جاباما
۸۵۰۰۷۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

بازنشسته‌هایی که هم‌چنان هستند

قانون منع به کار گیری بازنشستگان ظاهرا هنوز راهی به فدراسیون فوتبال پیدا نکرده است.

خبرآنلاین: همه چیز از تصویب یک قانون شروع شد. قانون منع به کارگیری بازنشستگان. قانونی که دیگر اجازه نمی داد مدیران بازنشسته در مشاغل خود باقی بمانند و باید جای خود را به افراد جدید می دادند.

از همان ابتدا هم مشخص بود که این قانون قرار نیست به صورت مسالمت آمیز و با طیب خاطر توسط مدیران پذیرفته شود. اوج دعوا و حاشیه این قانون هم در فدراسیون فوتبال بود. جایی که نه تنها در پست ریاست خود که در بین اعضای هیئت رییسه اش هم تعداد زیادی بازنشسته را به خود می دید.

مدیران فدراسیون فوتبال از همان ابتدا نسبت به این قانون موضعی سفت و سخت گرفتند و با این استدلال که فدراسیون نهادی غیر دولتی است، از پذیرش آن سر باز زدند و حاضر به کناره گیری نشدند و هنگامی هم که وزارت ورزش تلاش کرد تا با فشار،مدیران فدراسیون را کنار بگذارد، پای فیفا به ماجرا باز شد و حتی بحث تعلیق فوتبال ایران هم به میان آمد تا در نهایت مهدی تاج هر طور که شده در سمت ریاست فدراسیون فوتبال باقی بماند.

استعفاهایی که واقعی نبودند

پیش از آغاز سال جدید و در آستانه برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال که به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه نیز فعالیت داشت و فریدون معینی رئیس کمیته جوانان، در راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمتشان کناره‌گیری کردند.همچنین فریدون اصفهانیان، دیگر بازنشسته فعال در فدراسیون هم از سمت خود کناره گیری کرد.

اتفاقی که با توجه به موضع فدراسیون در خصوص دولتی نبودن و تبعیت نکردن از این قانون، کمی عجیب به نظر می آمد. شرایط اما وقتی عجیب تر شد که در مجمع فدراسیون هیچ اتفاقی در خصوص این استعفاها نیفتاد.

این موج استعفا در حالی بود که در جریان مجمع عمومی فدراسیون هیچ صحبتی درباره کنار رفتن بازنشسته‌ها از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح نشد و بازنشسته‌های فدراسیون با خیالی راحت به صحبت و تصویب قوانین در بخش‌های دیگر فوتبال پرداختند.

در متن اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است که یکی از وظایف مجمع فدراسیون مشخص کردن کاندیدا به جای افراد مستعفی یا برکنار شده از هیأت رئیسه فدراسیون است اما سکوت بازنشسته‌های فدراسیون در این مجمع و عدم رأی گیری برای جانشینی این بازنشسته‌ها باعث شد تا این بند از اساسنامه هم جدی گرفته نشود. این بدان معناست که استعفای این افراد از هیات رییسه فدراسیون چندان جدی نبوده و آن ها فعلا به کار خود ادامه می دهند.

ضمن اینکه به جز مدیرانی که به صورت نه چندان جدی از سمت خود استعفا دادند، هنوز هم مدیرانی هستند که علی رغم بازنشسته بودن، تکلیف خود را تعیین نکرده اند. افرادی مثل حیدر بهاروند و عبدالکریم طالقانی که فعلا در فدراسیون حضور دارند و خیال کنار رفتن هم ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام فوتبال ایران با بودن تاج و دوستانش به لجن کشیده شده ناکامی تیمهای ملی در تمام رده ها پولهایی گمشده تو فدراسیون، تبانی در فوتبال واقعا وزیر ورزش نمتواند تاج را وادار به استعفا کند

    • بیتا

      اقای تاج برو دیگه عه

    • بدون نام

      مشکل فقط گرشاسبی بود که با رفتنش قانون بازنشستگی به کلی انجام شد

    • سام

      به حرفم بیاد میگن خدمت میکنیم به چشم داشتی وطیفه شرعی و وطیفه اسلامی هستش که جهاد در راه خدا میکنیم ولی خدا میدونه چه اختلاسهایی که پشت پرده انجام میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج