جاباما
۸۴۹۶۸۶
۴۹ نظر
۵۰۰۵
۴۹ نظر
۵۰۰۵
پ

عاملان گرانی مرغ در تهران دستگیر شدند

دادستان تهران گفت: ۳۰ تن از دلالانی که تحریک می‌کردند تا مرغ وارد بازار نشود، دستگیر شدند و این فتنه در تهران خوابید. چون این‌ها مرغ را در کشتارگاه می‌کشتند و به هر قیمتی می‌خواستند می‌فروختند.

خبرگزاری ایسنا: عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در گفت و گویی رادیویی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه و اظهار تاسف از حادثه اخیر سیل در کشورمان گفت: در ایام تعطیلات همکاران ما کشیک بودند و کارهای خوبی شد.

وی درباره نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: ما فکر می کنیم بیشترین اتفاقات در سیستم اجرایی باید رخ دهد اما دستگاه های تقنینی و قضایی باید حالت حمایتی بیشتری به خود بگیرند؛ زیرا مشکلات موجود در حوزه ارز و تحریم های موجود مشکلاتی در تولید ایجاد کرده است.

دادستان تهران افزود: باید برای رونق تولید بانک ها و سیستم های اجرایی بروکراسی ها را کاهش دهند.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده نیشکر هفت تپه ادامه داد: در این پرونده با سیاستی که تولید متوقف نشود و کارگران بیکار نشوند، اقدامات لازم را انجام دادیم.

دادستان تهران تاکید کرد: سیاست دستگاه قضایی کمک به تولید و تداوم اشتغال است و مغایرتی ندارد که در کنار این موضوع به تعقیب حکم در زمان خودش بپردازیم. تلاش کردیم بین تعقیب قضایی و تعطیل کردن و تداوم اشتغال یک هماهنگی ایجاد شود.ان شاءالله در سال ۹۸ این سیاست تشدید شود.

وی درباره حضور رییس قوه قضاییه در مناطق سیل زده گفت: اولا سیل در همه دنیا وجود دارد و حوادث طبیعی در همه جا هست. مگر در امریکا کم سیل و حوادث طبیعی رخ داده است؟ بنابراین ما به این مسایل سبقه سیاسی ندهیم و ما امروز به همراهی و همدلی و اجماع ملی نیاز داریم. مسئولان از روزی که سیل آمده است وارد صحنه شده اند. قوه قضاییه به امنیت و حفظ اموال کمک کردند بنابراین تهدیدی که در حوزه حوادث طبیعی رخ داد را به فرصت ملی تبدیل کنیم. نباید سیاست بر این حوادث چنبره بزند. دیروز رییس قوه هم تاکید کرد که به آسیب شناسی نیاز داریم.

وی درباره حکم پرونده دکل نفتی گفت: این پرونده سال ۹۱ در دادسرا مفتوح شد. ۶ متهم داشت و دو متهمش در خارج بودند و یکی طباطبایی و یکی دیگر که به ایران نیامد و محاکمات ۱۱ جلسه طول کشید. پرونده مالی پیچیده بود. هنوز حکم به ما ابلاغ نشده است. دیروز هم پیگیری کردم تصویر حکم به دست ما نرسیده است. اگر نامتناسب بود اعتراض می‌کنیم. باید حکم را ببینم. این پرونده از پرونده‌هایی بود که به سختی جلو می‌رود مانند پرونده پتروشیمی. آقای طباطبایی که در محاکمات نبود مصاحبه مفصلی با رسانه‌ای کرده بود و خودش نیامد ولی وکیلش آمده بود. پرونده مهمی است.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره مسدود شدن حساب نرگس کلباسی گفت: جلسه بعدی توضیح می‌دهم.

دادستان تهران با بیان اینکه در طول سال گذشته آمار بسیار خوبی در عفو و مرخصی‌ها داشتیم، گفت: در تهران ۶۶۰۰ نفر مشمول عفو شدند و ۶۳۰۰ نفر محکومیتشان تقلیل یافت و ۴۳۰۰ نفر نیز دوباره در شهر تهران مورد عفو قرار گرفتند. لذا در استان تهران ۱۰ هزار نفر مشمول عفو و حدود ۹ هزار نفر مجازاتشان تقلیل یافت و مجموعا حدود ۲۰ هزار نفر شدند. همچنین ۲ هزارنفر به مرخصی آمدند و امیدواریم مرخصی آنها این امکان را داده باشد که بازسازی شوند و با روحیه بهتری بقیه مجازاتشان را تحمل کنند.

وی درباره قیمت گذاری مرغ نیز گفت: قیمت را ما اعلام نکردیم و قیمت را دولت اعلام کرده بود. در افکار عمومی این موضوع مطرح شد و از من در مشهد مقدس زوار زیادی سوال کردند که چرا قیمت اعلام شده است. ما در جلسه‌ای از مسئول سازمان حمایت سوال کردیم و گفتیم مرغ چقدر قیمت گذاری شده است و آنها اعلام کردند که قیمت ۱۱۵۰۰ اعلام شده است و ۷۲۰۰ تومان مرغداران آن را می‌خرند؛ اما متاسفانه عده‌ای سودجو در میدان بهمن این مرغ را تا ۱۷ یا ۱۸ هزار تومان به فروش رساندند و ما از همان روز همکارانمان را مستقر کردیم. عده‌ای خرده گرفتند که چرا قیمت را اعلام کردید ما گفتیم قیمت مرغ را نمی‌گوییم، دولت قیمت را اعلام کرده است. به چه دلیلی مرغداران مرغ را با قیمت مازاد می‌فروشند. ما فردای آن روز معاونان را مستقر کردیم و ۳۰ نفر از دلالانی که مرغ را گران‌تر فروخته بودند و یا اساسا نگذاشتند مرغ به بازار بیاید را دستگیر کردیم و این فتنه خوابید.

وی در پاسخ به این سوال که شما گرانی مرغ را فتنه می‌نامید، گفت: آنها (دلالان) می خواستند سیاست ما را با شکست مواجه کنند و بعد که آنها را دستگیر کردیم و غرفه هایشان تعطیل شد، دولت همکاری خوبی انجام داد و مرغ را در بازار آورد و دیروز که آمار گرفتم اعلام شد که مرغ در دست آنها باد کرده است. بعدها مشخص شد که مشکلاتی در سیستم های دولتی وجود داشته و رقابتی در بین آنها بوده است. ما دیروز که از معاونانمان گزارش گرفتیم اعلام شد که در تهران در میدان بهمن در تهران هزار تن توزیع شده و در برخی جاها مرغ اضافه آمده است. این اتفاقات زورآزمایی بود بین کسانی که میدان بهمن را الگویی برای گران فروشی تبدیل کرده بودند و ما گفتیم که میدان بهمن را می بندیم مگر اینکه شما تمکین کنید.

وی یادآور شد: مردم بدانند که اگر ما قیمت را اعلام کردیم قیمت دادستانی نبوده است و قیمت دولت بوده است. دولت باید پای تصمیمش بایستد. خوشبختانه مسئولان سازمان حمایت همکاری خوبی کردند و روی قیمت ۱۱۵۰۰ مرغ پافشاری کردند.

دادستان تهران تصریح کرد: در حوزه گوشت کارهای خوبی انجام شده و دام زنده در چابهار و بندرعباس و خوزستان وارد شده است و به تهران و استان ها ارسال می شود. اگر این سیاست ادامه یابد امیدوار هستیم که در وضع گوشت هم تحول خوبی رخ دهد.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از انتصاب مدیرعامل جدید برج میلاد خبرهایی مطرح شد که او در موضوع ۸۸ و در نگارش نامه به اوباما نقش داشته، آیا دادستانی به آن ورود می‌کند، گفت: دستگاه‌های نظارتی گزارشی برای ما نفرستادند. در سایت‌های خبری آن را دیدیم و گزارش رسمی به دادستانی نیامده است. اگر نهادهای نظارتی گزارشی داشتند اعلام کنند و ما آن را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در شایعه پردازان در فضای مجازی مانند جمعیتی که ظاهرا کار خیریه می کند ولی بیشتر به کام تلویزیون اسرائیل است، گفت: دشمن امروز سه کار انجام میدهد، اول اینکه مردم را ناامید کند و دیگر اینکه به مسوولین بی اعتمادی ایجاد کند و کارامدی نظام را زیر سوال ببرد. هر حادثه ای که در کشور رخ می دهد این سه نکته را در آن می بینید. برنامه دشمن این است که دل مردم را خالی کند.ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: وقتی که امروز مسئولان در مناطق سیل زده حضور دارند و تلاش می‌کنند نباید اجازه داد این چنین شود. دیشب خواندید که مدیر صدا و سیما به یکی از برنامه‌ها تذکر داد. مگر خبرنگار آقای حسینی بای چه گناهی کرده بود که در سیل حضور داشت و در صدا و سیما به او اهانت شد.

امریکا دهانش را باز کرده که نظام اسلامی را ببلعد، آن وقت ما در داخل کشور به ناامید کردن مردم می پردازیم. ما امروز باید در برابر دشمن اقتدارمان را نشان دهیم و رسانه‌ها بزرگترین نقش را می‌توانند ایفا کنند. ما نمی‌گوییم که کشور را گل و بلبل نشان دهند ولی حق ندارند که شایعه پردازی کنند و دادستانی با شایعه پردازان حتما برخورد خواهد کرد. هم مسئولین و هم روزنامه‌ها توجه کنند که امروز ما باید در برابر دشمن یک صدا داشته باشیم. مراقب باشند رسانه‌ها که در زمین دشمن بازی نکنند و مردم را امیدوار کنند که مشکلات قابل حل است.

وی افزود: کشورهای مختلف مانند آلمان و ژاپن و... جنگ دیده‌اند و مجددا خود را بازسازی کردند و ما نباید با یک حادثه طبیعی جا خالی کنیم. ما با عده‌ای که بلندگو دارند و مرتب آیه یاس می خواندند، برخورد خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با 30 نفر میشه قیمت محصول رو مدیریت کرد واقعا؟؟؟ پس دولت بره دنبال کارش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهشا اعتماد را به مردم باز گردانید. دیوونه شدم از حرفها و واقعیتها.

      • بدون نام

        لطفا سلطان فتنه را هم بازداشت کنید.

      • ali irani

        مدیر خبرداغ مواظب باش ی وقت نیان بعنوانه سلطانه خبر بگیرنت. خخخخ

      • مهران

        یه بسم الله دیگه ظهر کرد از نوع مفسد مرغی

    • بدون نام

      سلطان مرغ دستگیرشد چه سلطان بازاریه سلطان پیازهم دستگیرش کنید

      پاسخ ها

      • کارگران اخراجی و تعدیلی بیکار در سال 98

        لطفاً همزمان سلطان پیاز و گوجه فرنگی را هم دستگیر کنید. ((واقعاً چقدر ما ملت ایران ذلیل و بدبخت شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟))

    • بی نام‌

      لطف کنید سری به فروشندگان مرغ بزنید تا قیمت را ببینید
      کجا ارزان شده است

    • بدون نام

      فقط اعدام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گوشت

    • بدون نام

      بس کنید چقدر مردم را فریب میدید مرغ کیلوبی هفت هزار رو با دلال بازی رساندید به هجدهزارتومان توی تعطیلات عید که مردم مجبور به خرید بودند وهواسرد بود حالا که تعطیلات تمام شده وهواداره گرم میشه ومرغ گرانتون را نتونستید بفروشید یا صادر کنید جای نگهداری شو نداشتید ریختید توبازار کیلویی یازدونیم ونفری پنج عدد میدادید کسی که نداره یکیشم نمیتونه بخره شما ها همتون این دلال بازی را توی بازار راه انداختید یعنی کشتار گاه انقدر بی درو پیکر وهرکه هرکه پس مبارکتون باشه عدم مدیریتتون نخیر آقایان خواستند بایک هیاهو مرغ گران بشه بعد سر مردم بد بخت طبق معمول منت بگذارند ومرغ را به یازده ونیم برسانند بی کفایتی خود را جار میزنید مردم دیگه شما را میشناسند وبا نیرنگهاتون آشنا هستند

    • بدون نام

      عامل گرانی اقتصاد بیمار مملکته نه 4 نفر دلال و محتکر

    • بدون نام

      فردا سلطان سیل را هم پیدا می کنند دستگیر میشه

      میگن که طرف با امریکا همکاری میکرده و ابرها را فوت می کردند سمت ایران

      پاسخ ها

      • بی نام‌

        سلطان سیل اگر مسلح باشد درگیری پیش مباد
        حالا سلطان سلطانها را بگیرید خیلی از مشگلات حل میشود

    • بدون نام

      اعدامشون کنید

      پاسخ ها

      • جمشید شاه قاسی

        از لابلای اظهارات این آقای مشهور! که معرف حضور هستند میشود راحت فهمید که وضع اسفبار کنونی نتیجه چه افکار و عقایدیست آنجا که می بینیم ایشون وضع بازار مرغ را "فتنه" می خواند و مدام سعی می کند گناه همه چیز را هم گردن دشمن و برنامه هاش بندازد

    • نازی

      آخیش این سلطان هم پیدا شد پس سلطان سیب زمینی و پیاز چی ؟سزای عملش اینه یه شب تا صبح تو پیاز بزارینش حسابی خیس بخوره .

      پاسخ ها

      • omid

        اره خدایی اول باید قشنگ برسه بعد ...

      • بدون نام

        می بخشید من ادرس(سلطان اباد.ومیخواستم)

    • amir

      جان خودتون از این به بعد ارزون میشه؟!!!!

    • بدون نام

      عجب سطان بازی شده ههههه ازبی ارزگیه مسعولین

    • بدون نام

      مراقب سلطان گوجه هم باشيد

    • بدون نام

      فقط اعدام جواب ميده
      البته دولت بستر اين دلال بازي را فراهم ميكنه
      ولي اگر اينها اعدام شوند بقيه سلطان ها غلاف ميكنند

    • بدون نام

      واقعا دو سه نفر میتونند با زارو قبضه کنند پس دولت چیکاره است تو این مملکت .تاز اونم بعد از چند ماه میفهمه .که اونم باز تآثیر چندانی تو قیمت نداره .بقیه راهو فکر کنم خود دولت ادامه میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای دادستان تهران لطفا عامل گرانی پیاز که به قیمت مرغ رسیده .ودیگرعامل گرانیهای اخیر را هم بازداشت نمایید .شاید بازار کمی به ارامش برسد.

    • بدون نام

      الان که دیگه مردم از تب وتاب خرید عید افتادند و پولاشون ته کشیده یادتون افتاده دلالای مرغ رو دستگیر کنید!

    • بدون نام

      منتظر چه هستی اعدام کنید تا عبرت برا دیگران بشه

      پاسخ ها

      • یدا‌.

        بابا .اینها.همش سیاه بازی برای افزایش قیمت مرغ بودند.بطورخود خواسته مرغی که تاچندی پیش قیمت هرکیلوزیر هفت هزارتومان بود رساندندبه بالای شانرده هزار وحتی بالاتر.ومردم همیشه درصف هم صف بستند.برای خرید به اصطلاح به قیمت دولتی یعنی هرکیلو یازده هزار پانصد تومان..ومردم بگن به به مرغ به قیمت دولتی خیلی ارزان هست واین قیمتو درمیان مردم جا انداختند.چون خودشون نخواستند قیمت را یه هویی بالاببرند از این شیوه استفاده کرده وحالا مرغ بانرخ دولتی همه جا دیده میشود اما نه صفی وجود دارد نه خریدارمرغ.

    • سعید

      چه خوب بربم مرغ بخریم الان قیمتش نصف شده

    • بدون نام

      عاملان گرانی همه چیز خودتان هستید...

    • reza goudarzi

      یعنی از فردا مرغ ارزون میشه ؟؟؟

    • بدون نام

      لطف کنید عاملان پیاز و سیب زمینی گوجه و دلار را شناسایی کنید؟؟؟؟؟

    • فقط خدا

      شکر خدا سلطان مرغم دستگیر شد.مثل سلطان سکه و سلطان قیر و ....که دستگیر شدن و قیمت طلا و قیر و...رسید به سال96

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا باز یه ممدقلی پیدا کردند همه تقصیرارو انداختن گردنش شما باور نکن

    • بدون نام

      گراني فقط كار دولته وقتي دلار شده 14000 تومان همه چي گران خواهد شد دلارهاي نفتي هم دست دولته

    • بدون نام

      خواهشا اعتماد را به مردم باز گردانید. دیوونه شدم از حرفها و واقعیتها.

    • بدون نام

      مثل عامل گرانی دلار و سکه وگوشت وقیر وگوجه روغن و تخم مرغ ووووو فقط یه سوال دارم اگر تو این مملکت ما هیچ مسؤلی نداشتیم وکشور هردنبیلی میگذره چه اتفاقی افتاده بود که تا حالا نیفتاده.

    • کامران

      اینا باید اعدام شوند ایادی ترامپ هستند سریع اعدامشان کنید پولها کفتشون بشه؟
      اینهاقوم وخویش های مسئولان هستند سریع اعدام نکنید وکیل می گیرند میان بیرون وخدمت رسانی به ترامپ وجیب خودشان

    • بدون نام

      ما فکر کردیم ترامپ را گرفتید

    • يب

      سلطان گوشت چي شد بايد دستگيرشود

    • شمس

      سلطان مرغ

    • شمس

      سلطان تهدیگ ماکارونی در راهست

    • سید

      خاک تو سرتون با این کارتون مرغداری ها ورشکست میشن بعد باید واردات کنید مرغ تاریخ گذشته و یخ زده رو کیلویی ۳۰۰۰۰تومن بخرید خاک بر سر مسولین ‌که میخوان تولید نابود کنن قیمت ذرت و سویارو حساب کنید بعد حرف از ارزانی بزنید

    • کارمند

      سلطان مرغ هم دستگیر شد
      بزودی سلطان گوجه فرنگی و پیاز و سیب زمینی هم دستگیر میشود

    • بدون نام

      کجا مرغ زیاد است و روی دستشان باد کرده به ما هم آدرس بدید تا در زاهدان بخریم یا فقط مخصوص تهران است

    • راضیه

      داستان ما از صبح شده یا سلطان یا حباب یا گرونی یا تحریم یا دلال یا ترافیک یا پول بده به شهرداری با ماشینت بیا بیرون
      یا نامردی یا خبر بد مثل تصادف و سیل و ادم کشی (حوادث رو دنبال کنید روزی نیست که قتلی اتفاق نیفتاده باشه) درارزوی یه کوچولو دلخوشی و لبخند

    • بدون نام

      یعنی قیمت بر میگرده رو 5000 اومن مثلا

    • پیمان

      امیدوارم باتمام قدرت در مقابل افراد سودجویی که در کار مردم اختلال ایجاد میکنند از هر قشری یاهر مقامی که باشند بدون معطلی اقدام نموده تا مردم ثمره کارتان راببینند

    • یاسین

      سلام .علت گرانی مرغ فکر کنم روباه هسته .ازدیاد روباها دلیل گرانی مرغ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج