جاباما
۸۴۹۷۶۲
۱۰ نظر
۵۰۶۵
۱۰ نظر
۵۰۶۵
پ

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

بااینکه ممکن است تعداد سریال‌های ترسناک تلویزیونی آن‌قدر‌ها زیاد نباشد، اما بازهم ساعت‌ها ترس و وحشت منتظر شماست تا برای دیدن آن‌ها از خواب امشبتان بزنید. برای شما از بهترین سریال‌های تلویزیونی ترسناک نوشته‌ایم تا تاریک‌ترین کابوس‌ها را برای شما به همراه داشته باشند.

وبلاگ نماوا - هلیا ثامنی: معمولاً بهترین فیلم‌های ترسناک خیلی زود تمام می‌شوند. ۹۰ دقیقه‌ی فشرده، پر از شوک‌های مختلف و بعدازآن باید دوباره به دنبال فیلم دیگری بگردید. اگر از گشتن به دنبال فیلم‌های ژانر وحشت خسته شده‌اید، راه‌حل دیگری هم برای شما وجود دارد. بااینکه ممکن است تعداد سریال‌های ترسناک تلویزیونی آن‌قدر‌ها زیاد نباشد، اما بازهم ساعت‌ها ترس و وحشت منتظر شماست تا برای دیدن آن‌ها از خواب امشبتان بزنید. برای شما از بهترین سریال‌های تلویزیونی ترسناک نوشته‌ایم تا تاریک‌ترین کابوس‌ها را برای شما به همراه داشته باشند:

۲۰- The Exorcist

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

تبدیل کردن یک فیلم ترسناک کلاسیک به یک سریال تلویزیونی امروزی شهامت زیادی می‌خواهد، بااین‌حال شبکه‌ی فاکس Fox برای این تلاش و دادن نقشی به جینا دیویس Geena Davis که بتواند در آن به‌خوبی ظاهر شود، نمره‌ی خوبی می‌گیرد. The Exorcist بخشی درام خانوادگی با خواهرانی نوجوان، مادری نگران و پدری که مشکلات جسمی را پشت سر می‌گذارد است و بخشی از آن‌هم حال‌وهوایی کاتولیک با تعدادی کشیش و پاپ دارد.

سریال پر از پیچش‌های داستانی مختلف است. دیویس فوق‌العاده است و بن دنیلز Ben Daniels هم نقش یک کشیش شیطانی را آن‌قدر خوب بازی می‌کند که به نظر می‌رسد به دنبال گرفتن جایزه‌ی امی Emmy باشد. به‌هرحال در بیشتر داستان‌های ترسناک، سروکله‌ی شیطان پیدا می‌شود.

۱۹- Utopia

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

وقتی این درام شبکه‌ی ۴ Channel ۴ در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ پخش شد، با وجود صد‌ها شکایت از محتوای خشونت‌آمیز بازهم اثری خاص بود. داستان سریال در مورد گروهی از افراد است که به رمان گرافیکی رمزآمیزی به نام The Utopia Experiments دست پیدا می‌کنند. فیلم‌نامه‌ی به‌شدت واقعی سریال همان چیزی است که آن را بی‌نهایت ترسناک کرده است، برای مثال می‌توان به صحنه‌ی تیراندازی در مدرسه در فصل دوم اشاره کرد.

۱۸- Supernatural

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

این سریال که حالا در سیزدهمین فصل خودش است، در مورد دو برادر است که کسب‌وکار خانوادگی شکار شیطان‌ها در آمریکا ادامه می‌دهند. تقریباً امکان ندارد بتوانیم آمار تعداد ماجراجویی‌های سم و دین وینچستر Sam and Dean Winchester را نگه‌داریم. این دو برادر وحشت و کمدی را به‌طور متعادلی باهم ترکیب می‌کنند.

۱۷- Black Mirror

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

ما هیچ‌گاه تا به این حد نیاز به سریالی مثل «آینه‌ی سیاه» Black Mirror نداشتیم، مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه با حال‌وهوای «ویران‌شهر» dystopian که همه‌ی موضوعات مختلف از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا سیاست و یا عشق را بررسی کند. همین حالا هم جمله‌ی "این خیلی شبیه «آینه‌ی سیاه» است" وارد اصطلاحات رایج مردم شده و هنگام مواجه با هر تکنولوژی که کمی خطرناک به نظر برسد، استفاده می‌کنند.

با دیدن سریال هر بار که از فیلتر‌های بامزه بر روی گوشی‌های هوشمندتان استفاده می‌کنید، اثرات منفی آن را که تا پنج سال آینده به‌جا خواهد گذاشت را در ذهنتان مرور می‌کنید. بعضی از قسمت‌های آن خنده‌دار هستند، بعضی ترسناک و بعضی مثل San Junipero از تأثیرگذارترین و زیباترین فیلم‌نامه‌های علمی-تخیلی نوشته شده است.

۱۶- Lore

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

اگر به دنبال داستان‌های ترسناک واقعی هستید، Lore آمازون پرایم Amazon Prime را تماشا کنید. این سریال عجیب که بر اساس پادکستی به همین نام از آرون ماهنکه Aaron Mahnke ساخته شده است، تعدادی از داستان‌های عجیب، اما واقعی تاریخ را روایت می‌کند. واقعی بودن داستان‌های این سریال مو را به تن شما سیخ می‌کند. بااینکه بازی‌های سریال آن‌چنان تعریفی ندارد، اما تک‌تک لحظات آن پر از اطلاعات تاریخی است. در آخر هر قسمت احساس می‌کنید چیز‌های زیادی یاد گرفته اید.

۱۵- Buffy the Vampire Slayer

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

در هر نسل یک قاتل به دنیا می‌آید: یک دختر در تمام دنیا، یک برگزیده. او به‌تن‌هایی قدرت و مهارت جنگیدن با خون‌آشام‌ها، شیطان‌ها و نیرو‌های تاریک را به دست می‌آورد… و به دنبال این هفت فصل از سریال تلویزیونی بامزه، تأثیرگذار، هوشمندانه و ترسناک «بافی قاتل خون‌آشام» Buffy the Vampire Slayer شروع می‌شود. سریالی که ثابت می‌کند می‌توان به دبیرستان رفت، دوست پیدا کرد، با یک خون‌آشام دوست شد و درعین‌حال یک قاتل بود.

این سریال بهترین تعادل را میان طنز و وحشت حفظ کرده است و به‌خوبی سختی‌های یک نوجوان بودن را به تصویر می‌کشد. بازیگرانی مثل سارا میشل گلر Sarah Michelle Gellar همراه با فیلم‌نامه‌ی قوی جاس ویدون Joss Whedon تعریف جدیدی از سریال‌های نوجوان ارائه داده‌اند.

۱۴- Scream

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

سریال «جیغ» Scream ام‌تی‌وی MTV توانسته است در دو فصل کاری کند که فیلم‌های این مجموعه قادر به انجام آن نبود: خلق تعدادی شخصیت که از کشته شدن آن‌ها توسط قاتلی ماسک پوش به‌شدت ناراحت می‌شوید و ایجاد پیچش داستانی گیج‌کننده. حتی یک قسمت دوساعته‌ی ویژه‌ی هالووین آن‌هم از فیلم‌های «جیغ ۳ و ۴» Screams ۳ and ۴ هیجان‌انگیزتر بود.

شخصیت‌های فوق العاده، فیلم‌نامه‌ای هوشمندانه و موسیقی متنی بی‌نظیر سریالی ترسناک را پدید آورده‌اند که در دو فصل شما را سرگرم می‌کند. خوشبختانه بازیگر اصلی فصل‌های قبل، اما دووال Emma Duvall قرار نیست در فصل‌های بعدی هم دیده شود و از فصل بعدی هم بازیگر اصلی جدیدی به سریال اضافه خواهد شد.

۱۳- The Returned Les Revenants

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

ترکیب جنایت، راز و یک دهکده‌ی تاریک در ارتفاعات مواد مورد نیاز برای ترسیدن و لازمه‌ی سریال‌های فرانسوی هستند و «بازگشتگان» The Returned هم از این قاعده مستثنا نیست. داستان مردگانی که به زندگی برمی‌گردند بااینکه ساده است، اما هوشمندانه ساخته شده است. این سریال که با «توئین پیکس» Twin Peaks مقایسه شده اس، نشان می‌دهد که چطور از تنش استفاده شده و اثری تأثیرگذار را خلق کرده است. فقط به یاد داشته باشید نسخه‌ی اصلی را تماشا کنید.

۱۲- Fringe

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

فصل اول «فرینج» Fringe جی جی آبرامز JJ Abrams مثل نفس کشیدن هوای ترسناک تازه در دنیای تلویزیون بود. این سریال جنایی داستان اولیویا دانهام Olivia Dunham را در نقش مأمور بخش فرینج Fringe دنبال می‌کند. دانهام از دکتر والتر بیشاپ Dr Walter Bishop و پسرش پیتر Peter کمک می‌گیرد تا جرم‌های عجیب و بر پایه‌ی علم را حل کند. «فرینج» ترکیبی از آزمایش‌های عجیب، قاتل‌های زنجیره‌ای و صحنه‌های مرگ عجیب‌تر است. این سریال متأسفانه در سال ۲۰۱۳ تمام شد.

۱۱- The X-Files

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

رابطه‌ی بین مولدر Mulder و اسکالی Scully طرفداران را به مدت نه فصل و هم‌چنین در دو فیلم برگرفته از آن در دهه‌ی ۹۰، مجذوب خود کرده بود. بااینکه بازگشت سال گذشته‌ی جیلیان اندرسون Gillian Anderson و دیوید دوکانی David Duchovny به نقش‌های فوق‌العاده‌شان نقد‌های مختلفی را به دنبال داشت، اما بدون شک ترس و وحشت فصل‌های اولیه‌ی این سریال هنوز هم یک نسل را درگیر خود کرده است.

۱۰- Hemlock Grove

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

وقتی نام الی راث Eli Roth پای یک اثر باشد، بهتر است خودتان را آماده‌ی فیلم یا سریالی بسیاری ترسناک کرده باشید. سریال غیر اقتباسی نت‌فلیکس Netflix، Hemlock Grove در مورد طاعونی است که بعد از قتل یک دختر نوجوان، پنسیلوانیا Pennsylvania را در بر می‌گیرد. با وجود خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها، سازندگان این سریال موفق شده‌اند کلیشه‌های ترسناک را در خلق صحنه‌هایی بی‌نهایت ترسناک به کار بگیرند. وقتی بحث تغییر شکل گرگینه‌ها باشد، قطعاً این سریال بهترین عملکرد را داشته است.

۹- Penny DreadfulPenny Dreadful

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

ترکیبی از خون‌آشام‌ها، گرگینه‌ها و ایفای نقشی تاریک از اوا گرین Eva Green را برای سه فصل متوالی فوق‌العاده ارائه می‌کند. جاش هارتنت Josh Hartnett، بیلی پایپر Billie Piper و تیموتی دالتون Timothy Dalton هم سایر بازیگران این سریال بریتانیایی-آمریکایی هستند. شخصیت‌های داستان در لندن قرن ۱۹ به مبارزه با شیطان‌ها، جادوگر‌ها و نیرو‌های تاریک می‌پردازند. باوجوداینکه فصل سوم سریال و ماجرای سفر به آمریکا به‌خوبی فصل‌های قبل نیست، اما Penny Dreadful در کل، صحنه‌های پیچیده و واقعاً ترسناکی دارد.

۸- Fear the Walking Dead

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

مخاطبان نمی‌توانند از زامبی‌های رابرت کرکمن Robert Kirkman دست بکشند. سریال برگرفته از «مردگان متحرک» The Walking Dead حالا در فصل چهارم خودش است. فصل اول آن بیشتر ازآنچه انتظارش را داشتیم به یک درام خانوادگی شباهت داشت، اما فصل‌های بعدی آن به «مردگان متحرک» نزدیک‌تر شد. ازآنجایی‌که تیم سازندگان این سریال کاملاً متفاوت است می‌توانید هر دوی آن‌ها را هم‌زمان تماشا کنید و ترس از زامبی‌ها را دوچندان احساس کنید. قطعاً بعد از تماشای سه فصل این سریال در فرار کردن از زامبی‌ها خبره شده‌اید.

۷- Channel Zero: Candle Cove

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

این سریال که بر اساس رابطه‌ی عجیب برنامه‌ی تلویزیونی مخصوص کودکانی قدیمی و یک قاتل سریالی که سی سال پیش در آیرون هیل، اوهایو Iron Hill, Ohio پرسه می‌زد ساخته شده است. مایکل پینتر Mike Painter که برادر دوقلویش یکی از قربانیان این اتفاق بوده است، درست زمانی که بچه‌های شهر رفتار‌های بدی از خودشان نشان می‌دهند به شهر برمی‌گردد. رفتار‌های پرخطری که چشم‌انداز حکم ۲۵ ساله زندان هم آن‌ها را از انجام آن بازنمی‌دارد. این سریال یکی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین هیولا‌ها را به ما معرفی می‌کند.

۶- Bates Motel

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

«متل بیتس» Bates Motel با ۵۰ قسمت موفق از آن سریال‌های دیدنی کمتر شناخته شده است که لیاقتی بیشتر از این دارد. بازسازی کلاسیک ترسناک «روانی» Psycho هیچکاک Hitchcock در پنج فصل، داستان نورما بیتس Norma Bates و پسرش نورمن Norman را دنبال می‌کند که به دنبال مرگ همسرش متلی در شهر ساحلی وایت پاین بی White Pine Bay را می‌خرند. بازی فوق‌العاده‌ی ویرا فارمیگا Vera Farmiga در نقش مادر داستان و فردی هایمور Freddie Highmore «چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی» Charlie and the Chocolate Factory در نقش پسر جوان با تمایلات به قتل از برگ‌های برنده‌ی «متل بیتس» است.

۵- The Strain

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

فیلم‌نامه‌نویس نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار گیرمو دل تورو Guillermo del Toro و اف‌اکس FX سریال محبوب خون‌آشامی عجیب و بی‌نظیری را خلق کرده‌اند. The Strain که بر اساس کتابی از دل تورو و چاک هوگان Chuck Hogan ساخته شده است، داستان دکتر ابراهیم گودودر Dr. Ephraim Goodweather، رئیس بخش کنترل و پیشگیری بیماری CDC پروژه‌ی قناری Canary Project واقع در نیویورک New York را دنبال می‌کند. دکتر گودودر به‌عنوان رهبر جنگ برای نجات انسان‌ها در مقابل خون‌آشام‌های به‌شدت ترسناک انتخاب می‌شود.

۴- American Horror Story

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

احتمالاً تجربه‌ی سریال موزیکال و کمدی درام «گلی» Glee آن‌چنان اثری بر سازندگان آن برد فالچ. ک Brad Falchuk و رایان مورفی Ryan Murphy گذاشته بود که بعد از جدا شدن از این پروژه، مستقیم بر سر پروژه‌ی سریال ترسناک «داستان ترسناک آمریکایی» American Horror Story رفتند. پروژه‌ای که هفت سال از شروع آن می‌گذرد. «داستان ترسناک آمریکایی» به کمک بازیگران فوق‌العاده‌اش طیف وسیع و تأثیرگذاری از المان‌های ترسناک را به مخاطب منتقل می‌کند. تماشای جسیکا لنگ Jessica Lange، سارا پلسون Sarah Paulson و قتل‌های تخیلی بدون منطق آن‌چنان جذاب است که از دیدن این سریال خسته نمی‌شوید.

۳- The Walking Dead

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

هنوز هم بعد از گذشت هشت فصل، زامبی‌ها دست از سر ریک گریمز Rick Grimes و بقیه‌ی بازماندگان برنمی‌دارند. «مردگان متحرک» که از رمان آخرالزمانی رابرت کرکمن Robert Kirkman ایده می‌گیرد، بار‌ها به ما ثابت کرده است که انسان‌ها مشکل اصلی هستند. ممکن است تصور کنید بعدازاین همه مرگ شخصیت‌ها و شانس بد آن‌ها دیگر انتظار تبدیل شدن هرکدام از آن‌ها به یک زامبی را داشته باشید، اما «مردگان متحرک» هنوز هم ما را شگفت‌زده می‌کند.

۲- Stranger Things

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

نت‌فلیکس با سفر فوق‌العاده‌ی برادران دافر Duffer Brothers در دهه‌ی ۸۰ میلادی همان چیزی را که مخاطب می‌خواهد، ارائه کرده است. این سریال با بازی وینونا رایدر Winona Ryder، دیوید هاربر David Harbour و بازیگران نوجوانش دل مخاطبان را به دست آورده است. «چیز‌های عجیب» بهترین ترکیب وحشت و علمی-تخیلی است که اتفاقات عجیب‌وغریب شهر هاوکینز Hawkins در پی گم شدن یک پسربچه را دنبال می‌کند. فصل دوم این سریال به‌زودی پخش خواهد شد.

۱- Hannibal

ترسناک‌ترین سریال‌های دنیا، برای عاشقان وحشت و هیجان

«هانیبال» Hannibal تمام معیار‌های ما به‌عنوان یک سریال فوق‌العاده‌ی ژانر وحشت را دارد: صحنه‌های ترسناک، صحنه‌های جرم پیچیده، قاتلی زنجیره‌ای، توطئه، رمز و راز و آدم‌خواری با عطشی برای انسان‌های شیک‌پوش. این سریال بر اساس شخصیت‌های نه‌چندان شناخته‌شده‌ی رمان توماس هریس Thomas Harris ساخته شده است.

شخصیت‌های «هانیبال» هم‌چنین از خوش‌پوش‌ترین‌های تلویزیون هستند، به حدی که حتی اگر تمایلات آدم‌خوارانه هم نداشته باشید جذب آن‌ها می‌شوید بااینکه فصل سوم آن به‌خوبی فصل‌های قبلی نیست، اما دو فصل اول از بهترین‌های تلویزیون هستند.

این مطلب برگرفته از نوشته‌ی لوئیس بلین Louise Blain و ریچل وبر Rachel Weber در سایت www.gamesradar.com است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نرگس

      The Haunting of Hill House پس چی؟

    • nazi

      super natural عالیههه

      پاسخ ها

      • miss

        عااااالی
        من دیوونه ی سم و دین م

    • بدون نام

      ايكس فايلز هم ژانر وحشت ه؟

    • بدون نام

      فرینچ اصلا ترسناک نیست

    • بدون نام

      سریال تسخیر در عمارت هیل از تمام اینا بهتره خیلی عالیه حتما ببیتید و اینکه سوپر نچرال فقط برای رده سنی الف ترسناکه وگرنه هیچی نداره از اولش تاحالا دوتت برادرن که اخر هر قسمت یدونه شیطان میکشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ااا فکر میکردم فقط خودم درمورد سوپرنچرال این نظر رو دارم واقعا ترسناک نیست شیاطینشون دود میکنن غیب میشن کجاش ترسناکه

    • صبا

      سریال dark فراموش نشه.
      ضمنا فرینج رو من کامل دیدم. جالب هست.ایده دنیای موازیش خوبه.ولی ترسناک نیست

    • مریم

      فقط جنگیر و استرنج سینگز

    • Aamin1992

      سریال Grimm باید تو این لیست میبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج