۸۵۰۳۶۲
۴ نظر
۵۰۲۷
۴ نظر
۵۰۲۷
پ

در رابطه‌تان دچار مشکل می‌شوید، اگر...

چیزی که شما در رابطه عاطفی به آن اعتقاد دارید، می‌تواند روی رابطه تان تاثیر بگذارد. از این رو زوج‌هایی که باور‌های درستی در مورد رابطه شان در سر دارند، رابطه سالم تری را تجربه می‌کنند. در ادامه باور‌هایی را برایتان آورده ایم که برای هر رابطه‌ای ضروری ست؛ بنابراین اگر به آن‌ها اعتقادی ندارید، سعی کنید که در باورتان تجدید نظر کنید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: چیزی که شما در رابطه عاطفی به آن اعتقاد دارید، می‌تواند روی رابطه تان تاثیر بگذارد. از این رو زوج‌هایی که باور‌های درستی در مورد رابطه شان در سر دارند، رابطه سالم تری را تجربه می‌کنند. در ادامه باور‌هایی را برایتان آورده ایم که برای هر رابطه‌ای ضروری ست؛ بنابراین اگر به آن‌ها اعتقادی ندارید، سعی کنید که در باورتان تجدید نظر کنید.

در رابطه‌تان دچار مشکل می‌شوید، اگر...

رابطه نیاز به تغییر دارد

درست است که ما باید طرف مقابل مان را همانطور که هست بپذیریم، اما این بدین معنی نیست که به رفتار‌های آزاردهنده او یا هر مشکلی که منجر به دعوا می‌شود تن دهیم. یک رابطه سالم رابطه‌ای ست که هر دو طرف باید برای بهتر شدن تغییر کنند. در واقع تغییر لازمه هر رابطه‌ای ست و بدون آن رابطه رشد نمی‌کند. اگر هر زمان که طرف مقابل تان نسبت به رفتار‌های شما عکس العمل نشان داد و شما در جواب او جمله: «سعی نکن که مرا تغییر دهی» را به زبان آوردید، بدانید که رابطه شما عاقبت خوبی نخواهد داشت. رابطه دو طرفه است، از این رو هر دوی شما باید تغییرات لازم را برای رسیدن به رابطه‌ای ایده آل در خود ایجاد کنید. البته انتظار نداشته باشید که این تغییرات خیلی سریع اتفاق افتد، برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به خود و شریک زندگی تان زمان دهید.

در هر رابطه‌ای دعوا و بحث وجود دارد

بحث کردن در رابطه مشکل به حساب نمی‌آید، اما این که شما چگونه با شریک زندگی تان بحث می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. حتی زوج‌هایی که رابطه سالمی با هم دارند هم گاهی با هم بگو و مگو می‌کنند، اما فرق آن‌ها با دیگران این است که آن‌ها شیوه درست بحث کردن را می‌دانند. آن‌ها به هم بی احترامی نمی‌کنند، ارزش‌های هم را به سخره نمی‌گیرند و در یک کلام آسیبی بهم وارد نمی‌کنند.

در واقع بحث کردن، اگر به شیوه‌ای درست باشد، نه تنها آسیبی به رابطه شما وارد نمی‌آورد، بلکه برایتان مفید هم است، از این رو که می‌توانید بهتر همدیگر را بشناسید، نیاز‌های هم را شناسایی کنید و از دردودل‌های هم باخبر شوید؛ بنابراین اگر می‌خواهید رابطه بهتر و صمیمانه تری با شریک زندگی تان برقرار کنید، از بحث کردن دوری نکنید.

دعوا، برد و باخت ندارد

برخی از زوج‌ها فکر می‌کنند که در پایان بحث، یک طرف باید برنده و طرف دیگر بازنده باشد، در حالی که بحث کردن در رابطه برد و باخت ندارد. اگر شما برای این که طرف مقابل تان را مقصر نشان دهید، با او بحث می‌کنید، بدانید که به جایی نمی‌رسید. این بحث جز بدتر کردن شرایط هیچ چیز دیگری برایتان نخواهد داشت. اگر تصورتان هنگام بحث این باشد که رابطه میدان مسابقه و شریک زندگی تان دشمن شما نیست، مطمئنا نتیجه بهتری از گفتگویتان خواهید گرفت.

نگهداری رابطه عاطفی ساده است

اگر چه نگهداری رابطه عاطفی نیاز به مراقبت زیادی دارد، اما اگر شما فکر کنید که نگه داشتن رابطه مانند کوه کندن است، اشتباه کرده اید. در واقع هر چه رابطه را سخت‌تر بگیرید، برایتان سخت‌تر هم پیش می‌رود. در این شرایط مشکلات کوچکی که هیچ اهمیتی هم ندارند، از نظرتان بزرگ جلوه می‌کند. زوج‌های موفق قبول کرده اند که رابطه سختی‌های خاص خودش را دارد، اما سعی می‌کنند که مسایل را ساده بگیرند. اگر شما مدام به خودتان بگویید که صادق بودن، وفادار بودن یا گذشت کردن سخت است، بدون شک خیلی زود و در بسیاری از شرایط از زیر بار مسئولیت شانه خالی خواهید کرد؛ بنابراین زندگی را ساده بگیرید تا به شما ساده بگیرد.

در رابطه‌تان دچار مشکل می‌شوید، اگر...

رابطه عاطفی یک نوع سرگرمی ست

درست برخلاف زوج‌هایی که رابطه عاطفی را به خودشان سخت می‌گیرند، دسته‌ای هستند که رابطه بیشتر برایشان جنبه سرگرمی دارد. البته این بدین معنی نیست که اهمیتی به رابطه نمی‌دهند یا در مورد مسایل مهم با یکدیگر حرف نمی‌زنند، بلکه اینگونه است که فضای بیشتری را برای خوشگذرانی در کنار هم باز می‌کنند. اگر چه همیشه در رابطه عاطفی خنده و خوشگذرانی نیست، اما اگر با این دید به رابطه عاطفی نگاه کنید، شرایط خوشگذرانی و شاد بودن بیشتری برایتان فراهم می‌شود. به عنوان مثال اگر با آدم‌های مثبت اندیش در ارتباط باشید، می‌بینید که آن‌ها فرصت و شانس‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند؛ بنابراین اگر شما هم به رابطه تان با دید مثبت نگاه کنید، می‌بینید که اتفاقات بهتری برایتان خواهد افتاد.

شما باید از اشتباهات تان درس بگیرید

زوج‌هایی که با هم رابطه سالمی دارند، می‌دانند که اشتباه کردن جز طبیعی یک رابطه است. از این رو یکدیگر را می‌بخشند. آن‌ها به جای این که خطا‌های یکدیگر را تلافی کنند، سعی می‌کنند که از اشتباهات شان درس بگیرند. همین باور، این ذهنیت را در آن‌ها ایجاد می‌کند که هیچ فردی کامل نیست، از این رو انتظارات پایین می‌آید، دلخوری‌ها کمتر می‌شود و به تبع رابطه بهتری را هر دو طرف تجربه خواهند کرد.

هر دعوایی راه حل ندارد

اگر شما با شریک زندگی تان دچار مشکل شدید، اما نتوانستید برای آن راه حلی پیدا کنید، نگران نشوید. هر مشکلی راه حل ندارد. به عنوان مثال از نظر شما یک کار اشتباه است در حالی که طرف مقابل تان آن را درست می‌داند. در این شرایط حتی اگر شما ساعت‌ها هم برای او دلیل و برهان بیاورید، باز هم او از باور خود کوتاه نمی‌آید؛ بنابراین بهتر است برای مشکلاتی که احساس می‌کنید نتیجه‌ای ندارد، خیلی سخت نگردید و از آن رد شوید.

منبع: bustle

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      همه رابطه ها خوب پیش میرن به شرطی که دخالت دیگران نباشد

    • سپیده

      اگر بد اخلاق باشیم
      خودخواه باشیم
      گذشت نداشته باشیم
      دروغ بگوییم
      حسادت کنیم
      به دیگران اجازه دخالت بدیم
      به همدیگر احترام نگذاریم
      ابراز علاقه نکنیم
      پرتوقع باشیم

    • سپیده

      اگر بد اخلاق باشیم
      خودخواه باشیم
      گذشت نداشته باشیم
      دروغ بگوییم
      حسادت کنیم
      به دیگران اجازه دخالت بدیم
      به همدیگر احترام نگذاریم
      ابراز علاقه نکنیم
      پرتوقع باشیم

    • بدون نام

      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج