جاباما
۸۴۹۶۲۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چند سایت خبری در جهان وجود دارد؟

شمارش دقیق تعداد سایت‌ها و وبلاگ‌های خبری در جهان شاید کار چندان آسانی نباشد، ولی مرکز تحقیقاتی «نت‌کرَفت» با انجام بررسی جدید توانسته‌ است تا اندازه‌ای جواب این پرسش را مشخص کند.

ایران نوشت: شمارش دقیق تعداد سایت‌ها و وبلاگ‌های خبری در جهان شاید کار چندان آسانی نباشد، ولی مرکز تحقیقاتی «نت‌کرَفت» با انجام بررسی جدید توانسته‌ است تا اندازه‌ای جواب این پرسش را مشخص کند.

تا سپتامبر ۲۰۱۴ بیش از یک میلیارد سایت اینترنتی در سراسر جهان موجود بود که در پایان سال گذشته تعداد آنها به ۱.۹میلیارد عدد رسید. در این میان کارشناسان توضیح دادند یک‌سوم سایت‌های مذکور به نوعی با حوزه خبررسانی در ارتباط هستند و در زمینه تولید یا نشر اخبار فعالیت می‌کنند.

در بخش دیگر گزارش منتشر شده از سوی مرکز «نت‌کرفت» اعلام شد تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۱۵۲ میلیون وبلاگ توسط کاربران جهانی مدیریت و سپس در پایان سال ۲۰۱۷ تعداد وبلاگ‌های فعال در سراسر جهان ۳۵۰ میلیون عدد و پایان سال ۲۰۱۸ تعداد آنها ۴۲۰ میلیون عدد گزارش شد. در این میان کارشناسان توضیح دادند بیش از نیمی از وبلاگ‌های جهان با هدف خبررسانی فعالیت‌های خود را مدیریت می‌کنند.

اگرچه وبلاگ‌ها هم‌اکنون محبوبیت خود را از دست داده‌ و در عوض صفحات عمومی در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته‌اند، ولی بررسی‌ها مشخص کرده است که در هر شش ماه تعداد وبلاگ‌های فعال جهان حدود ۲۵ میلیون عدد افزایش می یابد.

وبلاگ‌نویسانی که در حوزه اخبار فعالیت می‌کنند در مجموع ماهانه حدود ۱۴۶ میلیون بازدیدکننده دارند و سایت‌های خبری فعال در سراسر جهان طی یک سال گذشته حدود یک میلیارد مخاطب را به خود اختصاص دادند. همچنین ۷۶ درصد سایت‌های خبری در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کردند که در نظر دارند طی سال‌جاری میزان تولید محتوا را افزایش دهند یا سایت‌های خبری جدید راه‌اندازی کنند.

کارشناسان مرکز «نت‌کرفت» هم‌اکنون در حال بررسی هستند تا دریابند چه تعداد صفحه عمومی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار اخبار هستند و این صفحات چگونه با سایت‌ها و وبلاگ‌های خبری رقابت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج