۸۴۹۹۰۱
۱۸ نظر
۵۰۱۲
۱۸ نظر
۵۰۱۲
پ

انجمن قطعه‌سازان: اجازه افزایش قیمت نداریم

دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور تاکید کرد: همزمان با این مشکلات برخی از رسانه‌ها به خصوص صداوسیما ناجوانمردانه خودروسازان و قطعه‌سازان را متهم به خالی کردن جیب مردم می‌کردند در حالی که یک بار هم از ما دعوت نشد که بیاییم و حرف‌های خود را بزنیم و بگوییم فولاد سه برابر شده مس ۱۷۰ درصد گران شده و تمام مواد اولیه بالا رفته است اما ما همچنان اجازه افزایش قیمت نداریم.

خبرگزاری ایلنا: مازیار بیگلو عصر امروز در گردهمایی قطعه‌سازان سراسر کشور با اشاره به فعالیت این انجمن در سال ۹۷ گزارش کاملی از مجموع اقدامات هیات رئیسه به اعضا ارائه داد و با اشاره به تعداد جلسات برگزار شده این انجمن گفت: ما در سال ۹۷، ۷۶ جلسه با افراد و نهادهای مختلف از وزیر گرفته تا نهادهای امنیتی برای حل مشکل شما عزیزان داشتیم.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که در فروردین با محمد شریعتمداری وزیر سابق صمت داشتیم، مدیرعامل ایران خودرو هشدار داد اگر تغییری در روند صنعت خودروسازی در تابستان رخ ندهد، شاهد تعطیلی فعالیت قطعه‌سازها خواهیم بود که در عمل نیز این چنین شد، اظهار داشت: همزمان با این مشکلات برخی از رسانه‌ها به خصوص صداوسیما ناجوانمردانه خودروسازان و قطعه‌سازان را متهم به خالی کردن جیب مردم می‌کردند در حالی که یک بار هم از ما دعوت نشد که بیاییم و حرف‌های خود را بزنیم و بگوییم فولاد سه برابر شده مس ۱۷۰ درصد گران شده و تمام مواد اولیه بالا رفته است اما ما همچنان اجازه افزایش قیمت نداریم.

دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه تحریم‌ها تیر ماه آغاز شد اما نکته جالب اینجاست که هیچ کس نگفت اگر ما بد بودیم چرا پس ما را تحریم کردند، تصریح کرد: آمریکا می‌دانست که این صنعت ۵۵۰ هزار شغل ایجاد کرده با این وجود ما تدبیر کردیم و پیش از آغاز تحریم‌ها شروع به واردات مواد اولیه کردیم به طوری که برخی از قطعه‌سازان بزرگ کشور مواد مورد نیاز برای دو سال خود را پیش‌خرید کردند و تا قبل از تحریم کشتیرانی آنها را وارد کشور کردند.

بیگلو ادامه داد: با این وجود در صبح ۱۶ مرداد سال ۹۷ وقتی از خواب بیدار شدیم به ما گفتند اگر می‌خواهید مواد اولیه خود را از گمرک ترخیص کنید باید دو برابر پول بیشتر بدهید. ما همانجا فهمیدیم که تحریم داخلی بسیار بدتر از تحریم خارجی است. همین اقدامات داخلی سبب شد که ۷۰ درصد تولید ما کاهش پیدا کند اما ما تسلیم نشدیم.

وی با اشاره به حضور رحمانی در وزارت صمت خاطرنشان کرد: تنها خبر خوب آن دوران، حضور رحمانی و انتصاب وی به سمت وزارت صمت بود. من خود شاهد بودم که ایشان چگونه یک تنه به دنبال احقاق حقوق قطعه‌سازان بود و در دولت و مجلس به دنبال راهکاری برای تعطیل نشدن این صنعت در رفت و آمد بود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور با اشاره به مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات ابراز داشت: از اهالی رسانه انتظار دارم که این موضوع را برای مردم روشن کنند که دولت چیزی به ما هبه نکرده بلکه تسهیلاتی به ما می‌دهد و در مقابل سود آن را دریافت می‌کنند که سررسید آن از چند ماه دیگر شروع می‌شود اما تزریق چهار هزار میلیارد تومان از مصوبه ۱۱ هزار میلیاردی در آخرین ماه سال گذشته باعث شد که تولید ما در عرض سه هفته صددرصد افزایش پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به اندازه 10 سال آینده شما گرون کردین

    • بدون نام

      بله شما باید هم بجان وزیر صنعت دعا کنید این وزیر جدید از روزی که اومده فقط جیب آشغالسازها رو پر کرده و نتیجه اش خالی شدن جیب مردم بوده پراید ۲۰ تومانی شد ۵۰ تومان ، خوشحال باش جناب آشغالساز ولی مراقب باش از خوشحالی دق مرگ نشی

    • بدون نام

      مگه میشه شما قطعات پراید سمند ولاغیرو اجازدارید به قیمت قطعات ایودی ولامبرگینی ولیموزین ولاغیربفروشین کی میخات جلوشماروبگیره این مسعولین بی بخاروبی ارزه باتشکرازمدیرداغ داغ

    • بدون نام

      اخ چقدر ناراحت شدیم جوون خودتون گرون کنید برید برید این مسخره بازیارو جمع کنید

    • بدون نام

      خودش میگه مواد اولیه رو در زمان ارزونی برای دوسال مصرف آینده خرید شده دپو کردیم و موجوده و از طرفی میگه قیمت چند برابر شده ما گرون نکردیم!!! عجب آدمای...

    • بدون نام

      خجالت نکشید باز هم افزایش بدهید

    • انتقاد منطقی

      تو رو خدا بیاین و دوباره قیمت ها رو افزایش بدین . مرگ من . جان من .

      عجب رویی دارین شماها . قطعه های آشغالتونو که یکماه کار نمیکنه رو در عرض یکسال ۶۰ بار گرون کردین . وجدان ‌که نباشه عاقبت کار همینه که شما ها هستین .

    • بدون نام

      به درک آ ب که از سر گذشت چه یه وجب ده وجب

    • بدون نام

      قیمت لوازم یدکی هفت برابر شده.زر
      امده قرمه سبزی

    • بدون نام

      من نمیدانم چرا به شما اجازه افزایش قیمت نمیدهند تا کی باید خودرو هاتون رو مفت مفت بدین به مردم.اخه حیف پراید نیست فقط۵۰میلیون باشه پراید ارزشش خیلی بالا تر از اینهاست

    • بدون نام

      چقدر پر رویید 5 برابر کردید باز دنبال اجازه اید

    • محسن

      برو پراید تا صد میلیون جا داره

    • بدون نام

      یا خدا، باز میخواین بالا ببرین مگه، تا کجا اخه، یه دیشلی پراید با صفحه کلاچ عوص کردم ۱.۴۰۰ اخه از جنس طلاعه مگه. خون مردمو دارین میخورین

    • خبرنگاراخبارگرم.

      می بخشید اجازه کاهش قیمت چی.؟

    • بدون نام

      شما با مدیریت که دارید گند دید نه شما بلکه عاملان گرانی همه شان

      پاسخ ها

      • محمد

        وزیر صنعت معدن این پراید باید طلا گرفته شود اخه 28درصد امثال به تنهای کشته داشت حالا تو هی گرون کن ...

    • بدون نام

      چه پررو... مرد مومن من ۴ ماه پیش با قیمت آزاد قطعه انداختم... همش دورغ میگین... قطعه ای که شامل گارانتی میشه رو نمیدن خودت باید بگیری ۴ ماه منتظرم قطعه بهم بدن هی میگن نداریم، ماشینی که برج ۵ سال ۹۷ میخری باید طی ۵ ماه ۲ بار سوزن انژکتور عوض کنی؟ حیف نون

    • هموطن

      ببخشیدهامگه تاحالاشما وتموم تولیدکننده هاووارد کنندگان ازکی اجازه گرفتیدکه حالامیگین اجازه نداریم؟؟! باباعجب رویی داریدشماکه واقعاًبه سنگپای قزوین گفتیدزکی...! آخرین باری که گرون کردین پرایددرپیتی وتابوت متحرک رسیدبالای ۵۰میلیون حالابقیه ماشینای لگن بمونه...!!حالاراستشوبگیدبازمیخواین چقدرگرون کنیدکه پرایدلاکچری برسه به۱۰۰میلیون...!!!!؟؟بازچه نقشه ای دارید؟؟یواشکی بگیدتاسایپاوایران خودروگرون نکردن یه فکری بکنیم...!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج