۸۴۹۸۸۸
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

پنتاگون: تصمیم ترامپ، درگیری با ایران نیست

موضع‌گیری مقامات ارشد نظامی و همچنین یکی مقام اسبق در وزارت خارجه آمریکا حاکی از آن است که با وجود تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا، قرار نیست اتفاق تازه‌ای بیفتد و اقدام ترامپ عملا یک تحرک نمایشی است.

خبرگزاری ایسنا: موضع‌گیری مقامات ارشد نظامی و همچنین یکی مقام اسبق در وزارت خارجه آمریکا حاکی از آن است که با وجود تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا، قرار نیست اتفاق تازه‌ای بیفتد و اقدام ترامپ عملا یک تحرک نمایشی است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره اقدام خصمانه دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن نام آن در لیست گروه‌های تروریستی به مخالفت برخی مقامات نظامی آمریکا با این تصمیم پرداخته و می‌نویسد: مقامات آمریکایی می‌گویند که فرماندهان ارشد نظامی آمریکا همانند ترامپ درباره ایران و سپاه پاسداران ایران نگرانند اما با تروریستی خواندن آن مدت‌هاست که مخالف‌اند چرا که این اقدام می‌تواند عکس‌العمل بالقوه‌ای علیه نظامیان آمریکا در منطقه ایجاد کند و همچنین برای شرکای آمریکا که با ایران در ارتباط هستند مشکل ساز شود.

رویترز در ادامه مطرح کرد: پنتاگون از ارائه توضیحات درباره این که ارتش آمریکا چه تدبیری برای حفاظت از نظامیان آمریکا در برابر هرگونه مقابله به مثل از طرف سپاه پاسداران و یا شبه‌نظامیان متحد با ایران در مناطقی مانند عراق اندیشیده است، خودداری کرد.

این خبرگزاری انگلیسی به نقل از برخی مقامات پنتاگون که نمی‌خواستند نامشان فاش شود نوشت: تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران به معنای آن نیست که ارتش آمریکا با سپاه پاسداران رفتاری مشابه با القاعده، داعش یا جنگ‌طلبان دیگری که می‌تواند آن‌ها را مورد هدف قرار دهد، خواهد داشت.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی دیگر نوشت: این (تروریستی اعلام کردن سپاه) به معنای جنگ با ایران و یا کشتن نیروهای ایرانی نیست؛ قطعاً اینگونه نیست. ارتش آمریکا خط مشی جدیدی مبنی بر این دریافت نکرده است که سراغ نظامیان ایران برود.

این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: جیسون بلازاکیس، یکی از مقامات اسبق وزارت امور خارجه آمریکا که در پروسه اعلام سازمان‌های تروریستی نظارت داشته است معتقد است که تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران با دلایل کاملاً نمادین و با اهداف سیاسی داخلی انجام گرفته است که می‌تواند عواقب مرگ‌باری برای نظامیان آمریکا داشته باشد.

در بخشی دیگر از نقل قول رویترز از این مقام اسبق وزارت امور خارجه مطرح شده است: این اقدام می‌تواند قاسم سلیمانی، فرمانده قدرتمند نیروهای قدس سپاه پاسداران را به فعالیت وادارد تا به "نیروهای شبه نظامی شیعه تحت کنترل سپاه پاسداران" اجازه دهد علیه نظامیان آمریکا در عراق مقابله به مثل کنند. او می‌تواند از آن‌ها بخواهد تا علیه منافع آمریکا در جاهایی مانند منطقه سبز بغداد وارد عمل شوند.

رویترز در ادامه به نقل از بلازاکیس می‌نویسد: تنها "فایده فرضی" این اقدام می‌تواند این باشد که کار برای وزارت دادگستری در زمینه پیگرد قانونی افرادی که "حمایت مادی" برای سپاه پاسداران فراهم می‌کنند، آسان‌تر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کل حرف خلاصه میشه به مشکلات شرکای آمریکا که با ایران در ارتباطند

    • سعید

      امریکا غلط میکنه کاری بکنه از این به بعد باید مرگ سربازان امریکایی در منطقه رو شاهد باشند .

    • بدون نام

      ترامپ در حد این غلط ها نیست

    • کارشناس نظامی

      در صورت هر گونه اشتباه احمقانه ی آمریکا تمام پایگاه های آمریکا در منطقه در دسترس موشک ها و نیروهای سپاه هستند. از افغانستان و ترکیه و عراق و قطر و امارات و عربستان و اسرائیل همگی
      و در صورت وقوع جنگ در نخستین ساعت جنگ تلفات امریکایی ها از ده ها هزار نفر هم میگذره.
      شک نکنید که آمریکا خودش هم میدونه که هیچ غلطی نمیتونه بکنه!
      اگه میتونست تا حالا هزار بار به ایران حمله کرده بود

    • سید موسوی

      سپاه یعنی تک تک ما ملت ایران ، پس در نتیجه به گفته امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

    • جوادتهرانی

      ایران راساده لوح درنضرگرفته اند یکی تروریست اعلام. می‌کند دیگری. موضوع را زیبا توجیه می‌کند. ووطن فروشها گفتگو باامریکارا پیشنهاد می‌کنند دیگری پالرمو ا. با آب وتاب. عنوان می کنند

    • بدون نام

      آخه خاک برسرتون ۹۰ در صد ایران همه پاسدار هستند.ما را از این چیزها نترسانید.حالا بیشتر از قبل میگوئیم مرگ بر امریکا واسرائیل

    • بدون نام

      چرا در دولت اصلاحطلب فشارها و تحریمهای آمربکا چند برابر شده در صورتی که در دولتهای قبل ، آمریکا جسارت کمتری بر علیه ایران داشت؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ... هدف تحقق «فتنه 98»وهمچنین تعیین رئیس جمهور بعدی درایران است، نگران جنگ نباشید!!

    • بدون نام

      مرگ بر امریکاusa

    • بدون نام

      شک نکنید گروههایی زیر زمینی تشکیل خواهد شد و مبارزه ای جدی با امریکا را شروع خواهند کرد
      بالاخره یکی باید این گاوچرانها را اهلی کند

    • بدون نام

      امریکا گور خودش و کند ، الانم داره از ترس این حرفارو میزنه ، مگه میشه تو سپاه رو تروریست بدونی ولی بهش حمله نکنی پس معلومه میترسی و قدرتی نداری.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج