۸۵۰۳۲۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

کربکندی: استقلال در ناامیدی بهتر کار کرد

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید چون استقلال چیزی برای از دست دادن نداشت با فشار کم‌تری مقابل الهلال بازی کرد و نتیجه گرفت.

ایسنا: رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: من در مصاحبه‌های قبلی هم گفتم که باید تفکر بازیکنان ذوب‌آهن را در نسبت به لیگ قهرمانان متفاوت کنند. نتیجه گرفتن در لیگ قهرمانان در نتایج‌شان در لیگ ایران هم تأثیرگذار شد. البته تیم‌های هم‌گروهی‌های ذوب‌آهن نسبت به دیگر نمایندگان ایران آسان‌تر بودند اما به طور کلی با وضعیت ذوب‌آهن این تیم نتایج خوبی گرفت و تقریباً صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرد. طبیعی است که تیمی که کسی رویش حساب نمی‌کرد این نتایجش بیش‌تر به دل می‌نشیند.

او ادامه داد: آن‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و با روحیه‌تر بازی کردند و اعتماد به نفس به دست آمده از این بازی‌ها در لیگ هم به کمک‌شان آمد. نمی‌خواهم ارزش کار ذوب‌آهن را پایین بیاورم اما تیم‌های مقابل‌شان هم خیلی قدرتمند نبودند و این تیم از این موقعیت خیلی خوب استفاده کرد. در مجموع یک حضور متفاوتی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند. من فکر می‌کنم صعود ذوب‌آهن قطعی باشد اما مراحل بعدی کار سختی دارد چون تیم‌های عربی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند.

کربکندی در مورد استقلال و پرسپولیس هم بیان کرد: استقلال در گروه سخت‌تری قرار گرفت و طبیعی است که کار سخت‌تری داشت. البته با برد مقابل الهلال مقداری امیدواری پیدا کردند. صعودشان به همین داشتن انگیزه و غافلگیر کردن حریفان‌شان بستگی دارد. این هفته هر سه نماینده ما برنده شدند و این از لحاظ روانی تأثیر زیادی روی آن‌ها می‌گذارد.

او اضافه کرد: هر وقت تیم‌های ما از نظر روانی شرایط بهتری دارند بهتر هم نتیجه می‌گیرند. استقلال در ناامیدی بهتر عمل کرد. یعنی انگار چیزی برای از دست دادن نداشتند و همین از استرس‌شان کم کرد.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا فشردگی مسابقات لیگ برتر در نتایج استقلال و پرسپولیس تأثیرگذار است یا خیر؟ گفت: بله صد در صد. بازیکنان ایرانی هنوز به درجه حرفه‌ای‌گری نرسیده‌اند که سه روز یک بار بازی کنند. آرام آرام باید به این تفکر برسند که باید مثل بقیه تیم‌های دنیا سه روز یک بار بازی کنند. وقتی قرار است تیمی سه روز یک بار بازی کند باید نفرات خوب در اختیار بگیرد تا فشار کم‌تری به بازیکنان بیاید. قدیم‌ترها تا می‌گفتند باید سه روز یک بار بازی کنید همه تب می‌کردند ولی الان تیم‌ها راحت‌تر با این قضیه کنار می‌آیند و مربی‌ها بدنسازی بهتری انجام می‌دهند. البته این موضوع ابزار می‌خواهد.

کربکندی در مورد شانس نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان هم گفت: ذوب‌آهن تقریباً صعودش قطعی است و بین استقلال و پرسپولیس فکر می‌کنم شانس پرسپولیس از استقلال برای صعود بیش‌تر باشد. البته حریفان آن‌ها شکست‌ناپذیر نیستند. اگر تیم‌های ما سرحال باشند می‌توانند شکست‌شان بدهند. شرایط تیم‌های ایرانی در مراحل بعدی خیلی سخت‌تر است. بین سه تیم، ذوب‌آهن در مرحله بعدی کار سخت‌تری دارد و باید حتماً بازیکنان جدید جذب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کربه جان کجایی پسر خبری ازت نی؟نکنه تو کیسه ایی شدی؟نه بابا فک نکنم چپ نری ها میگم لولوبخوردت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج