی جز یک تصمیم جمعی نیست.

معتبر مثل عادل، مثل‌۹۰

خیلی پیش از اینکه عادل فردوسی‌پور از جشنواره جام‌جم جایزه بگیرد، توسط مدیران شبکه مغضوب شده بود. شبکه ۳ همواره بر این موضع پافشاری کرده که جایگاه این برنامه نزد مخاطبان نه به‌خاطر شخص عادل فردوسی‌پور بلکه برای برند برنامه و شبکه سوم است. این موضوع همواره محل دعوا میان عادل و مدیران بالادستی‌اش بوده و تغییر مجری ۹۰ و اعلام ادامه برنامه با تغییرات گسترده از همین جا نشأت گرفت.

و اینگونه عادل فردوسی‌پور هم خاطره شد

مدیران شبکه حتی بعد از داربی نوروزی هم با برنامه جایگزین سعی کردند محبوبیت برنامه‌ای که میثاقی اجرا می‌کند را بسنجند که با واکنش بسیار سرد مخاطبان مواجه شد و البته این مجری جوان هم قید تکیه بر صندلی عادل را زد.

استودیو ۱۴ و شام عادل

شب پرحاشیه‌۹۰ در اختتامیه جشنواره جام‌جم در ظاهر برای خیلی‌ها با شام خوردن عادل فردوسی‌پور و علی عسگری بر سر یک میز تمام‌شده بود، اما بعد از ادامه تهدید‌ها و فشار‌ها بر عادل مشخص شد که ریاست سازمان و مدیران جدیدش با عادل میانه‌ای ندارند و، چون او را به طیف مدیران سابقی، چون علی‌اصغر پورمحمدی و حتی عزت‌الله ضرغامی نزدیک می‌دانند، او را دچار چالش کرده‌اند. خبر تخریب دکور‌۹۰ در استودیو‌۱۴ ساختمان تولید هم حکم تیر خلاص را دارد، چون دکور‌۹۰ حتی در تابستان‌ها هم که لیگ تعطیل است و برنامه روی آنتن نمی‌رود، سر جای خودش می‌ماند و تخریب دکور‌ها به‌معنای تیرخلاص به این برنامه است.

و اینگونه عادل فردوسی‌پور هم خاطره شد

حکایت تلخ ستاره مربع

همان روز‌هایی که عادل فردوسی‌پور حاضر نشد مخاطبان برنامه‌اش را با ستاره‌مربع‌های گران‌قیمت سرکیسه کند، تیشه به ریشه خودش و برنامه‌اش در تلویزیون زد. ۹۰ در هفته حدود ۲ میلیون پیامک داشت و حدود ۸ میلیون مخاطب ثابت پیامکی برنامه‌اش برای هر بخش بازرگانی شبیه یک لقمه چرب و نرم بود، اما او نمی‌خواست با یک ستاره‌مربع ناقابل ناشی از اعتماد مخاطبان به برنامه‌اش، روزانه ۵۰۰ تومان از جیب آن‌ها به جیب برخی از اپلیکیشن‌ها واریز کند و نتیجه این مقاومت هم همین است که می‌بینید: حذف. پایان داستان ۹۰ با همکاری فشار‌های خارج از سازمان و بهانه‌های اقتصادی رقم خورد. در دورانی که سرنوشت همه چیز با پول رقم می‌خورد، ۹۰ انگار نباید مصون بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سنا

      فقط میتونم بگم متاسفم...هنر ما همینه.پس زدن نخبه ها و به میدان آوردن یه مشت بی سواد بیشعور...

      پاسخ ها

      • رضا

        رفتی تو ، خدا پشت و پناهت به سلامت
        بگذار بسوزد دل ما ، مسئله ای نیست
        ***
        افسوس که این مزرعه را سیل گرفته
        دهقان مصیبت زده را خواب گرفته

        تسلیت

      • بدون نام

        خب برو جایی که قدرتو بدونن

      • 241

        متاسف چرا همه ما دير يازود خاطره ميشيم به همين اسوني

      • بدون نام

        صدای تنهایی عدالت و شفافیت

      • بدون نام

        داداش فازت چیه منفی دادی؟

      • بدون نام

        ناشایسته‌سالاری جایی برای شایستگان نمی‌گذارد .

    • سهراب

      درود بر شرافت و صداقت ناب اش، مطمئنا ایشون با درایتی که دارن میتونن موفق باشن صدا و سیما و شبکه 3 ایشون رو از دست دادن.

    • کوروش ایرانی

      دورود
      این شده یک عادت قدیمی ، هر چیزی که مورد علاقه مردم باشه و دوست داشته باشند ، در نگاه صدا و سیما و ارگان های مشابه مورد غضب واقع بشه ، از هیچ بی اخلاقی همچون دزدیدن رای مردم تا حذف به بهانه های واهی و لجبازی با مردم و ... هم کوتاهی نمی کنند!؟!؟!
      البته سپاسگزارم از شما که به نکته خوبی اشاره کردید و این روزها مدیر شبکه 3 با آن چهره ضد مردمی اش مورد لعن و نفرین مردم در کوچه و بازار است ولی غافل از اینکه اگر تصمیم روسای بالاتری نبود ایشان کاره ای نبود جز اینکه نقش سیبل انتقادات و لعن و نفرین باشند!!!!!!

    • بدون نام

      نمیشه که تا ابد باقی بمونه، تکراری و خسته کننده شده بود، حالا خوبه فروغی بود تا ایشوگ شبیه قهرمانها و در اوج خداحافظی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف زدن خوبه نه زر مفت

      • بدون نام

        نظرت عالی بود. عادل داشت شبیه فوتبالیستهایی میشد که حاضر نیستن بازنشست بشن

      • داریوش

        هیچ کس جز عادل از لقمه پر چرب ستاره مربع ها نمیگذره
        اینه رمزه موندگاری یک نفر و یک برنامه در بیست سال
        هیچ وقت هم خسته کننده نمیشه

      • بدون نام

        از توجه منفی لذت میبری ها تراپی لازمی

      • بدون نام

        تو هم مث فروغی.لعنت به تو

      • هیچکی

        شما نمیخواد نظر بدی

      • بدون نام

        این دوستمون نظرشوگفته حالامعلوم میشه طرفدارای عادل یه عده عوامن که جنبه انتقادندارن

      • بدون نام

        ایشون شبیه قهرمان ها و تو مثل یه احمق واقع بشی

    • بدون نام

      درودبرعادل خان

    • زهره

      عادل تو قلب ماست.با اینکه اهل فوتبال نیستم و برنامه90 رو نگاه نمیکردم اما فرق ادم حسابی و غیر حسابی رو میدونم

    • masood

      بسیار حیف شد ، سیما بدترین دوران مدیریتی خودش رو داره سپری میکنه ، تو هیچ زمینه ای حرفی برای گفتن ندارند و سیطره ی افراطیون و عناصر نزدیک به انها در مدیریت و حتی برنامه ها به شدت مشهود و نگران کننده است ، این تیر خلاصی بود بر بهترین و برترین برنامه ی ادوار تاریخ سیما اما چون حاصل تدبیر و دسترنج اقایان و مدیران جدید نبود باید تخریب میشد!!! مثل اینکه شهرداری برج میلاد را درست کند و شهردار بعد از حسودی وجود چنین سازه ی شهیری ان را تخریب کند ؟
      عادل ، عادل می ماند اما برخی قطعا رفتنی اند .....

    • مینا

      متاسفم............

    • بدون نام

      مملکت ما ادم سالم نمی خواهد،همه شعار میدن، همه،همه فقط دم از فسادمی زننداما دروغ می گویند،در امدصدا،سیمای ایران از بزرگترین تجارهای جهان بیشتر است.عادل و مردم از نظر اینها کیلوئی چند؟ اینها فقط دنبال پول هستند نه رفاه و ارامش مردم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در دوارن ستاره مربع ها كه صدا و سيما به طور امل در اختيارش در اومده، افرادي مثل عادل محلي از اعراب ندارن.
        "سلام چطورين؟ با گرفتن ستاره فلان مربع فلان در قرعه كشي فلان شركت كنين!‌همين الان شماره رو بگيرين..."
        اين خلاصه ي تمام برنامه هاي مزخرف صدا و سيماي ماست. دستگاه عريض و طويلي كه از پول بيت المال كه مال من و شماست ارتزاق ميكنه و سودش ميره تو جيب مزخرف ترين زالو هاي انسان نماي روي زمين. چه هيزم تري به خدا فروخته بوديم كه سهممون از دنيا اين شد؟

    • بدون نام

      خاک بر سر ما مردم که به این راحتی رای و نظرمون ضایع میکنن اب از ابم تکون نمیخوره اگه تو یه کشور اروپایی بود روزگار اون مدیر سیاه میکردن حیف حیف نابغه ها در ایران

    • بدون نام

      درودبرعادل فردوسی پور

    • پتروس

      هر برنامه ای که بزارن با نفرت ازش شکایت میکنیم، چرخ روزگار میچرخه آقایان

    • بدون نام

      درود به شرف عادل. درود بر مردانگی عادل که حاضر نشد مثل گلزار جیب این ملت رو خالی کنه.

      پاسخ ها

      • مهدی

        واقعا برای این صدا و سیما متاسفم و برای خودمون که هیچ اهمیتی برای بهترین برنامه از دیدگاه مردمی رو اینگونه کله پا کردن

    • سمت خدا*نجم شریعتی*قرار روزانه

      من یک خواهش دارم

      تو رو خدا نجم الدین شریعتی رو بذارید یه برنامه دیگه ( ویا توبیخ اخراج)

      فردوسی پور هفته ای یک برنامه داشت ، اما این ایکبیری ( مرد زن نما ) هرروز میاد

      و دخترانه اجرا می کنه

      زنگ بزنید به 162 و دستور اخراجش را بدهید

      اجرکم عندالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقييييييييييقا به همين دليل كه نفرت جمعي نسبت بهش وجود داره مطمئن باش تا سالهاي سال روزي چند ساعت انتن تلوزيون كه از بيت المال (حق من و شما)‌تغذيه ميشه در اختيار ايشون خواهد بود.
        هر برنامه اي چندش تر باشه بيشتر دوام مياره و هر برنامه اي محبوب تر باشه ريشه ش زودتر زده ميشه.

      • یه آدم

        دیووانه
        خجالت بکشید لطفا
        انسانهای شریف رو مسخره نکنید

      • بدون نام

        با اون بیچاره چیکار داری؟

    • بدون نام

      ادم موفق هرجا بره محبوبه و موفق. ایشالله هرجا میره و هرکاریو شروع میکنه موفق و شاد باشه

    • علی

      خیلی حیف شد ولی مطمئنم بزودی عادل با قدرت برمیگرده

    • بدون نام

      فردوسی پور باید میرفت چون این صدا و سیما جز دروغ و غم و بزرگ نشان دادن بدبختیهای اروپاییها و مردم کل دنیا چیزی نداشت و حیف بود عادل فردوسی پور از دانشگاه صنعتی شریف در گرداب صدا و سیما بسوزه همانطور که جز پزشکان که مدرکشون جاییی قبول ندارند اکثر مهندسان رفتن و خواهند رفت تا با یک باران سیل بیاد و یادشون بیافته نباید مسیل ها رودخانه ها رو میساختند و پارکینگ میکردن در اصل سواد و صداقت از کشور داره کوچ میکنه ...حیف

    • مینا

      اینها اگر بخواهند خدا را هم در یک لحظه تبدیل به شیطان می کنند.

    • بدون نام

      افسوس و صد افسوس... باز به جاي ما مردم تصميم گرفتند و ما همچنان در خواب و رويا به سر ميبريم و آب از آب تكان نخورد.

    • بدون نام

      خاک تو سر اون فروغی بدترکیب کنن،حال به هم زن

    • بدون نام

      نگران نباشید ای مردم هر فروغی برای خود فرودی هم دارد

    • بدون نام

      عادل عزیز همیشه در قلب مخاطبان ات می مانی

    • بدون نام

      مثه عادل کمه. باهوش و خلاق. صادق و کاربلد. امثال عادلو باید قدر دونست و حفظشون کرد.

    • حسین

      حذف عادل کار خیلی نادرستی بود و بعیده مدیران ارشد سیما مسأله را مورد بازنگری قرار ندهند.

    • انتقاد منطقی

      هیچ حسرتی باقی نمونده . رفت که رفت . قرار نبود تا سن ۱۰۰ سالگی بمونه که . فقط باید بهش گفت بای بای . حالا میتونه بره کلمبیا و اونجا نود راه بندازه و مجیز کیروش رو بگه . اصلا فرزند خونده کیروش بشه . خخخخخخ

    • در جواب یازده پنج

      تو مریضی، برو خودتو درمان کن، ملت مثل تو مخشون عیب نکرده همچین کاری کنن

    • احمد

      تفاوت به روی زشتت که قطعا باطنی کثیف هم داری فروغی

    • حامد از تبریز

      برنامه 90 با اجرای عادل پربیننده ترین و از قدیمی ترین و بهترین و جوان پسند ترین برنامه های تلویزیون بود مسئولان شبکه 3 در حق عادل جفا کردند .

    • بدون نام

      تو امپراطور رسانه ایرانی جان اینجاس
      قلب ما

    • سوگل

      بعد از فرار نخبه ها
      با پدیده دیگه ای روبرو شدیم
      حذف نخبه ها
      و دلیل هر دو موضوعی واحده....

    • بدون نام

      من همچنان معتقدم اگه بخوایم عادل رو بر میگردونیم...ما با همیم

    • شیراز

      واقعا جای تاسف داره که اینجا یک رای منفی از طرف مدیر یک شبکه میلیونها رای مثبت از طرف مردم را باطل میکنه و این نشاندهنده اینه که مردم ما واقعا حق انتخاب ندارند

    • بدون نام

      نخبه کشی
      دانشگاه شریفی هارو حذف میکنن امام صادقی های سهمیه ای میارن.

    • hg

      90چندسال بودمیخواستندحذف کنند امانشد دلیلیشم این بود که تمام مردم انقدر به این برنامه اعتقاد داشتند که مسولین نتوتنستند اما عادل بازی رو زمانی باخت که فارغ از عدالتش پشت کیرووووووووش ایستاد واین دوگانگی تصمیم گیری ورفتارش چیزی شد که فرصت دست مسئولین داد تا حذفش کنن هرچند خیلی ها حمایت کردن ولی .........

    • بدون نام

      عادل فردوسی پور مردی که به خاطرش هشتگ های زیادی منتشر شد اما حالا فراموش شده و خیلی از شما ها هر دوشنبه تب تاب رو تماشا میکنین غافل از اینکه جای عادل تو اون ساعته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج