۸۴۹۸۰۹
۲۱ نظر
۵۰۰۱
۲۱ نظر
۵۰۰۱
پ

دهه‌شصتی‌ها؛ ۴۷درصد جمعیت بیکاران کشور

بررسی آمار نیروی کار نشان می‌دهد ۴۷ درصد از جمعیت بیکار کشور، بالای ۲۹ سال سن دارند و بر این اساس، متولدین دهه شصت، دقیقا در این گروه سنی قرار می‌گیرند.

خبرگزاری مهر: بررسی آمار نیروی کار نشان می‌دهد ۴۷ درصد از جمعیت بیکار کشور، بالای ۲۹ سال سن دارند و بر این اساس، متولدین دهه شصت، دقیقا در این گروه سنی قرار می‌گیرند.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ کشور، شانزده میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۶ نفر (معادل ۲۱ درصد کل جمعیت کشور) را دهه شصتی‌ها تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر متولدین دهه ۶۰، جمعیت در محدوده سنی ۲۹ تا ۳۸ سال را تشکیل می‌دهند که طبق آمار، حدود نیمی از جمعیت بیکار را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار مربوط به یک ساله منتهی به پاییز ۹۷، کل جمعیت بیکار بالای ۱۵ سال کشور، ۳ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۱۰۸ نفر هستند.

به استناد آمار رسمی مرکز آمار، یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۴۸ نفر از مجموع جمعیت بیکار، در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند.

با توجه به اینکه آمار مربوط به نتایج نیروی کار در اسفندماه ۹۷ از سوی آمار ایران منتشر نشده است، آمار مربوط به دوازده ماهه منتهی به پاییز ۹۷ نشان می‌دهد در پایان آذرماه بالغ بر ۶۰۸ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

دهه‌شصتی‌ها؛ ۴۷درصد جمعیت بیکاران کشور

ما به التفاوت جمعیت بیکار ۱۵ تا ۲۹ ساله تا میزان کل بیکاران ۱۵ سال به بالا، جمعیت بیکار بالای ۲۹ سال را نشان می‌دهد. بر این اساس، جمعیت بیکار بالای ۲۹ سال کشور یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۶۰ است که عمده بیکاران دهه شصتی دقیقاً در این گروه سنی قرار می‌گیرند.

به استناد آمار رسمی مرکز آمار، می‌توان مدعی شد که ۵۳ درصد جمعیت بیکار کشور در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال و ۴۷ درصد نیز بالای ۲۹ سال هستند.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش سال گذشته مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از وضعیت جنسیتی و تحصیلی دهه شصتی ها، از مجموع جمعیت ۱۶ میلیون و ۸۰۲ هزار نفری متولدین این دهه، ۸ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۹۳ نفر (۵۰.۵ درصد) مرد و ۸ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۱۵۳ نفر (۴۹.۵) زن هستند.

همچنین از مجموع جمعیت دهه شصتی کشور، حدود ۹۶ درصد معادل ۱۶ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۸۰ نفر باسواد و حدود ۴ درصد نیز بی سوادند.

وضعیت تحصیلی دهه شصتی‌ها نشان می‌دهد، که ۳۶.۸ درصد زیردیپلم، ۲۸.۴ درصد دیپلم و پیش دانشگاهی، ۳۴.۵ درصد دارای تحصیلات عالی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • victor

      وقتی ۸ سال خوردن به تور احمدی نژاد و انواع و اقسام تحریم های خارجی و داخلی که توی دنیا بی سابقه بودن چه انتظاری دارید فقط جوانیشون تباه شد

    • بدون نام

      من دهه چهل هستم هنوز بیکارم وای بحال دهه شصت

    • بابک

      بابا مشکل از مسوولین و سیستم با کفایت و مدبر نیست.. مشکل ما دهه شصتیاییم، چقدر بگن عزیزان مدیر که این دهه شصتیای (البته بلا نسبت آقازاده های خودشون) بد یُمن که سرگذشتشون از اوشین پست تره معضلی شده ان واسه جامعه!!

    • احمد

      دهه شصتی ها بشون برسید گناه دارند بیکارند بشون حقوق بید

    • دهه شصتی

      من متولد شصت و سه هستم. کارشناسی ارشد در یک رشته خاص را دارم؛ اما بیکارم، ازدواج کردم که از بیکاری و بی پولی به دو سال نکشید که به جدایی انجامید. کی مسئول عمر بر باد رفته ما هست؟ کی پاسخگوی فرصتهای از دست رفته ما هست؟ به کی شکایت ببریم؟ امیدی هم برایمان نگذاشتید، خدا ازتان نگذرد امید تشکیل خانواده هم ندارم، به فکر پایان.دادن به زندگی خودم هستم. چاره ای ندارم.

      پاسخ ها

      • امیر اقاقی

        هممون از اول بختمون سیاه بود .از جنگ گرفته تا الان

    • دهه شصتی

      ما که نسل سوخته شدیم رفت!!.نسلهای جدید را دریابید!

    • تصمیم کبری

      بیچاره دهه شصتی ها! چقدردرس خوندیم وتلاش کردیم بااون شرایط سخت آخرشم هیچی!

    • بدون نام

      بنده هم با 37 سال سن بیکار و شرمنده ی پدر و مادر

    • بدون نام

      من ده شصتی با سیزده سال سابقه کار الان بیکار

    • بدون نام

      وقتی دانشجو دانش اموز سرباز شاغل محسوب میشه معلومه دیگه چه اماری میدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرباز با حقوق 130تومان بیکار محسوب نمیشه اونم با مدرک فوق لیسانس واقعا که

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      اگر مدیریت های کار آمدی داشتیم ،الان دهه ی شصتی ها به نسل سوخته مبدل نمی شدند ،اگر اولویت اشتغال ابتدا دهه ی شصت ،سپس دهه ی هفتاد و ....اختصاص می یافت آنوقت هیچ دهه ی شصتی بیکار نداشتیم .متاسفانه ای قشر بواسطه ی بالا رفتن سن ودر مرز چهل سالگی قرار داشتن ونداشتن شرط سنی برای استخدام ها ،دیگر هیچ امیدی به اشتغال در آینده ندارند وهمه ی آنها هم به دلایلی از جمله نداشتن سرمایه ومحل کسب ،نمی توانند وارد بازار شوند و راهنمایی و هدایت آنان به شغل آزاد که عمدتا دلالی ست ،از سر وا کردن ورفع مسیولیت از متولیان است .

    • رضا

      من الان ۳۳ سال سن دارم لیسانس حسابداری دارم اما کار نیست یه کار درست وحسابی که ادم بتونه روش برنامه ریزی کنه الان باید چیکار کنیم ما وقتی کار پیدا نمیشه

    • سوتی

      خسته نباشن وزرای ملوان جوان

    • بدون نام

      امید کشور به جوانان دهه 70 و 80 با یک فاصله وعبور و فقط سوار کردن بعضی ها ان هم با معافیت های باحال زمان خودش

    • بدون نام

      آمار بیکاری دهه شصت و هفتاد خیلی تفاوتی نداره. دهه شصتی ها که بچه های جنگ و آوار و انفجار ناگهانی جمعیتند. برای دهه هفتاد چه بهونه ای هست؟

    • بدون نام

      یعنی دهه 60 رو با هزار امید و آرزو نابود کردن و اکثر تحصیل کرده هاش بیکار و شانس کار ندارن!

    • بدون نام

      نسل سوخته ماهستیم

    • بدون نام

      منم ۶۲ یی هستم فوق لیسانس و بیکار و شرمنده خانواده

    • پیمان دهه سوخته

      ای خداچرامن توایران آفریدی نه شغلی دارم نه پولی دارم ۳۰سال سن دارم هنوزبیکارم بامدرک کارشناسی ارشدفقط یه تمدن ایرانی داشتیم اونم خداروشکردارن یواش یواش محومیکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج