جاباما
۸۵۰۳۴۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هواوی، اپل را به سمت خود می‌کشاند؟

هواوی بر خلاف تنازعات و کشمکش‌های فراوانی که با دولت آمریکا پیدا دارد، سعی دارد که مودم‌های ۵G خود را به شرکت اپل بفروشد و این شرکت آمریکایی را تبدیل به یکی از بزرگترین مشتریان خود کند.

خبرگزاری ایسنا: یکی از جنجال‌برانگیزترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۸ میلادی رخ داد، بدون شک تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای تحریم و ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت چینی هواوی بود.

ماجرا از اوایل سال گذشته میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

حالا به نظر می‌رسد که هواوی تصمیم گرفته است بر خلاف آنچه تمامی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری انتظار دارند، چیپ ست مودم ۵G خود را در اختیار شرکت آمریکایی اپل قرار دهد و بدین ترتیب ضربه بزرگ و مهلکی به اقدامات خصمانه و بازی سیاسی که دولت آمریکا علیه این غول تکنولوژی چینی راه انداخته است، وارد کند.

هواوی بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی است که در زمینه راه اندازی و برقراری شبکه اینترنت ۵G در جهان فعالیت‌های گسترده و تأثیرگذاری انجام داده و با شرکت‌های مخابراتی بزرگی در سراسر جهان به منظور برقراری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه ۵G همکاری کرده است.

با اینکه نزدیک به یک سال است که رابطه میان شرکت چینی هواوی با شرکت‌های آمریکایی تحت تأثیر سیاست‌های خصمانه و بازی‌های سیاسی دونالد ترامپ، تیره و تار شده است اما با این حال هواوی قصد دارد که چیپ ست‌های مودم ۵G خود را به اپل بفروشد تا بدین ترتیب بتواند این غول تکنولوژی آمریکایی را تبدیل به بزرگترین مشتری خود کرده و با این کار مشت بزرگی به دهان سیاست مداران آمریکایی که وضعیت درآمدزایی و سودآوری هواوی را نشانه گرفته‌اند، بزند.

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، هواوی امیدوار است که با این تصمیم قادر خواهد بود مشکلات و مسائل پیش روی خود را برطرف کند و فروش مودم‌های ۵G و همکاری با اپل کلید حل مشکلاتش شود.

انتشار این گزارش‌های منتشر شده در وب سایت engadget به تنهایی می‌تواند بسیاری دیگر از شرکت‌های رقیبی که قصد فروش مودم‌های ۵G به اپل را داشته‌اند، نگران کند چراکه ممکن است اپل با وجود مشکلاتی که در سر راه همکاری با هواوی وجود دارد، همچنان ترجیح دهد از این شرکت مودم‌های ۵G محصولات خود را تأمین کند.

از طرفی دیگر، اپل نیز به نظر می‌رسد که منتظر تأمین کننده قبلی خود یعنی شرکت اینتل مانده است تا چیپ ست مودم‌های ۵G موردنیاز اپل را تولید و تأمین کند که البته بر اساس گزارش‌های منتشره احتمال دارد این مودم‌ها تا سال ۲۰۲۰ میلادی به مرحله تولید و همچنین به دست اپل نرسند و همین امر نیز احتمال آنکه اپل مجبور شود از هواوی مودم‌های ۵G خریداری و با آن همکاری کند، را تقویت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج