جاباما
۸۴۹۸۶۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

۷۷کشته در پی سیل اخیر

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اعلام آماده باش وزیر بهداشت در ۲۵ اسفند ماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مبنی بر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص وقوع سیل گفت: تا کنون در مناطق سیل زده کشور ۱۰۷۶ نفر مصدوم شدند و ۷۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اورژانس کشور با اشاره به اعلام آماده باش وزیر بهداشت در ۲۵ اسفند ماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مبنی بر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص وقوع سیل گفت: تا کنون در مناطق سیل زده کشور ۱۰۷۶ نفر مصدوم شدند و ۷۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر پیرحسین کولیوند در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با وزیر و برخی معاونین و مدیران وزارت بهداشت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی از یک هفته قبل از پایان سال به دستگاه های اجرایی مبنی بر احتمال آبگرفتگی در برخی استان‌های کشور، اظهار کرد: وزیر بهداشت به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دستورالعمل اعلام آماده باش را در ۲۵ اسفند ماه ابلاغ کرد و رضایت مردم از وزارت بهداشت در این مدت، نشانه عملکرد مناسب این وزارتخانه است.

وی افزود: مراکز هدایت و عملیات بحران و مراکز پایش مراقبت های درمان وزارت بهداشت از قبل از پایان سال برای حوادث و سوانح در ایام تعطیلات نوروزی در حالت آماده باش قرار داشتند و با استفاده از این دو مرکز، بیماران و امکانات اورژانس به خوبی توزیع شدند.

کولیوند با اشاره به ایمن سازی مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس برای مقابله با سوانح جوی، گفت: تیم‌های ویژه عملیاتی اورژانس بر اساس نیاز مراکز هدایت و عملیات بحران به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

به گفته وی انتقال بیش از ۵۰۰ مادر باردار به مناطق امن، اعزام بیماری دیالیزی به سایر مراکز درمانی در استان های سیل زده، تهیه داروی بیماران خاص و توزیع رایگان، انجام ویزیت رایگان بیماران و افراد آسیب دیده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری، حضور تیم های بهداشت محیط و سلامت روان در اردوگاه های اسکان اضطراری، مراجعه بیش از ۶۵۰ هزار نفر به مراکز درمانی، درمانگاه و بیمارستان های صحرایی و بستری شدن ۱۲۰ هزار نفر در مراکز درمانی استان‌های سیل زده را از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت است.

رییس سازمان اورژانس کشور درباره تعداد مصدومان و جانباختگان سیل اخیر کشور نیز گفت: در مناطق سیل زده کشور ۱۰۷۶ نفر مصدوم شدند که ۸۲۲ نفر به صورت زمینی به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۵۴ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و تا کنون ۳۰ نفر از مصدومان هنوز در بیمارستان‌ها هستند و ۷۷ نفر نیز بر اثر سیل در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه گفت: از اول مهر آموزش‌های بسیار خوبی به دانش آموزان در مورد مخاطرات چهارشنبه آخر سال توسط پرسنل اورژانس ارائه شد و آمادگی پایگاه‌های اورژانس، همکاری معاونت‌های درمان و بهداشت وزارت بهداشت، آمادگی همه مراکز درمانی، توزیع مصدومین در مراکز درمانی در کنار همکاری رسانه ملی توانست به کاهش ۶۵ درصدی مصدومین چهارشنبه آخر سال کمک کرد.

رشد ۲۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی

کولیوند با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی اورژانس از ۲۵ اسفند ماه ۹۷، گفت: دکتر نمکی، وزیر بهداشت، ۲۵ اسفند ماه دستورالعمل را با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و احتمال بروز حوادث جوی به دانشگاه ها ابلاغ کرد. سازمان اورژانس کشور نیز در ایام تعطیلات نوروز با ۳۶۰۶ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ثابت و سیار، ۴۲ پایگاه اورژانس هوایی، ۳۳۰ دستگاه موتورلانس و ۶۰۰ ایستگاه سلامت در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها، کار خود را آغاز کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور درباره خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در طرح سلامت نوروزی گفت: در این طرح شاهد رشد ۲۶ درصدی ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی، کاهش ۹ درصد ماموریت های ترافیکی، اعزام ۱۲۴ هزار بیمار و مصدوم به مراکز درمانی، درمان در محل ۱۵۰ هزار نفر، مراجعه ۶۰ هزار نفر به ایستگاه های سلامت نوروزی، رشد ۹۰ درصدی اعزام مصدومین توسط اورژانس هوایی، اعزام ۷۳۹ بیمار قلبی در طرح ۲۴۷ و همچنین اعزام ۴۹۲ بیمار عارضه مغزی در طرح ۷۲۴ بودیم.

کولیوند تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در طرح سلامت نوروزی سال جاری را ۲۹۶ هزار ماموریت عنوان کرد و افزود: تعداد ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافت و در طرح سلامت نوروزی امسال شاهد کاهش ۷ درصدی موارد فوتی در ماموریت های ترافیکی نسبت به سال گذشته و افزایش ۱۲ درصدی مراجعات به ایستگاه های سلامت نوروزی نسبت به سال گذشته بودیم.

وی افزود: در طرح سلامت نوروزی امسال حدود ۲۴۰۰ نفر از مصدومان و بیماران توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند که یک خدمت بسیار ارزشمند است.

مراجعه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به اورژانس مراکز درمانی

رییس سازمان اورژانس کشور از مراجعه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به اورژانس مراکز درمانی در طول اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۹۸ خبر داد و گفت: در اسفند ماه دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت به تمام بیمارستان های دولتی، خیریه، خصوصی، نظامی و تامین اجتماعی ابلاغ شد که بخش های ویژه این مراکز در طول ایام تعطیلات نوروز باید فعال بوده و درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی نیز در طول ایام نوروز فعالیت داشته باشند.

انجام ۱۲۹ هزار مورد اعمال جراحی در طرح سلامت نوروزی

کولیوند با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی امسال، ۱۲۹ هزار مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شد گفت: حدود ۵۶ هزار مورد از این تعداد جراحی اورژانسی و ۷۳ هزار مورد جراحی الکتیو یا غیر اورژانسی بوده است که انجام این تعداد اعمال جراحی الکتیو در مراکز درمانی، به این معنی است که پزشکان در بیمارستان‌ها حضور داشتند.

وی به مقایسه خدمات اورژانس بیمارستانی در طرح سلامت نوروزی ۹۷ و ۹۸ پرداخت و خاطرنشان کرد: تعداد کل مراجعین به اورژانس مراکز درمانی ۱۰ درصد، تعداد بیماران سرپایی اورژانس ۹ درصد، تعداد بیماران بستری اورژانس ۲۰ درصد، تعداد اعمال جراحی اورژانسی انجام شده ۱۲ درصد و تعداد اعمال جراحی الکتیو انجام شده ۵۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

۷۷۳ هزار مورد بازدید توسط تیم‌های بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شد

بر اساس گزارش سایت وزارت بهداشت، رییس سازمان اورژانس کشور درخصوص عملکرد بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۹۸ نیز گفت: بهداشت محیط با ۳۰۰۰ تیم بازرسی در سطح کشور، ۷۷۳ هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی مراکز ، مدارس اسکان و رستوران های بین راهی داشت و علیرغم افزایش سختگیری ها نسبت به سال گذشته اما میزان معدوم سازی مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف و تعداد مراکز متخلف کاهش یافته بود.

رشد ۳.۴ درصدی اهدای خون در طرح سلامت نوروزی ۹۸ نسبت به نوروز ۹۷

کولیوند ضمن تقدیر از همکاری مناسب سازمان انتقال خون برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و اورژانس، گفت: خوشبختانه در طرح سلامت نوروزی ۹۸ نسبت به ۹۷ حدود ۳.۴ درصد رشد اهدای خون در کشور داشتیم و خون به میزان لازم در آمبولانس ها، اتوبوس آمبولانس ها و بالگردهای اورژانس وجود داشت و دیگر هیچ مصدومی به علت خون ریزی در طول انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست نمی دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انقدر دور صفحه تبلیغات نزارید اه

    • بدون نام

      77 نفر خیلی زیاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج