جاباما
۸۵۰۰۷۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

دین‌محمدی: الهلال به صخره محکمی برخورد کرد

دوشــنبه‌شب مــــــصاف دو تیم پرافتخار آسیا از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان بود. شبی که استقلال در ورزشگاه حمد‌بن‌خلیفه دوحه میزبان الهلال بود و این بازی حکم مرگ و زندگی را برای آبی‌ها داشت؛ چراکه استقلال درصورت باخت در این دیدار عملا شانس صعود به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا را از دست می‌داد.

فرهیختگان: دوشــنبه‌شب مــــــصاف دو تیم پرافتخار آسیا از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان بود. شبی که استقلال در ورزشگاه حمد‌بن‌خلیفه دوحه میزبان الهلال بود و این بازی حکم مرگ و زندگی را برای آبی‌ها داشت؛ چراکه استقلال درصورت باخت در این دیدار عملا شانس صعود به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا را از دست می‌داد.

اما این تیم توانست با یک بازی هوشمندانه تیم الهلال را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد و حالا هوادارانش را امیدوار به صعود از گروه مرگ کند. برای بررسی عملکرد استقلال مقابل الهلال سراغ پیشکسوت این تیم رفتیم که البته خود او هم سابقه گلزنی را مقابل الهلال دارد. گفت‌وگو با سیروس دین‌محمدی را در ادامه می‌خوانید.

استقلال توانست الهلال صدرنشین را شکست دهد. عملکرد تیم را چطور دیدید؟

به نظر من همین که استقلال توانست با این برد به لیگ قهرمانان آسیا برگردد، کار بزرگی کرده است. همه فکر می‌کردند با شرایطی که استقلال پیش از این بازی داشت، مقابل الهلال شکست سنگینی متحمل می‌شود، اما حالا با این برد روحیه گرفته و با ‌انگیزه بالا در لیگ برتر هم بازی خواهد کرد.

خودتان فکر می‌کردید استقلال برنده این بازی بزرگ شود؟

واقعیتش را بخواهید بدانید، نه! با شرایط بدی که استقلال از نظر روحی-روانی داشت و غیبت بازیکنان تاثیرگذارش مثل فرشید باقری و روزبه چشمی فکر نمی‌کردم بتواند بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد اما استقلالی‌ها به نظر می‌آید هم‌قسم شده بودند که این بازی را ببرند که همین‌طور هم شد و بردند.

الهلال برای این فصل لیگ قهرمانان هزینه زیادی کرده و ستاره‌‌های بزرگی را به خدمت گرفته، اما برابر استقلال چیز خاصی از آنها ندیدیم.

درست است که الهلال ستاره‌های‌ زیادی به خدمت گرفته، اما فوتبال یک ورزش تیمی است. بازیکنان این تیم با غرور وارد زمین شدند و فکر می‌کردند راحت می‌توانند ما را شکست دهند اما به صخره محکمی به نام استقلال برخورد کردند و این تیم ما بود که توانست الهلال را متوقف کند.

پاتوسی بار دیگر در زمین بازی خوش درخشید. این بازیکن روی هر دو گلی که استقلال به ثمر رساند، نقش پررنگی داشت. نگرانی هواداران استقلال این است که این بازیکن هم مثل مامه تیام، ستاره فصل گذشته آبی‌ها با درخشش در آسیا، توسط تیم‌های عربی صید شود. نظر شما در این رابطه چیست؟

قرار نیست استقلال بازیکن بسازد یا احیا کند و بعد هم به‌ راحتی از دستش بدهد. اگر قرار است استقلال بازیکنی را بزرگ کند و به یک سال هم نرسیده بفروشد، حداقل باید بابت فروشش درآمدزایی ‌کند. تیام سال گذشته در استقلال معروف شد و رفت. حداقل الان مدیران طوری قرارداد ببندند که استقلال ضرر نکند.

استقلال روی یک اشتباه فردی گل خورد، در چنین سطحی این اشتباهات عجیب نیست؟

میلاد زکی‌پور مدافعی است که دوست دارد توپ را بگیرد و بازی‌سازی کند. او می‌خواست توپ را کنترل کند و پاس بدهد اما شرایط بازی طوری نبود که بتواند توپ را کنترل کند. زکی‌پور باید بداند مواقعی لازم است که جای کنترل کردن، دفع توپ کند.

شما خودتان سابقه گلزنی به الهلال را دارید، از آن بازی چیزی یادتان هست؟

بله! در آن بازی نیمه اول دو گل زدیم که یکی از آن گل‌ها را من وارد دروازه الهلال کردم. رضا حسن‌زاده هم در همین نیمه از زمین بازی اخراج شد. دقیقا مثل همین بازی شب گذشته استقلال، ۲-۰ به رختکن رفتیم و نیمه دوم یک گل خوردیم. اما به هرحال ما ۱۰ نفره توانستیم تیم قدرتمند آن سال‌های عربستان را شکست دهیم. در آن زمان بهترین بازیکنان آسیا در الهلال حضور داشتند و این تیم عربستانی پی‌در‌پی قهرمان می‌شد.

استقلال، نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس در اکثر بازی‌ها مقابل الهلال بهتر نتیجه گرفته است.

همیشه سطح بازی‌های استقلال در آسیا نسبت به سایر تیم‌های ایرانی فرق داشته است. این تیم دو بار قهرمان آسیا شده و اعتبار و شخصیت بزرگی در بین تیم‌های این قاره دارد و دیگر تیم‌های ایرانی را نمی‌توان با استقلال مقایسه کرد.

استقلال با بازی‌های فشرده‌ای که انجام می‌دهد، خسته به مصاف سپاهان مدعی ‌می‌رود، ارزیابی‌تان از این دیدار چیست؟

سپاهان، تیم گردن‌کلفتی است. آنها کادرفنی و بازیکنان باکیفیتی دارند. بازیکنان استقلال هم می‌‌دانند نباید از نظر بدنی و تاکتیکی مقابل سپاهان کم‌ بیاورند، چون این تیم از این ضعف به‌خوبی استفاده می‌کند. امیدوارم با فشردگی بازی‌ها و خستگی‌ای که استقلال از سفر دوحه به تهران و سپس اصفهان دارد، این تیم روی نیمکت، بازیکنان خوبی داشته باشد. موقعی که گفته می‌شود این تیم ۲۰ بازیکن دارد، باید ذخیره‌های تیم هم بازیکنان تاثیرگذاری باشند.

الان فرشید باقری به دلایل انضباطی از تیم کنار گذاشته شده، به نظر من باید وساطت کنند به تمرین برگردد، چون باقری یکی از مهره‌های اصلی استقلال است و در این شرایط که تیم خسته است، او می‌تواند به تیم کمک کند. به هرحال امیدوارم استقلال مقابل سپاهان به پیروزی دست یابد.

بعد از فاصله گرفتن استقلال از صدر، هنوز هم شانسی برای قهرمانی این تیم قائل هستید؟

هیچ‌چیز مشخص نیست. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هنوز ۶ هفته باقی مانده و کار برای هیچ تیمی تمام نشده است. هنوز هم به قهرمانی استقلال امید دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس!

      آقای دین محمدی یادت رفته همین استقلالی که میگی با بقیه تو آسیا فرق می کنه شش گل از العین خورد! و آبروی تیم های ایرانی را برد چون هیچ تیم ایرانی تابحال در آسیا ۶ گل نخورده بود! شما اگا سراغ دارید بگید! دیدگاههای ایشون جانبدارانه است نه حقیقت!

    • بدون نام

      صخره کاه گلی خخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج