جاباما
۸۴۹۸۳۷
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

برق گرانی طلا، بازار را بی‌رمق کرد

بررسی میدانی از بازار طلا و ارز نشان از آن دارد که به واسطه رشد قابل توجه قیمت طلا آنچنان داد و ستدی در این بازار انجام نمی‌شود و از سویی دیگر نوسانات بازار ارز جذابیتی برای مردم نداشته و تنها مسافرانی که نتوانستند به میزان مورد نیاز ارز خریداری کنند به سبزه‌میدان تهران مراجعه می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: بررسی میدانی از بازار طلا و ارز نشان از آن دارد که به واسطه رشد قابل توجه قیمت طلا آنچنان داد و ستدی در این بازار انجام نمی‌شود و از سویی دیگر نوسانات بازار ارز جذابیتی برای مردم نداشته و تنها مسافرانی که نتوانستند به میزان مورد نیاز ارز خریداری کنند به سبزه‌میدان تهران مراجعه می‌کنند.

بررسی‌های میدانی از بازار طلا، سکه و ارز در منطقه سبزه‌میدان تهران نشان از آن دارد که بازار ارز آنچنان برای مردم جذاب نیست و تنها مسافرانی که نتوانسته‌اند به میزان نیاز ارز از صرافی و بانک‌ها تهیه کنند به این بازار ورود کرده‌اند.

برخلاف سال‌های گذشته که بازار دلالی و معاملات صوری بسیار گرم بود اما در روز جاری آنچنان رونقی در بازار صوری ارز رونق نداشت. عموم دلالان به دنبال مشتری برای فروش و خرید ارز بودند.

اما نکته قابل توجه در این بازار آن است که بسیاری از افراد عادی آنچنان به دنبال سرمایه‌گذاری جدید در این بازار نیستند و اکثر متقاضیان این بازار به دنبال تهیه یورو هستند.

اگر کمی از سبزه‌میدان فاصله گرفته و به طبقه دوم دهنه ورودی بازار سری بزنید سروصدای دلالان به گوش می‌آید که در بین خود به خرید و فروش صوری ارز و سکه می‌پردازند و منتظر آن هستند تا ساعات پایانی بازار فرا رسد و میزان درآمد خود از این بازار صوری را محاسبه کنند که نکته قابل توجه در این زمینه آن است که در چند روز اخیر، بازار ساعت پایانی برای خود انتخاب نکرده و همواره قیمت جدیدی با وجود تعطیلی بانک و صرافی‌ها اعلام شده است.

در کنار بازار ارز، بازار طلا و سکه نیز آنچنان رونقی ندارد و مهم‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان در افزایش قابل توجه قیمت طلای ۱۸ عیار جست‌وجو کرد، زیرا در حال حاضر هر گرم طلای خام ۱۸ عیار در بازار تهران به ارزش ۴۷۰ تا ۴۷۶ هزار تومان محاسبه می‌شود که اگر اجرت کار و مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شود قیمت خالص هر گرم طلای ساخته شده به بیش از ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

از این‌رو با وجود حضور قابل توجه مردم در بازار طلا آنچنان معامله‌ای به ثبت نمی‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا دولت بی تدبیر و اصلاحطلب روحانی و جهانگیری ، جلوی رشد سریع سکه و طلا و ارز را نمی گیرند تا تورم و گرانی بیشتر نشود؟؟؟!!؟؟!؟!!!؟؟!!!؟؟!؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟

    • بدون نام

      يه گرم طلاچه خبره 500 تومن بشه پول يه حلقه بالاى سه چهارتومن اخه ماچيکارکنيم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حلقه نقره بگیرین ولی نخرین

      • بدون نام

        نقره بدردنميخوره البته جاافتاده نيست بين خانواده ها

    • بدون نام

      طلا حرام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج