جاباما
۸۴۹۷۵۱
۳۳ نظر
۵۰۰۴
۳۳ نظر
۵۰۰۴
پ

آیا عقل ترامپ رو به زوال است؟

عدم توانایی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در به کارگیری درست برخی واژه‌ها و حقایق، شامل حقایقی که مربوط به پدر خودش می‌شود، کارشناسان سلامت روانی را بر آن داشت تا نسبت به وجود نشانه‌های فراموشی و بدتر شدن مهارت‌های شناختی در وی، هشدار دهند.

وب‌سایت فرادید - ترجمه عاطفه رضوان نیا: عدم توانایی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در به کارگیری درست برخی واژه‌ها و حقایق، شامل حقایقی که مربوط به پدر خودش می‌شود، کارشناسان سلامت روانی را بر آن داشت تا نسبت به وجود نشانه‌های فراموشی و بدتر شدن مهارت‌های شناختی در وی، هشدار دهند.

بندی لی، استاد روان شناسی در دانشگاه ییل که از سال‌ها پیش نسبت به سلامت روانی ترامپ هشدار داده بود، گفت: «ترکیب تیم اپل به جای تیم کوک، نام بردن از کشور ونزوئلا به عنوان یک شرکت و اشتباه گرفتن محل تولد جد پدری با محل تولد پدر و در آخر اشتباه گرفتن کلمه‌ی origin به معنای سرچشمه و خاستگاه با کلمه‌ی orange به معنای پرتقال و تکرار این اشتباه در چندین مورد و گفتن عبارت «من خیلی طبیعی هستم»، آن هم بدون هیچ مقدمه‌ای، همگی می‌تواند نشانه‌های زوال عقلی باشد.»

آیا عقل ترامپ رو به زوال است؟

جان گارتنر، روان شناس بالینی در دانشگاه یورک و بالتیمور نیز گفت: «من فکر می‌کنم او در مرحله‌ی قبل از آلزایمر است؛ و به نظر می‌رسد که اوضاع روانی او در حال وخیم‌تر شدن باشد.»

هر دوی این متخصصین اعلام کردند از آن جا که ترامپ را معاینه‌ی کامل نکرده‌اند نمی‌توانند نظر قطعی بدهند، اما رفتار‌های رئیس جمهور هر روز جلوی دید همگان است.

«شواهد درست در جلوی چشمان ما هستند.»

سخنگوی کاخ سفید با رد این ادعا‌ها گفته است که ترامپ از هیچ مشکل شناختی‌ای رنج نمی‌برد و هر روز با «پیچیده‌ترین مسائل دست و پنجه نرم می‌کند». او پزشکان را متهم کرد که به خاطر طرفداری از یک جناح سیاسی به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا ترامپ را بدنام کنند.

«مایه‌ی شرمساری است که این پزشکان برای پیشبرد اهداف سیاسی شخصی خود چنین استدلال‌هایی می‌کنند.»

ترامپ روز سه شنبه گفت که پدرش در یک مکان زیبا در آلمان متولد شده است. در حقیقت، پدر او در برانکس متولد شده و جد پدری او از آلمان به آمریکا مهاجرت کرده است.

رئیس جمهور همچنین بار‌ها کلمه‌ی oranges به معنای پرتقال را به جای کلمه‌ی origins به معنای خاستگاه یا منبع استفاده کرد. او بار‌ها این جمله را که «می خواهم نگاهی به «پرتقال‌های» تحقیقات شورای ویژه که علیه من صادر شده است بندازم» استفاده کرد که به وضوح منظورش از پرتقال، منبع بود.

ماه گذشته نیز ترامپ رئیس کمپانی اپل که تیم کوک است را «تیم اپل» خطاب کرد. اما بعداً، گفت که منظورش از تیم اپل، «تیم کوک اپل» بوده است، اما مردم کلمه‌ی کوک را نشنیده‌اند، چون او خیلی سریع این واژه را گفته است. اما در آخر گفت که او برای صرفه جویی در زمان کلاً از گفتن برخی واژه‌ها خودداری کرده است.

آیا عقل ترامپ رو به زوال است؟

گارتنر گفت که «این اشتباهات، لغزش‌های شناختی هستند که او تلاش کرده است بر آن‌ها سرپوش بگذارد.»

امسال گزارش صحت ترامپ توسط پزشک او اعلام نشد و فقط مقدار ناچیزی اطلاعات درباره‌ی سلامتی او منتشر شد.

اما سال گذشته، ترامپ یک ساعت توسط پزشکی مورد معاینه قرار گرفت و به سوالاتی که قوه‌ی شناخت افراد را ارزیابی می‌کند، پاسخ داد. این پرسشنامه‌ها ابزاری برای تشخیص و غربالگری آلزایمر هستند. برخی از این پرسش‌ها شامل تشخیص حیوانی مثل شتر و کشیدن ساعت است.

ترامپ بعد از معاینه خطاب به کمیته‌ی کنگره‌ی ملی جمهوری خواه اعلام کرد: «آدم‌های خیلی کمی هستند که بتوانند از عهده‌ی این تست بربیایند. من از ۳۰ نمره ۳۰ گرفتم.»

لی و چند کارشناس دیگر اعلام کردند که این نوع تست‌ها هرگز برای تحلیل عمقی قوه‌ی شناخت افراد کافی نیستند.

لی گفت: «پزشک معالج ترامپ با یک معاینه‌ی ۱۰ دقیقه‌ای اعلام کرد که وی برای ریاست جمهوری و فراماندهی کل کشور مناسب است در حالی که بسیاری از افرادی که از آلزایمر رنج می‌برند یا به دلیل تشخیص شیزوفرنی در بیمارستان بستری هستند، اغلب نمره‌ی خوبی از این تست‌ها کسب می‌کنند.»

بسیاری از افرادی که هیچ دانش تخصصی‌ای در زمینه‌ی سلامت روان ندارند نیز اخیرا نسبت به صحبت‌های ترامپ واکنش نشان داده اند.

آن‌ها معتقدند که سخنرانی‌های اخیر ترامپ بلند و بی ربط است.

سه شنبه شب، ترامپ در مراسم شام بهاری کمیته‌ی کنگره‌ی ملی جمهوری خواه، بعد از ۹۰ دقیقه سخنرانی و از این شاخ به آن شاخ پریدن، ۲ دقیقه و ۲۲ ثانیه درباره‌ی این صحبت کرد که چطور توربین‌های بادی باعث کشته شدن عقاب‌های تاس و سایر پرندگان می‌شوند، سپس درباره‌ی این که رهبر کره‌ی شمالی کیم جونگ اون آماده‌ی پذیرش یک توافق بود گفت، بعد به موضوع نیروی باد و این که چطور بسیاری از مردم به دلیل عدم برخورداری از نیروی باد نمی‌توانند تلویزیون تماشا کنند صحبت کرد و نهایتا با داستان گلف بازی کردن باراک اوباما در هاوایی این ۲۲ دقیقه را به پایان رساند:

هیلاری می‌خواست طوفان به پا کند (ترس ایجاد کند). گفتم طوفان. اگر شما-اگر شما یک آسیای بادی در هر جایی در نزدیکی خانه‌تان دارید، بهتان تبریک می‌گویم: خانه‌ی شما ۷۵ درصد قیمت خود را از دست داده است. آن‌ها می‌گویند که سر و صدا سرطان زاست؛ و البته که گورستانی برای پرندگان است. اگر عاشق پرنده‌ها باشید، هرگز نمی‌خواهید که آن‌ها زیر آسیای بادی راه بروند، چون که صحنه‌ی دردناکی است. این حقیقت دارد. می‌دانید اگر در کالیفرنیا به یک عقاب تاس شلیک کنید، شما را ۵ سال زندانی می‌کنند؛ و این در حالی است که آسیا‌های بادی همین عقاب‌ها را می‌کشند. این عین حقیقت است. آن‌ها را به کل از بین می‌برند. این وحشتناک است.

این را یک بار در CPAC هم گفته ام. یه روز صبح خیلی زود بود. من تازه از توافقی که با کیم جونگ اون کرده بودم بازگشته بودم. ما با هم قدم زدیم. او برای یک توافق آماده نبود، اما اشکالی ندارد، چون ما موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم. او آماده نبود. من به او گفتم، تو آماده نیستی برای توافق. این نخستین باری بود که کسی چنینی حرفی به او می‌زد و جلسه را ترک می‌کرد. چنین چیزی تا آن وقت برایش اتفاق نیفتاده بود. هرگز کسی او را ترک نکرده بود. اما من بهش گفتم که برای توافق آماده نیست، اما ما به توافق خواهیم رسید. ما ارتباط خوبی با هم داریم. ما ارتباط خوبی داریم. اما من یه داستان تعریف کنم که در CPAC اتفاق افتاد. یک زنی می‌خواست تلویزیون تماشا کند، او به شوهرش گفت: «آیا باد می‌وزد؟» من می‌خواهم امشب یک برنامه ببینم عزیزم. سه روزه که باد نوزیده. من نمی‌تونم تلویزیون تماشا کنم. عزیزم، خواهش می‌کنم به باد بگو بوزد. نه، باد آنقدر‌ها هم خوب نیست؛ و شما نمی‌دانید که چقدر این چیز‌ها گران تمام می‌شود. همه‌ی این‌ها در چین و آلمان تولید می‌شود، اما ما آن‌ها را این جا نمی‌سازیم؛ و بگذریم، کربن و همه‌ی آن چیز‌ها وارد هوا می‌شود، می‌دانید اثر کربن چیست؟

آیا عقل ترامپ رو به زوال است؟

لی می‌گوید: «میزان انسجام کلام در او به شدت کاهش پیدا کرده است. او در یک سخنرانی دو ساعته در کنفرانس CPAC غلط‌های فاحش واژگانی داشت، جملات پراکنده استفاده می‌کرد و پرش افکار و تکرار بسیار زیادی داشت.»

جورج کانوی، وکیل آمریکایی، در توئیت ماه گذشته خود به همه‌ی امریکایی‌ها به خصوص کابینه، معاون رئیس جمهور و کنگره و رسانه‌ها هشدار داد که نسبت به وضعیت عقلی و روانی ترامپ آگاه باشند. او فهرستی از اختلال شخصیت خودشیفته را در توئیت‌های بعدی آورد.

گارتنر، می‌گوید که وضعیت ترامپ یکی از بدترین انواع اختلال خودشیفتگی است که در دیکاتور‌ها بروز می‌کند: خودشیفتگی بدخیم که تریت‌های آن شامل خودشیفتگی، پارانویا وضد اجتماعی بودن است و با دروغ‌های مداوم و سادیسم یا دیگر آزاری به نمایش در می‌آید.

گارتنر می‌گوید: «وضعیت ترامپ طی ماه‌های اخیر وخیم‌تر شده است. او پیش از این می‌توانست جملات کامل و حتی پاراگراف‌های کامل را ادا کند.»

لی و گارتنر از معدود اساتید روان شناسی هستند که درباره‌ی وخیم شدن شرایط ترامپ در حوزه‌ی عمومی صحبت می‌کنند، زیرا دستورالعمل‌ها پزشکان را از گمانه‌زنی درباره‌ی وضعیت بیماری که معاینه نشده است، بر حذر می‌دارد. اما لی و گارتنر معتقدند در جایی که امنیت کشور در خطر است، این استاندارد‌ها کاربردی ندارند.

گارتنر گفت که یکی از نشانه‌های خودشیفتگی تکرار دروغ گویی است. «دونالد ترامپ بیشترین دروغ‌های ثبت شده را در تاریخ بشر دارد. ما رفتار او را هر روز تحت نظر داریم.»

منبع: هافینگتون پست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لابد ما خوبیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا این تیترها را اول باید از جنتی حودتون شروع کنید !!!!

      • بدون نام

        عقلش رو به زوال بودن را در دوره بعد انتخاباتش بهت نشون میده ....سوحتن را واسه اون موقع هم نگهدار

      • بدون نام

        ترامپ رو نمی دونم ولی اینهایی که زیر فشارهای تحریم ترامپ بهش درود می فرستند قطعا زوال عقلی رو هم رد کردند

    • شمس

      اگر عقلش رو به زوال بود نه اینقدر تاجر موفقی بود نه رئیس جمهور میشد .ما خوبیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رئیس جمهورو که به واسطه پولش و ارتباطش با اسرائیل شده بعدم همه ادما از شصت سال به بالا عقلشون رو به زوال میره موفقیت مالیشم مال جوونیش

      • بدون نام

        اگر عقلش رو به زواره چرا یه قانون برعیله کشورش تصویب نمی کنه دنگولها

      • طراوت

        والا

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        همه ادما از شصت سال به بالا عقلشون رو به زوال میره .......این توهین را از کجا اوردی به مردم میکنی شمس؟

      • بدون نام

        ارز دخل شنيدن ازدور خوشت حضرت علي فرمودن هرگز نديدم مالي جمع شده باشد مگراينكه حق عده اي پامال شده باشد

    • بدون نام

      عقل شماها روبه زوال است که فکر میکنید همه نادانند

      پاسخ ها

      • طراوت

        دقیقا

    • ناشناس

      فعلا که با همین عقل رو به زوال اشکتون رو برده دم مشکتون نفستون هم در نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      یه ادم هفتادو خورده ای ساله انتظار دارن تو دو ساعت سخنرانی تپق نزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر به سن هست که والا تمام اعضای خودشون در مجمع وشورا و... افراد رو به زوال هستن

    • بدون نام

      ترامپ یه دیوانه ی زنجیریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون تویی

      • ستایش

        و درست مثه مسئولان ما

      • بدون نام

        باید هم زنجیریشین وبه ترامپ فحش بدین حححح فقط میسوزتتون

    • بدون نام

      مرتیکه احمق از اول هم عقل درست و حسابی نداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو حتما عقل داری

    • بدون نام

      کسی بزرگترین گندهای آمریکا رادرجهان زد!

    • بدون نام

      کسی که ثروتمند و موفق خودشو رسونده به ریاست جمهوری زوال عق داره به نظر نویسنده حتما تو خوبی

    • سارا ارمنی

      مهم نیست عقلش چجوریه
      مهم اینه که به نفع ما رو به زوال نیست

    • بدون نام

      با توجه به اینکه به تمام وعده های انتخاباتی بیش از مقدار قول داده شده عمل کرده به خصوص اوضاع اقتصادی و با توجه به سنش علاوه بر اینکه زوال عقل نداره باید از مغزش شبیه ساری کنن برای کشورهایی که مشکل اقتصادی دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقبقا .ودر سری بعدی ریاست جمهوریش عقلش زوال بیشتر پیدا خواهد کرد !!!! خخخخخ قابل توجه سوخته ها

    • علی

      جالبه مطلب سیاسی رو تو سلامت میزارند مجله زرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مودب باش. بى ادب

    • بدون نام

      شب جمعه اي بر پدر ترامپ لعنت

    • بدون نام

      براي رياست جمهوري در بعضي كشورها نيازي به عقل نداري فقط كافيه تاجر خوبي باشي و دستورات عروسگردانت رو كاملا اجرا كني

    • روحی

      دیوونه ست بابا
      از چهره ش هم معلومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج