۸۴۹۴۳۳
۳۹ نظر
۵۰۰۸
۳۹ نظر
۵۰۰۸
پ

برایان هوک: ایران و آمریکا آشتی کنند!

علیرغم انتشار گزارش‌های متعددی که در خصوص مقابله آمریکا با سیاست‌های ایران منتشر می شود، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا بر لزوم آشتی تهران و واشنگتن تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: در حالیکه اوایل هفته جاری، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از تصمیم دولت ایالت متحده آمریکا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروههای تروریستی خبر داد، «برایان هوک» مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه آمریکا طی یادداشتی در روزنامه «نیویورک‌تایمز» خواستار آشتی ایران و آمریکا شده است.

از طرف دیگر، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در پاسخ به سوال شبکه «فاکس‌نیوز»،‌ با نادیده گرفتن اقدامات سعودی‌ها در یمن، ایران را «تهدید واقعی» در غرب آسیا توصیف کرد و گفت تضعیف ریاض به نفع تهران تمام می‌شود و واشنگتن نمی‌خواهد شاهد چنین چیزی باشد.

با اینحال، هوک در یادداشت خود بر لزوم روابط دیپلماتیک تهران و واشنگتن تأکید کرده و اینگونه نوشته است: «مردم آمریکا و ایران باید روابط دیپلماتیک داشته باشند. (در این شرایط) می‌توانیم (وجود) یک سفارتخانه جدید آمریکا در تهران را پیش‌بینی کنیم که برای گردشگران، تجار، مسافران و معلمین، روادید صادر می‌کند».

وی ادامه داد: «باید پروازهای مستقیمی از تهران به نیویورک یا لس‌آنجلس وجود داشته باشد... تجدید روابط (با تهران) درهایی را به روی فرصت‌های بی‌شمار می‌گشاید».

مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا معتقد است که بهبود روابط واشنگتن و تهران به حل مشکلات مردم ایران کمک می‌کند.

هوک در اینباره نوشت: «یک روز به همین زودی، باهوش‌ترین اذهان در کشورهای ما می‌توانند برای حل مشکلات مردم ایران با یکدیگر وارد همکاری شوند. با گشایش روابط میان آمریکا و ایران، با یکدیگر می‌توانیم آلودگی شدید هوا در تهران را کاهش دهیم، خانه‌هایی مقاوم در مقابل زلزله در کرمانشاه بنا کنیم، درمان‌های پزشکی جدیدی برای کهنه‌سربازان جنگ ایران-عراق ارائه دهیم و آب دریاچه ارومیه و زاینده‌رود را احیا کنیم».

این اظهارات هوک در حمایت از مردم ایران در حالی منتشر میشود که علاوه بر آسیبهای مستقیم تحریمهای آمریکابر مردم ایران، گزارش شده است که آمریکا از روند انتقال کمکهای مالی بشردوستانه خارجی برای بهبود اوضاع سیل زدگان در ایران نیز جلوگیری کرده است.

این مقام آمریکایی که مواضع تندی در قبال ایران دارد، اخیراً با متهم کردن ایران به تلاش برای «تحت کنترل درآوردن عراق» مدعی شده بود که ایران در مرگ دستکم ۶۰۸ نظامی آمریکایی مسئول است.

هوک با اینحال در یادداشت نیویورک‌تایمز علیرغم آنکه احترام دوجانبه در بهبود روابط دو کشور را مهم دانست، گشایش روابط واشنگتن با تهران را منوط به تغییر رفتار تهران دانست و از مقامات ایران خواست تا اهداف انقلابی‌ خود را نادیده بگیرند.

وی در این خصوص گفت: «آمریکا برای تعامل با دولت ایران بر پایه احترام متقابل و در جستجوی منافع متقابل، آمادگی دارد اما به منظور تحقق این گشایش (روابط)، به منظور عادی‌سازی روابط و بهره‌مندی از تمامی مزایای پس از آن، این رژیم (ایران) در وهله اول باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد یک کشور نرمال و نه یک آرمان انقلابی باشد».

با وجود آنکه گزارش‌های زیادی از حمایت واشنگتن از تجاوزات ائتلاف ریاض در یمن که هزاران کشته برجای گذاشته، منتشر شده است، هوک ایران را به خشونت در غرب آسیا متهم کرد و گفت: «بعد از (گذشت) ۴۰ سال، بسیاری از کشورها در مقابل خشونت‌های ایران، بی حس شده‌اند و توانایی خود برای تصور یک ایران آرام را از دست داده‌اند».

در بخش پایانی این گزارش، هوک ضمن مطرح کردن خواسته مکرر آمریکایی‌ها مبنی بر لغو برنامه موشکی ایران گفت: «در حالیکه تعیین مسیر کشور ایران در نهایت بر عهده مردم این کشور است اما آمریکا.. از صدای مردم ایران که مدتهاست نادیده گرفته شده است، حمایت می‌کند. کشورهای دیگر نیز باید از این تلاش حمایت کنند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم نوعی نشان دادن هویج با این رویکرد است که کشورهای همسایه برای ندادن هویج احتمالی حداکثر تلاش و هزینه را داشته باشند.

    • بدون نام

      مردم ایران موافق هستند و با کسی جنگ نمیخواهند. از بعد جنایت هم روسیه بیش از امریکا در ایران انجام داده. گذشته ها تمام شده باید به فکر منافع کشور بود البته اگر اختلاس ها به مسئولین فرصت بدهد که منافع ملت هم فکر کنند. دشمن ما همین خودی ها هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببند دهنتو ترسوی بذل، ما آماده جنگیم

      • hassan.h

        مردم ایران منتظر استقلال سیاسی آمریکا از لابی صهیونیست در تصمیم گیری ها هستند هر گاه این مهم رخ دهد قطعا ما با آمریکا آشتی خواهیم کرد و مثل همه کشورهای دیگر تعامل خواهیم کرد
        برایان هوک خودش صهیونیست هست

      • بدون نام

        چرا به عده آدم خنگ هستند یکسره چرت و پرت مینویسند

      • بدون نام

        موافق و مخالف بودن مردم ايران هيچ چيز را تغيير نميدهد

    • بدون نام

      مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا که اینبار با هدف تطمیع برخی ساده لوحان سست عنصر داخلی با دورويي و کلک طرح جدیدی از فتنه را که حتما در آن صادق نیستند دادند آمریکا در این چهل سال انقلاب اسلامی ثابت کرده است که همیشه دنبال فتنه گری بوده و صداقت آمریکا را در به خاک سیاه نشستن ملت‌ها می‌توان دید

    • mousa

      سلام به همه آریایی ها
      ایران از لحاظ اقتصادی در وضعیت بدی است . سلام ها دیگر خبر از سلامتی گرفتن را فریاد نمی زند چه برسد به سلامی که بیگانه کند دیگر مثال سلام گرگ بی طمع نیست به حقیقت رسیده است . فقط مدیران و مسوولان به دنبال رفع مشکلات اقتصادی باشند چون سرنوشت کشوری به دست بزرگان آن دولت میباشد .
      شاد باشید و سال خوبی برایتان آرزو دارم.

    • mousa

      سلام به همه آریایی ها
      ایران از لحاظ اقتصادی در وضعیت بدی است . سلام ها دیگر خبر از سلامتی گرفتن را فریاد نمی زند چه برسد به سلامی که بیگانه کند دیگر مثال سلام گرگ بی طمع نیست به حقیقت رسیده است . فقط مدیران و مسوولان به دنبال رفع مشکلات اقتصادی باشند چون سرنوشت کشوری به دست بزرگان آن دولت میباشد .
      شاد باشید و سال خوبی برایتان آرزو دارم.

      پاسخ ها

      • رسول

        تو آریایی نیستی

    • احسان

      چرا اشتی نمیکنن???خدایی دیه بسه فشار رو مردمه نه دولت مردان اونا چ میدانن ک فشار یعنی چی?جهان سومی یعنی چه?

    • بدون نام

      خواب نما شدی؟

    • امیر

      باید به توگفت برایان خوک ن هوک برو گم شو پیرمرد خرفت

    • بدون نام

      ما شاید سایر خواسته ها مذاکره کنیم ولی در مورد برنامه موشکی هیچ وقت مذاکره نمیکنیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        براى حفظ خودتون وقتش كه برسه در مورد موشک كه سهله درباره خيلى چيزاى ديگه هم مذاكره خواهيد كرد

    • مهدی

      با دوستان مروت با دشمنان مدارا!!!!

    • بدون نام

      یک چشمه کوچولو از ایستادگی انقلابی برای دفاع از سپاه توسط مجلس و فرمانده سپاه ببین چطور جناب هوک که ترامپ دوم هست رو نرم و گرم کرد خاکبرسر ترسوهایی که چشم به برجام داشتن .

    • بدون نام

      بسیار منطقیه!

    • بدون نام

      ما هم دوست داریم اما زمانی که از یک اختلاف صحبت می کنیم این اختلاف دو سر دارد،پس نمیشه فقط از ایران انتظار تغییر رفتار داشت و آمریکا همان آمریکای همیشگی باشد.در دوران اوباما خیلی راحت می شد صلح برقرار کرد اما مسئولین این فرصت بزرگ رو از دست دادن چون برای آنها منافع ایران اولویت نیست.

    • mehdi...3424

      چشم

    • بدون نام

      مگه روسیه میذاره

    • بدون نام

      خدایا ما چقدر دلسوز داریم خخخخ.بر عمو حنا ت برای ما رنگی نداره

    • بدون نام

      واقعا ای کاش روابط دو کشور دوستانه بود حیف حیف 1000حیف

    • بدون نام

      آخه اینقدر خر تشریف دارن که نمیفهمن وقتی سپاه رو تروریستی بدانن درصد درگیری نیروهای سپاه با نیروهای آمریکایی بخصوص در خلیخ فارس خیلی زیاد میشه وآنوقت امکان شروع جنگ جهانی سوم هست وبیشتر به ضرر آمریکاست تا ایران

    • بدون نام

      اینم از مارمولک بازیشون هست.باز ببینم آمریکای لعنتی چه نقشه ای داره

    • محمدیانی

      ایران دیگه ایران بشو نیست،آمریکا بیخود داره بها میده

    • محمدیانی

      ایران دیگه ایران بشو نیست،آمریکا بیخود داره بها میده

    • بدون نام

      اگه تو بزاری آقای برایان هوک دیگه شورشودراوردی

    • A 21

      از یطرف فکر آشتی از طرف دیگه تحریم و خروج از برجام!
      از یطرف دست دوستی از طرف دیگه لگد و جفتک

    • بدون نام

      همه با هم میگوییم مرگ بر آمریگا

      هیچگاه حاکمان سرزمین ما ایران انقدر ضعیف نخواهند شد که تن به ذلت بدهند زیرا ما مردم متحد و غیور ایران همیشه پشت رهبر شجاع خود ایستاده و خواهیم ایستاد و همه سختی ها را تحمل خواهیم کرد و مشت محکمی بر دهان کسانی که فکر میکنند میتوانند چشم داشتی به این سرزمین داشته باشند میکوبیم ، امریکا بزرگترین تروریست و غارتگر و قاتل مردم ضعیف دنیاست اما باید بداند مردم ایران ضعیف نیستند و نخواهند بود.

    • بدون نام

      ماایرانیها همدوستداریم باملت ومردم امریکا دوست وروابط حسنه داشته باشیم به شرت انکه امریکادست ازخوی جنایتکارانه خودبرداردودست ازچپاول ودزدی ثروتهای کشورهای دیگران که به صورت دوستی دست به دزدی وسرقت میزند بردارد

    • بدون نام

      دندان های کثیفتان را ازلباس ایران وایرانی بیرون بکشید دم تکان دادنتان پیشکش

    • آیلا

      میشه دقیقابگین فازتون چیه آمریکا
      ازاونورسپاه رو تروریست اعلام میکنیدازاونورمیگین آشتی کنیم کلامشکل روانی دارین جناب ترامپ ودارودستت

    • بدون نام

      اسراییل باید از بین برود امام خمینی ره.
      حرکتی مشخص و ممتد تا سقوط اسرائیل .

    • بدون نام

      ایا جایی برای اشتی گذاشتید؟

    • سمانه

      غلط کردی

    • بدون نام

      خره ما قهر نیستیم باج میخواد نمیدیم

    • محسن

      در مقابل صدها دشمنی یک حسن نیت نشان بده بعد حرف مفت بزن حقه باز مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      برايان هوک بايد بداند كه وقتى صحبت از باج دادن در كار باشه، مسئولين ايران به همه دنيا ميدهند از روس و چين و هند و عراق بگير تا بقيه. اما به آمريكا نميدهند چون لابد مال آمريكا خار داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج