جاباما
۸۴۹۵۹۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مهلت ۳ساله به سیل‌زدگان برای بازپرداخت تسهیلات

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو استان گلستان و مازندران علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض کشاورزان تا سه سال تسهیلات شان امهال می‌شود.

خبرگزاری فارس: عبدالمهدی بخشنده، معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نخستین جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در سال ۹۸، در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و اظهار کرد: دو استان گلستان و مازندران علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض کشاورزان تا سه سال تسهیلات شان امهال می‌شود.

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در جلسه امشب گزارشی از خسارات وارده به بخش کشاورزی درباره سیل اخیر به جلسه ارائه دادیم و‌ همان طور که ۱۵ استان کشور درگیر سیل اخیر بودند میزان خسارت وارده در استان های مختلف متفاوت بوده است؛ ۷۶ درصد خسارات وارده به بخش کشاورزی مربوط به ۴ استان خوزستان،گلستان، مازنداران و لرستان است. خوشبختانه در سایر استان ها سیل فروکش کرده و خسارات گسترش پیدا نمی کند اما متاسفانه در استان خوزستان با توجه به رهاسازی آب در رودخانه ها و بازشدن دریچه سدها متاسفانه روز به روز درحال گسترش است، البته خوزستان را به صورت ویژه ای در دست رصد داری.

«خسارت وارده به کشاورزان خوزستانی بسیار گسترده است و در جمع بندی بخش کشاورزی در این استان‌های مختلف ۶۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. هم اکنون ۹۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور یر آب هستند و صد و‌ هشت هزار هکتار از باغات ما در استان های مختلف آسیب دیده است.»

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تا مجموع تا کنون ۶۷۰۰ میلیارد تومان خسارت وارده است و در استان خوزستان روبه گسترش است که این موضوع به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای استان های گلستان و‌ مازنداران مصوبه خوبی داشته است،گفت:دولت در بخش کشاورزی این دو استان برای بخش کشاورزی ۴۷۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد را مصوب کرد همچنین فاصله ۴ درصد تا ۱۸ درصد هم دولت تقبل کرد؛ خوشبختانه امروز صبح رئیس سازمان برنامه و‌بودجه ۵۰ درصد خسارات کمک های بلاعوض را ابلاغ کرد.

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: رئیس کل بانک مرکزی هم ۲۲۰۰ میلیارد تومان را روز گذشته به ۶ بانک ابلاغ کردند.

بخشنده با بیان اینکه دستور العمل نحوه پرداخت را وزیر جهاد کشاورزی امروز ابلاغ کرده است،خاطر نشان کرد: امیدواریم ظرف چند روز آینده با ریاست عالی استانداران این ۲ استان و‌ کارگروهی که در این زمینه تشکیل شده کار ارزیابی و‌ پرداخت آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه در این ۲ استان ۱۸ درصد کشاورزان خسارت دیده بیمه بودند،تصریح کرد: ما از پانزده فروردین که اولین روز بازگشایی بانک ها بود کار پرداخت خسارت را به صورت نقدی شروع کردیم.

در این ۲ استان و همچنین استان خوزستان آن دسته از کشاورزانی که با صندوق بیمه قرار داد داشتند، پرداخت خسارت های آنها آغاز شده است و‌امیدواریم حداکثر ظرف ۲ روز آینده برای سایر استان ها که خسارت سیل را تحمیل شدند با توجه به پیشنهادی که توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور خدمت معاون اول رئیس جمهور داده شده است در جلسه هیات دولت برای سایر استان ها هم نحوه پرداخت خسارت در بخش بلاعوض و تسهیلات و استمهال وام ها مصوبه ابلاغ و در اسرع وقت در استان های دیگر عملیاتی شود.

بخشنده تاکید کرد: در استان گیلان و‌ مازنداران علاوه بر پرداخت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت کشاورزانی که آسیب دیدند به مدت ۳ سال تسهیلات آنها امهال می شود و امیدواریم برای سایر استان های خسارت دیده هم تصویب شود.

معاون اقصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به راهکار جلوگیری از خسارت ها،گفت: در بخش هایی که آب از مزراع خارج می شود همکاران من در وزارت جهاد کشاورزی و‌استان ها به کشاورزان کمک می کنندکه کار کود پاشی انجام شود که درصد خسارت کاهش پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس لرستان چی ها؟باز نام لر ولرستان توگلوتون گیرکرد

    • عباس گلدوست

      باز هم جای تشکر دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج