۸۴۹۳۸۰
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

بازی موبایل Supertype؛ یک سوپرجذابِ معمایی!

شاید بازی موبایلی اندورید و آیفون supertype یکی از بهترین پیشنهاد‌هایی باشد که می‌توان به یک گیمر موبایلی پیشنهاد کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات این بازی آشنا شویم.

برترین ها - سید هادی هادیان: دوباره رسیدیم به یکی از برترین‌های بازی موبایلی سال گذشته و اینبار قصد داریم تا بیشتر مخاطبان عادی این پلتفرم را مد‌نظر برترین‌ها قرار دهیم. شاید بازی موبایلی اندورید و آیفون supertype یکی از بهترین پیشنهاد‌هایی باشد که می‌توان به یک گیمر موبایلی پیشنهاد کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات این بازی آشنا شویم.

هرگاه که سری به فروشگاه‌های مجازی اپلیکیشن‌های موبایلی می‌زنیم، ناخودآگاه با داغ‌ترین برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی زیادی مواجه شده که قدرت انتخاب و در نهایت نصب آنها، برای ما به یک چالش جدی تبدیل می‌شود. یکی از جدی‌ترین و شاید سخت‌ترین سوالاتی که در این لحظات برای شما مطرح می‌شود، سوال «چی دانلود کنم یا کدوم رو نصب کنم» است.

کار وقتی سخت‌تر می‌شود که قرار است بیشتر وقت بگذارید و دسته‌بندی‌های مختلف را جست و جو کنید.

بازی موبایل Supertype؛ یک سوپرجذابِ معمایی!

خب بهترین پیشنهاد برای فرار از وضعیت موجود، تحقیق و تجربه‌ای کوتاه قبل از نصب بازی مورد نظر شماست. داستان زمانی بدتر می‌شود که اگر امروزه بخواهید وضعیت تلفن‌های همراه هوشمند را با چند سال پیش مقایسه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که عنوان به اصطلاح «به درد بخور» به سختی پیدا می‌شود!

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که شما را با یک عنوان سرگرم‌کننده و ماندگار در دنیای بازی‌های موبایلی تنها بگذاریم و شما را با بازی سوپرتایپ (supertype) بیشتر آشنا کنیم. عنوانی که با ارائه یک تجربه کاربری جدید و خلاق و همچنین با بهره‌گیری اصولی از پتانسیل‌های صفحه لمسی موبایل، توانسته یک سرگرمی ارزشمند را برای اسمارت‌فون شما به ارمغان بیاورد.

اگر بخواهیم به طور مختصر اشاره کنیم، بازی موبایل Supertype ترکیبی از دو بازی مختلف در سبک «معمایی» و «بازی با کلمات» بوده و شما در هر مرحله باید با تایپ کردن حروف مدنظر، سعی کنید تا مربع‌های سیاه رنگ موجود در بازی را دریافت کنید. همچنین در وسط صفحه نمایش بازی، اشکالی به شکل نقطه‌چین وجود دارد و شما جای هر نقطه‌چین قادر هستید تا یک حرف نوشته یا حتی فاصله بگذارید. در نهایت بعد از تایید حروف پیشنهادی شما، آن‌ها به سمت پایین ریزش پیدا خواهد کرد.

اگر محیط مراحل را به خوبی تحلیل کنید و انتخاب‌های درستی در گزینش حروف داشته باشید، حرف‌ها در مسیر سقوط صحیح میان مربع‌های مشکی رنگ قرار می‌گیرند. در غیر این صورت ناچار هستید تا مجدد و این بار با حرف‌های دیگری چالش مرحله موردنظر را امتحان کنید. همچنین به تدریج نیز با اضافه شدن عناصری همانند تغییر جاذبه بازی یا گرفتن همزمان دو جعبه، روند مراحل بازی سخت‌تر می‌شود.

بازی موبایل Supertype؛ یک سوپرجذابِ معمایی!

اگر از طرفداران بازی‌هایی در سبک «بازی با کلمات» هستید، در بعضی مراحل این بازی حروف از قبل نوشته شده‌اند و باید با طراحی یک مسیر درست سعی کنید حروف را به دست آورید. این منطق تقریبا همان چیزی است که مشابهش را در بازی Brain it On هم دیدیم. بازی supertype به تنهایی بیش از صد پازل مختلف دارد که خیلی از آن‌ها دارای منطق خاص خودشان هستند و بدون هیچ محدودیت زمانی می‌توانید تا هر وقت که خواستید روی معما‌ها وقت بگذارید.

شاید مکانیزم تکراری بعضی از مراحل شما را خسته کند، اما گستردگی زیاد معما‌ها این ضعف را پوشش می‌دهد و باعث می‌شود که شما از بازی دلسرد نشوید. نکات مثبت supertype تنها محدود به بخش گیم‌پلی نمی‌شوند و بازی در زمینه گرافیک و صداگذاری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برای هر مرحله یک پس زمینه منحصر به فرد طراحی شده و گرافیک بازی به شدت پویا و جذب کننده کار شده است.

در قسمت صداگذاری نیز سازنده بدون استفاده از موسیقی متن، توانسته تا بخش موزیک بازی جذاب کند. با تایپ حروف یا برخورد آن‌ها به سطوح مختلف، صدا‌های مختلفی تولید می‌شود و این صدا‌ها باعث شده که به هیچ عنوان خلا موسیقی در بازی را حس نکنید. هرچند که عدم وجود یک موسیقی ثابت در روند بازی به شدت به چشم می‌خورد، ولی این افکت‌های صوتی جذاب توانسته‌اند که بار موسیقی بازی را به دوش بکشند.

استودیو سازنده supertype توانسته با به کارگیری قوانین فیزیک در جریان بازی، بیش از پیش حس واقع گرایی را در گیم‌پلی القا کند. برای مثال هر یک از حروف با توجه به شکل و شمایلش، هنگام سقوط واکنشی متفاوت از خود نشان می‌دهد. همین مسئله باعث شده تا انتخاب حروف کمتر به شانس وابسته باشد و پیشروی مراحل بیشتر به هوش شما بستگی دارد. هرچند که ویژگی شانس یا بخت و اقبال در قسمت‌هایی از بازی به شدت حس می‌شود.

بازی موبایل Supertype؛ یک سوپرجذابِ معمایی!

بازی supertype از آن دسته گیم‎هایی است که پس از تجربه آن به این نکته می‌رسید که شرکت سازنده از چه هوش و نبوغی برخوردار بوده که توانسته چنین اثر هنری را در عین سادگی خلق کند! توسعه‌دهنده این بازی با ترکیب خیلی خوب از سبک بازی با کلمات و طراحی فیزیکی، عنوانی را پدید آورده که نه می‌شود در زیرمجموعه «کلمات و دانستنی‌ها» قرار داد و نه حتی یک بازی معمایی ساده!

بازی supertype در ابتدا برای سیستم‌عامل آیفون منتشر شد و سپس زودتر از آنچه که همگان تصور می‌کردند برای اندروید هم به انتشار رسید. شاید بعد از عناوینی که در مقاله‌های بازی‌های موبایلی قبلی به آن پرداخته بودیم، supertype یکی از کاندیدا‌های جدی بهترین بازی سال گذشته شناخته شده باشد. اختلاف بسیار کم در عرصه بازی برای سیستم‌عامل‌های مختلف، تنها یکی از دلایل موفقیت این بازی در سبک‌های شناخته شده خود است. پس تا دیر نشده فرصت را از دست ندهید و هم‌اکنون به تجربه این بازی مهیج بپردازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج