۸۴۹۴۲۹
۱۱ نظر
۵۰۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۰
پ

وقتی کی‌روش از خجالت دبیر کل فیفا درآمد!

کارلوس کی روش در جریان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در دیدار با دبیرکل فیفا به شدت از دخالت تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده بود.

جماران: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کارلوس کی روش در ایران، حضور دو دوره متوالی در جام جهانی و کسب بیشترین امتیاز با تیم ملی بود. جدا از مسائل فنی مربیگری او برای تیم ایران که حائز ارزش‌ها و دستاوردهای مهم و البته توأم با نقدهایی نیز بود اما یکی از ویژگی‌های بارز کی روش که کسی نمی‌تواند منکر آن شود، رفتار متعصبانه و پرجوش و خروش او در حمایت از تیم ملی ما بود. او چه کنار زمین و چه بیرون از آن و حتی در مصاحبه‌هایش با رسانه‌های خارجی این غیرت را به وضوح نشان می‌داد و بعضاً اتفاقات جالبی را رقم می‌زد.

یکی از همین اتفاقات که تاکنون گفته هم نشده مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. تیم ایران در نخستین بازی اش در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر مراکش به پیروزی دست یافت و موجب خوشحالی همه مردم ایران شد. بعد از این برد اتفاق جالبی در رختکن تیم ملی رقم خورده که موجب تعجب ایرانی هم شده که کی روش در متن اصلی این اتفاق است.

در پی پیروز تیم ملی مقابل مراکش، فاطما سامورا - دبیرکل آفریقایی فیفا برای تبریک گفتن به تیم ملی ایران راهی رختکن تیم ملی می‌شود. پیش از حضورش سامورا در رختکن، به کی‌روش اطلاع می‌دهند که سامورا قصد حضور در رختکن را دارد و کی روش هم به جای خوشحالی از این اتفاق، بیشترین استفاده را از این موضوع برای گفتن انتقاداتش علیه سیاست‌های این نهاد فوتبالی در حمایت از ایران، می‌برد.

پیش از شروع جام جهانی، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا، بازیکنان ایرانی نمی‌توانند از کفش‌های ورزشی شرکت آمریکایی نایکی در جام جهانی استفاده کنند که این موضوع مصداق بارز دخالت سیاست در فوتبال بود. کی‌روش هم از مدت‌ها پیش از این موضوع ناراحت بود. به خاطر همین موضوع او به مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و پژمان منتظری گفت که صریحاً انتقاد خودشان از این تصمیم نایکی و عدم دخالت فیفا در این موضوع را به دبیرکل فیفا بگویند.

در نهایت فاطما سامورا در رختکن تیم ملی حاضر شد ولی بازیکنان با وجود درخواست کی‌روش اما ظاهراً نتوانستند با صراحت از فیفا به خاطر عدم رسیدگی و جلوگیری از دخالت سیاست در فوتبال انتقاد کنند؛ تا آنجا که کی روش خود شخصاً پا پیش می‌گذارد و از خجالت فیفا و دبیرکلش در می‌آید!

سرمربی سابق تیم ملی با عصبانیت خطاب به فاطما سامورا گفت: " فیفا نه تنها جلوی دخالت سیاست در فوتبال را نگرفته بلکه در برابر آن سکوت می‌کند و هیچ اقدامی انجام نداده است."

او همچنین به سامورا تاکید کرده که این اقدام نایکی یک اقدام بر اساس مسائل سیاسی است که ارتباطی به ورزش ندارد.

اما بعد از واکنش شدید کی‌روش به سامورا در رختکن تیم ملی، دبیرکل فیفا هم بدون بیان کلمه دیگری و تبریک مجدد به تیم ملی، از رختکن خارج می‌شود و هیچ صحبتی هم در واکنش به انتقادات کی روش نمی‌کند.

کارلوس کی روش قبلاً هم در مصاحبه‌ای پیرامون تحریم‌هایی که علیه ایران است و مسئله عدم دسترسی ملی پوشان به کالاهای ورزشی برخی برندها از جمله نایکی، گفته بود: همه متوجه این موضوع هستند و آن را می‌دانند؛ خیلی درست نیست بنده بخواهم این موضوعات را تفسیر کنم؛ ما در هفت، هشت سال گذشته نگذاشتیم هیچ مسئله یا مشکل بهانه جویانه ای در کارمان باشد و بخواهد ما را توجیه کند.

ما باید مبارزه و بازی کنیم و به همه نشان دهیم که این بازیکنان مثل تمام بازیکنان جهان عاشق پیروزی هستند؛ رقابت و بازی می‌کنند؛ ممکن است این تحریم‌ها یک یا ۱۰ سال و شاید ۱۰۰ سال طول بکشد ولی تحریم‌ها همیشه برنده نخواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      حیف شد کی روش رو از دست دادیم.
      مرد بزرگی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدائی حیف شد،ایکاش،یک قرارداد چهارساله بعنوان رئیس جمهور با او می بستند.

      • بدون نام

        چرت نگو این خودش کاسه ایس کی روش بود والنم نمیدانم باز چطور دارد مردم را یاد کی روش می اندازد به اندازه دوسال درآمد کل مردم فلک زده ایران پول برده حالا شاه کارکرده دو کلمه حرف زده وظایفش بوده از تیمش حمایت کند ما تا این کاسه لیسها داریم به هیچ جا نمی رسیم فقط بفکر دلار های دلالی هستند نمیام با چند خط اراجیف مردمو مسخره کردن بیشعورها

      • عین الله برایت میگوید

        آره حامد جون حیف شد

    • علی تاجی

      افسوس و صد افسوس که چنین مرد متعصب و باارزشی رو به سادگی و بخاطر اینکه راه یک مشت دلال و دزد رو از تیم ملی بسته بود زدنش کنار . الآنم شاید یک تعداد اندک بفهمن که چه گوهری رو از دست دادیم ولی دیری نمیپاید که وقتی جلوی کشورهای عربی سر خم بکنیم و در هر بازی بازنده بیرون بیاییم اونوقته که همه جای خالی مربی بزرگی چون کیروش رو بفهمن اونوقتم که دیگه خیلی دیر شده برای افسوس خوردنمون.

    • انتقاد منطقی

      بابا ولمون کنید تورو خدا . اینا بهانه های صد من یه غازه . فوتبالیستهایی که هنوز نمیفهمن که قبل از سوت داور نباید بازی رو متوقف کنن ، چه با کفش نایک و آدیداس و غیره در نهایت عاقبتشون حذفه . مثلا اگه کیروش و تیمش لباس و کفش نایک داشتن الان قهرمان بودن ؟؟؟؟؟ چرند ننویسین بابا .

    • s . y

      مهم نیست برانکو هست . این همه مدت سکوت کرد که تیم کی‌روش و بگیره . واقعا افسوس از نبودش . مرد واقعی بود .

    • م

      کیروش کبیر بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران مرد متعصب

    • لنگی کبیر

      ایران دیگه همچین مربی با تعصب و خوبی به خودش نخواهد دید
      مگر اینکه خیلی آدما عوض بشن از بالل ال پایین

    • Iranian

      کیروش عالی بود،،،قدرشو کسی ندونست

    • آرش خان

      دیگه مرد فوتبالی مثل کیروش فوتبال ایران به خودش نمیبینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج