۸۴۹۴۳۰
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

آخرین مهلت پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مسافران نوروزی که عوارض الکترونیکی آزادراهی را تا ۲۴ فروردین پرداخت نکنند، ۳۰ هزار تومان جریمه می شوند.

خبرگزاری مهر: معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مسافران نوروزی که عوارض الکترونیکی آزادراهی را تا ۲۴ فروردین پرداخت نکنند، ۳۰ هزار تومان جریمه می شوند.

سید حسین میرشفیع افزود: از ۲۸ اسفند سال گذشته عوارض آزاد راهی در چهار آزاد راه تهران - قم، تهران- ساوه، کرج - قزوین و قزوین- زنجان به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و خودروهای عبوری ۴۸ ساعت پس از عبور مهلت داشتند تا عوارض خود را پرداخت کنند، اما با هماهنگی پلیس راه نیروی انتظامی، استثنائاً امسال این مهلت تا ۲۴ فروردین تمدید شده است.

وی یادآور شد: رانندگان باید از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی ویژه تراکنش‌های مالی یا از طریق مراجعه به دو سایت www.nspay.ir و www.aaniro.com و وارد کردن پلاک خودروی خود، از میزان عوارض عبوری آگاه و آن را پرداخت کنند.

میرشفیع ادامه داد: هم اکنون در چهار آزادراه تهران- قم، تهران- ساوه، کرج- قزوین و قزوین- زنجان دریافت عوارض به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و پلاک خودروها با دوربین‌ها خوانده شده و کاربر نیازی به توقف ندارد و به هیچ وجه امکان دریافت نقدی هم وجود ندارد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کاربران همچنین می‌توانند با تعریف کیف پول الکترونیکی به صورت مستقیم شماره حساب خود را به سیستم الکترونیکی عوارض آزاد راه متصل کنند تا هنگام عبور از محل عوارضی آزادراه‌ها و پس از شناسایی پلاک، به طور اتوماتیک هزینه عوارضی از حساب آن‌ها کسر شود.

میرشفیع افزود: همچنین تگ‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بانک مسکن نیز دارای اعتبار است که آن را به سیستم دریافت الکترونیکی عوارض متصل کرده ایم. با این حال بهترین روش برای ثبت نام، مراجعه به سایت‌های یاد شده است.

وی افزود: هم اکنون موضوع دریافت عوارض به صورت الکترونیکی در چهار آزاد راه یاد شده در حال اجراست و بزودی و تا پایان تیر ماه، همه ۲۸ آزاد راه موجود در سراسر کشور به این سامانه تجهیز خواهند شد و عوارضی‌های قدیم هم جمع می‌شوند، بنابراین کاربرانی که در تعطیلات نوروز از این چهار آزادراه عبور کرده‌اند امسال فقط تا ۲۴ فروردین ۹۸ مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام و پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کنند و اگر پرداخت انجام نشود، مبلغ ۳۰ هزار تومان به ازای هر مورد عوارض پرداخت نشده جریمه خواهند شد.

میرشفیع تصریح کرد: در پایگاه‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های معرفی شده، امکان استعلام بدهی و شارژ کیف پول برای صاحبان خودرو وجود دارد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت اظهار داشت: حذف پرداخت نقدی و پول فیزیکی در محل عوارضی آزادراه‌ها و تسهیل پرداخت عوارض، کاهش توقف خودروها، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تخریب آسفالت در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز و صرفه جویی در استهلاک خودرو، از مزایای اجرای سامانه الکترونیکی دریافت عوارض آزاد راهی محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مشایخی

      ازماشین من سه مدل عوارض بزرگرله گرفتن ولی هنوز هم بدعکار هستم پلاکم ویلچر میباشد یکبار باعنوان پلاک ژ عوارض دادم یکبار باعنوان پلاک معلولین عوارض بزرگراه دادم یکبار هم ازبرچسب باتک مسکن کم شد تاحالا ۳باره پرداخت کردم هنوز هم بدهکارم نمیدونم کی دست ازسرم برمیدارند

    • بدون نام

      محل توقف هیچ وقت استهلاک ماشین صورت نمیگیرد بلکه خوردگی اسفالت ازاد راهها استهلاک ماشین را پایین میاورد این چه اسفالت ازاد راههاست همه جا که اسفالتها کنده شه اسفات ازادراهها استاندارد نیست بی خود چرت پرت حرف نزنید ازاد راه تهرا ن تبریز کجاش استاندارد خراب که به کی باید گفت می خواهی عکس خرابی اسفا لت میانه تا تبریز را بات بزارم تا ابروت بره بی خود با این حرفها مردم را تهدید نکن از تعطیلات خارج اومدی ساکت باش

    • جعفری

      اگرعوراض باهزینه موبایل پرداخت میشد بهتربود

    • حسین

      کلا معلوم نیست این اپلیکیشن ها اطلاعات تماس رانندگان خودروها از کجا میارن که هر روز پیامک میزنن و تبلیغات میفرستن. از چه طریقی به این شماره ها دسترسی پیدا کردن؟واقعا چه مافیایی پشت این داستان قرار داره ؟این یک تخلف آشکاره
      برای من پیامک عوارض اومده در صورتی که من کلا از این چهار عوارضی امسال عبور نکردم.از این میترسم هر روز بجای یکی دیگه برای من عوارض بیاد . گیری کردیم به خدا

    • بدون نام

      خیلی از مردم گوشی هوشمند یا دسترسی به اینترنت ندارن و یا حتی سواد این کارو ندارن.مخصوصا در مناطق دور افتاده و کم برخوردار.قرار نیست هر طرحی در کشورهای پیشرفته اجرا شد در ایران هم بشه.اول باید زیرساخت فنی و اجتماعی داشته باشه . با زور هم نمیشه چون آخرش ویرانی و خسارت به بار میاره.مهمترین چیز در صنعت حمل و نقل ما کیفیت خودروها و جاده ها است بعد از اون شیوه دریافت عوارض .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج