جاباما
۸۵۰۲۳۶
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

عرضه گوشت و مرغ سهمیه‌بندی در تهران و البرز

سامانه سهمیه‌بندی کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ، با توجه به سیاست دولت برای تامین کالاهای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیک توسط بانک مرکزی و با بهره‌گیری از کارت بانکی و کد ملی آماده شد.

خبرگزاری مهر: عبدالناصر همتی؛ رئیس کل بانک مرکزی در گفتگویی تلویزیونی چند ماه گذشته با اشاره به سیاست مجلس در زمینه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز با نرخ ترجیحی، برای تأمین کالاهای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، از ایجاد سیستم سهمیه و نظارت بر تخصیص کالاهای اساسی با نرخ تعیین شده با استفاده از کارت بانکی خبر داد و اعلام کرد که در گام نخست، این سامانه برای گوشت توسط متخصصین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده شده است.

بر همین اساس با توجه به لزوم نظارت بر عرضه و درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ارائه راهکار از طرف بانک مرکزی به منظور بهره گیری از زیرساخت شبکه پرداخت کارتی جهت توزیع عادلانه کالاهای اساسی از جمله گوشت، فرآیند رفاهی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک، توسن و شرکت‌های پرداخت الکترونیک، بازنویسی و با بهره‌گیری از زیرساخت ارزش افزوده سامانه شتاب (سامانه مانا) عملیاتی شد تا هر نوع سهمیه‌ای بر اساس کد ملی شهروندان کنترل شود.

اجرای طرح سهمیه بندی گوشت و مرغ به صورت آزمایشی در تهران و البرز

بر اساس این گزارش، سیستم رفاهی بانک مرکزی با برگزاری جلساتی به منظور ایجاد راهکاری اجرایی و امن نهایی شده و اطلاعات تمامی سرپرست‌های خانوار در استان‌های تهران و البرز، به روزرسانی شده و این افراد می‌توانند با بهره‌گیری از کارت بانکی و ارائه کد ملی از سهمیه اختصاص داده شده برای خرید گوشت که به عنوان اولین کالا در این سامانه اجرایی شده است، استفاده کنند.

در واقع افراد واجد شرایط اخذ سهمیه گوشت، با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های مجاز و با استفاده از یکی از کارت‌های بانکی معتبر متعلق به خود، اقدام به ارسال تراکنش ویژه بررسی سهمیه گوشت بر روی پایانه فروش فروشگاه مربوطه کنند و در صورتی که به کد ملی فرد مورد نظر سهمیه تعلق گرفته باشد، امکان دریافت گوشت سهمیه‌ای وجود خواهد داشت.

کارتخوان واحدهای عرضه کننده کالای اساسی به روزرسانی شد

این طرح که فرآیندهای از پروژه سوخت و کارت سوخت بانکی سنگین‌تر بوده با همکاری شرکت‌های ذی‌ربط به صورت آزمایشی در استان‌های تهران و البرز اجرا خواهد شد که در همین راستا ۳ هزار نقطه اعلام شده برای فروش گوشت به عنوان اولین کالای سامانه سهمیه بندی کالاهای اساسی در نظر گرفته شده و تمامی کارتخوان‌های فعال در واحدهای عرضه کننده گوشت و کالاهای اساسی به روزرسانی شده است؛ این سامانه به منظور اجرای فرآیند سهمیه بندی با هدف حذف کوپن کاغذی، کارتی و الکترونیک انجام می‌شود که سهولت استفاده برای شهروندان و کاهش صفوف خرید را به دنبال دارد.

سامانه سهمیه بندی مورد استفاده برای تمامی کالاهای اساسی

لازم به ذکر است زیرساخت ایجاد شده توسط بانک مرکزی قابل استفاده برای سایر کالاهای اساسی نیز خواهد بود و این سامانه از سامانه‌های سبد کالا و مانا به صورت ترکیبی بهره می‌گیرد. همچنین سهمیه کالاهای اساسی از جمله گوشت بر اساس اعلام وزارت رفاه و سازمان هدفمندی برای سرپرستان خانوارها تعریف می‌شوند.

بانک مرکزی معطل تصمیمات وزارت صمت!

در حال حاضر این سامانه توسط بانک مرکزی آماده و آزمایش‌های اولیه آن نیز با موفقیت به اتمام رسیده اما هنوز این سامانه در فروشگاه‌های عرضه کننده کالاهای اساسی و در فاز نخست گوشت اجرایی نشده است؛ بر اساس شنیده‌ها از منابع آگاه، مسئولان وزارت صمت تاریخ معینی برای عملیاتی شدن طرح ندارند و این احتمال وجود دارد که طرح سهمیه بندی با کارت بانکی را که می‌تواند تقلب را از بین ببرد و شفافیت و سرعت در دریافت کالاهای اساسی توسط مردم را به ارمغان بیاورد، به ماه‌های آتی موکول شده است.

در همین راستا، با توجه به ضرورت نظارت دقیق بر عرضه کالاهای اساسی و جلوگیری از ایجاد صفوف طولانی، ارائه قیمت‌های غیر منطقی، اجاره کارت ملی به منظور دریافت گوشت نیاز است تا طرح سهمیه بندی برای نظارت دقیق و ایجاد شفافیت در بخش عرضه و تقاضا وارد فاز عملیاتی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدارحمت کنه مرحوم دکترمحسن نوربخش را
      اینم ازرئیس بانک مرکزی امروزما!
      فقط بایدگفت دراداره امورجاری مردم درفلاکتید بیسوادان امروز درماندگان فردا...!!!

    • بدون نام

      بعد از یک ماه ، از توقف عرضه گوشت که یکبار هم به ما نرسید ....کلا بی خیال هستند همه مسئولین ، بی مسیولیت .

    • ir..

      چی بودیم چی شدیم ...

    • ترسو

      متخصصين !؟ بانك ملي ، قصاب شدن ! بعد از چهل سال ! خاك بر سر همگيتون كه عُرضه مديريت حداقل مايحتاج مردم رو نداريد ، و خاك بيشتري بر سر مردمي كه شماها مسئولينِ خدومشون ! هستيد

    • یعقوب

      چرا درتهران والبرز توضیع میشود بقیه استان ها چه خیلی نامردی حرومتون باشه

    • بدون نام

      پس شهرستانها چی

    • بدون نام

      پس شهرستانها روستائیان چی میشه آیا کشور فقط تهران هست چقدر ناعدالتی کاش من هم بتونم یه بار بخرم از این گوشت خدا شماها را شرمنده کنه ما شرمنده خانواده خودشدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخرین باری که من گوشت خریدم بعداز مدتها هفته گذشته گوشت چرخ کرده به اصطلاح تنطیم بازاربه وزن یک کیلو گرم به قیمت سی وهفت هزارتومان اونم معلوم نبود اشغالهای که نوع حیوانی بوده است به نام مخلوط گوسفند گوساله روی بسته بندی گوشت چاپ شده بود.

    • کیمیا

      ایران فقط تهران است ،شهرستانها مهم نیستید.

    • بدون نام

      مملکت دست نادان وبی کفایت همینه که هست

    • بدون نام

      ایران همش شده تهران بقیه هیچ

    • بدون نام

      فقط تهران و کرج... بقیه چی؟ البته واقعا بهتر... معلوم نیس گوشته... چیه؟ ما نمیخواهیم سالی ی بار هم ۱۲۰ رو یکی دو کیلو می گیریم بسه حداقل مطمئن هستیم سالمه.

    • بینام

      شیش ماهه نتونستم برای خانواده ام گوشت بخرم یه بازنشسته هستم قلبم به باتری احتیاج داره دکتر میگه هشتادمیلیون خرج داره پس باید بمیرم از ته دل میگم هرچند که متن را نمیزارن مسعولین فقط برای کشورای عربی دل میسوزن ایرانی براشون ارزشی نداره مرگ بر هر چه مسعوله مرگ بر این زندگییییییییییی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج