۸۵۰۴۰۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سهامداران از بوئینگ شکایت کردند

سهامداران شرکت بوئینگ به دلیل اقدام این شرکت هواپیمایی در فریب دادن آنها درباره نقایص ایمنی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس از این شرکت شکایت کردند.

خبرگزاری فارس: شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا با یک مشکل قضایی جدید روبرو شده است چرا که سهامداران این شرکت به دلیل گمراه کردن آنها توسط شرکت درباره نقایص ایمنی بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس پیش از دو مورد سقوط آنها از بوئینگ به دادگاه شکایت کردند.

این شکایت در دادگاه فدرال شیکاکو مطرح شده و این افراد به دنبال دریافت غرامت به دلیل نقض قوانین سهام و فریب‌کاری هستند.

پس از دو بار سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس که دومین مورد آن یک ماه پیش اتفاق افتاد ارزش سهام بوئینگ تنها در دو هفته ۳۴ میلیارد دلار کاهش یافت.

نام دنیس مولنبرگ مدیر اجرایی و گریگوری اسمیت مدیر مالی شرکت بوئینگ به عنوان متهمان پرونده از سوی سهامداران مطرح شده است.

بر اساس این شکایت شرکت بوئینگ سوددهی و بازدهی این شرکت را نسبت به صداقت و امنیت هواپیماها در اولویت قرار داده است و با هدف رقابت با شرکت ایرباس به سرعت به سمت تولید ۷۳۷ مکس رفته است و تجهیزات اضافی برای جلوگیری از وقوع دو سانحه اخیر به این هواپیماها اضافه نکردند.

یکی از سهامداران اعلام کرده است که در ماه مارس ۳۰۰ سهم بوئینگ را خریداری کرده و آنها را طی دو هفته گذشته با ضرر فروخته است.

بر اساس شکایت مطرح شده سهامدارانی که از ۸ ژانویه تا ۲۱ مارس سهام بوئینگ را خریده یا فروخته‌اند به دنبال دریافت غرامت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بوئینگ مغرور و عوضی که با نامردی زیر قرارداد فروش هواپیما به ایران زد حالا داره به سزای کار کثیفش میرسه. سهام بوئینگ حدود 15 درصد افت کرده ! و هواپیماهای 737 مکس که قرار بود به ایران بفروشه در 5 ماه دو سقوط فجیع داشته اند. چندین کشور هواپیماهای 737 مکس رو زمینگیر کرده اند و اتحادیه اروپا و بسیاری کشورهای دیگر حتی حریم هواییشون رو 737 مکس بسته اند و اجازه ی عبور هم بهش نمیدن...
      این سزای بوئینگ مغروره. نوش جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج