جاباما
۸۴۹۸۹۷
۱۷ نظر
۵۰۱۴
۱۷ نظر
۵۰۱۴
پ

توکلی: با اقدام آمریکا، تصویب FATF منتفی است

امیدی برای تصویب لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام و پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک باقی نمانده است. این را اعضای مجمع می‌گویند و اعتقاد دارند که اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران به عنوان یک موئلفه مهم در روند تصمیم‌گیری‌ها در این‌باره تاثیر خواهد داشت.

الف: امیدی برای تصویب لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام و پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک باقی نمانده است. این را اعضای مجمع می‌گویند و اعتقاد دارند که اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران به عنوان یک موئلفه مهم در روند تصمیم‌گیری‌ها در این‌باره تاثیر خواهد داشت.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت در واکنش به تاثیر تصمیم شب گذشته ایالات متحده آمریکا در خصوص سپاه پاسداران گفت: «این اقدام آمریکا حتما بر روند تصویب FATF تاثیرگذار خواهد بود. اینکه آمریکا یک نهاد رسمی و قانونی ایران را تروریست می‌خواند یک متغییر بسیار مهم است زیرا همین کشور از ما می‌خواهد که هر کار او می‌گوید انجام دهیم».

احمد توکلی همچنین با انتقاد از برخی اظهارنظرها و دیدگاه‌هایی که بر کوتاه‌ آمدن در مقابل خواسته‌های آمریکا تاکید دارند گفت: «هرقدر مقابل آمریکا کوتاه بیایم چوب می‌خوریم. الان هم می‌گویم شانس تصویب FATF کاهش یافته است اما توجه کنید که تصمیم اجزای مختلفی دارد. ما بخشی از آن مثل قانون پولشویی و تامین مالی تروریسم را داریم. اما آمریکا پشتیبان بخشی از FATF است که ما نمی‌توانیم قبول کنیم».

توکلی در پاسخ به اینکه بعد از تروریستی نامیدن سپاه از سوی آمریکا بحث پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک منتفی خواهد شد یا خیر؟ گفت: «منتفی می شود. باید منتفی شود زیرا هر قدر ما کوتاه بیایم این‌ها پُرروتر می‌شوند. FATF اصلا ربطی به موشک و این حرف‌ها ندارد اما به آن می‌پردازند. در همین بیانیه اخیر علیه ما گفته‌اند که نباید موشک بسازیم و حتی در برد موشک‌های ما دخالت می‌کنند».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر مقابله به مثل در برابر اقدامات آمریکا چه تبعاتی خواهد داشت، گفت: «اگر کسی با شما جنگ دارد، سرزمین شما را اشغال می‌کند، مردم را بمب باران می‌کنید، منابع کشور شما را هدف قرار می‌دهد و ... چه چاره ای جز دفاع دارید؟ ما نمی‌خواهیم با آن‌ها بجنگیم اما اگر بخواهند با ما بجنگند و این بلاها را سر ما بیاورند،دست روی دست نمی‌گذاریم چون در این صورت آزادی باقی نمی‌ماند».

گفتنی است، غلامرضا مصباحی مقدم دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز صبح امروز گفته است: « قطعا این اقدام آمریکا موضع اعضای مجمع در مورد fatf را مستحکم و تقویت می‌کند و احتمال تصویب نکردن آن قوی‌تر شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه fatfرا برای دلخوشی آمریکا میخواستید تصویب کنید که حالا پشیمون شدید?

    • عبی

      اره جون زیباکلام

    • علی

      شما میخواستید تصویب کنید برای خوشایند آمریکا یا برای حل مشگلات کشور و مردم؟

    • شهریار

      مگه ما FATF رو می خواهیم بخاطر اونا تصویب کنیم؟! تصویب اون به دلیل فلاکت کمتر خودمونه و اتفاقا شدیدا هر کاری میکنن تا ما تصویبش نکنیم! پس متاسفانه با همراهی اقایون به خواستشون دارن میرسن! جای تاسفه!

    • بدون نام

      من دقیقا متوجه نشدم الان دارن مردم را تهدید می‌کنند یا آمریکا را؟
      آخه آمریکا که از تصویب نشدن این fatf نگرانی نداره شاید هم خوشحال بشه!!

    • بدون نام

      دولت اصلاحطلب دیگر نباید FATF را تصویب کند تا بهانه را از آمریکا با این اقدام جدیدشان بگیرد؟؟!!؟؟!!!؟؟؟!؟؟؟!!!!!؟؟؟؟!!؟!!؟؟؟

    • س

      اصلا نباید تصویب شود FATF تو سرشان بخورد

    • س

      فرجام چه بلای سرمان نیاورد همه بلاها از خرجان شروع شده

    • بدون نام

      ورود ایران به دروازه های بدبختی بزرگ مبارک.

    • ح

      همچین میگن تصویب fatf منتفیه انگار که تصویب کردنش لطف به آمریکاست. نه عزیز من، اونا از خدا می‌خوان که شما fatf رو تصویب نکنید و اروپا هم تحریمهای ترامپ رو تایید کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اقای احمد توکلی. سواط. سیاصی نداره!

    • بدون نام

      باوجود قرار دادن نام سپاه پاسداران به عنوان تروریسم آیا کسی هنوز هم دنبال تصویب این لوایح استعماری هست!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      خوشبحال شماها

    • بدون نام

      خوشبحال شماها

    • بدون نام

      بیایید باتصویب نکردن FATF.یک تو دهنی بزرگ.به امریکا بزنیم.!

    • بدون نام

      این نشانه بدبختی وکم فکری مسیولین است که fatf را به رفتار ترامپ ربط بدهند،با این کار افکار عمومی وجهانی را به صحت گفته ترامپ معطوف میکنید،

    • اسد

      توکلی هم از آب گل آلود میخواد ماهی بگبرد ولهکننین بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج