جاباما
۸۵۰۴۰۳
۱۱ نظر
۵۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۴
پ

سریال‌های ایرانی چند درصد بیننده دارند؟

بر اساس آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ۶۳.۸ درصد پاسخگویان بیشتر سریال‌های ایرانی و ۲۵.۲ درصد غالباً سریال‌های خارجی تماشا می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ۶۳.۸ درصد پاسخگویان بیشتر سریال‌های ایرانی و ۲۵.۲ درصد غالباً سریال‌های خارجی تماشا می‌کنند.

بر اساس آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه که در بهمن ۱۳۹۷ با موضوع «سنجش ذائقه رسانه‌ای مردم ایران» به صورت تلفنی انجام شده، ۶۳.۸ درصد پاسخگویان بیشتر سریال‌های ایرانی و ۲۵.۲ درصد غالباً سریال‌های خارجی تماشا می‌کنند.

همچنین حدود ۶۸ درصد پاسخگویان سریال مورد علاقه خود را از طریق تلویزیون ایران، ۲۰ درصد از طریق دانلود از اینترنت و ۱۷.۳ درصد از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تماشا می‌کنند.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده ژانر درام ((۶۸.۱ درصد) محبوب‌ترین ژانر در سریال‌های تلویزیونی نزد پاسخگویان این نظرسنجی بوده است. بعد از آن به ترتیب ژانرهای اجتماعی (۳۰.۹ درصد)، کمدی (۲۲.۲ درصد)، تاریخی و حماسی (۱۸.۹ درصد) و پلیسی و جنایی (۱۶.۸ درصد) بیشترین طرفدار را در بین پاسخگویان دارد.

در حوزه تولیدات فیلم‌های سینمایی نیز ۶۲.۴ درصد پاسخگویان گفته‌اند بیشتر مخاطب فیلم‌های سینمایی ایرانی هستند. در طرف مقابل ۲۴.۷ افراد پاسخگو اظهار داشتند فیلم‌های خارجی را به فیلم‌های ایرانی ترجیح می‌دهند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی ۵۶ درصد از پاسخگویان، فیلم‌های سینمایی مدنظر خود را از طریق تلویزیون ایران می‌بینند. ۲۶.۳ درصد افراد نیز اعلام کردند برای تماشای فیلم‌های سینمایی اقدام به دانلود از اینترنت می‌کنند.

از دیگر روش‌هایی که پاسخگویان برای تماشای فیلم‌های سینمایی انتخاب کرده‌اند، به ترتیب خرید سی‌دی یا دی‌وی‌دی (۲۰ درصد)، مراجعه به سالن‌های سینما ((۱۵.۳ درصد) و فیلم‌های پخش شده از شبکه‌های ماهواره‌ای (۱۴.۲ درصد)، قرار دارند.

همچنین همانند تولیدات سریالی، محبوب‌ترین ژانر فیلم سینمایی در بین شهروندان ایرانی، ژانر درام با فراوانی ۶۴.۹ درصد است. بعد از این ژانر، پاسخگویان به ترتیب ژانرهای اجتماعی، کمدی، پلیسی و جنایی، تاریخی و حماسی را انتخاب کردند.

از دیگر موارد سنجیده‌شده در این تحقیق، ذائقه موسیقیایی مردم ایران است که نتایج نشان می‌دهد اکثریت پاسخگویان ((۸۲.۹ درصد) اعلام کردند موسیقی داخلی گوش می‌دهند و تنها شش درصد افراد اظهار داشتند مخاطب موسیقی خارجی هستند.

۵۱.۳ درصد شهروندان ایرانی اعلام کردند برای تهیه موسیقی مدنظر خود اقدام به دانلود آن از اینترنت می‌کنند. سبک موسیقی سنتی نیز محبوب‌ترین (۵۷.۹ درصد) سبک موسیقی در بین شهروندان ایرانی است. بعد از آن سبک پاپ ((۵۵.۸ درصد) و سبک محلی (۱۸.۶ درصد)، بیشترین میزان جذابیت را در بین پاسخگویان داشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شوخی نکنید

      ملت همه سریال ترکی میبینن خصوصا خانوما

      مردها سریال امریکایی


      صدا سیمای میلی آنچنان مخاطبی نداره
      جز فوتبال و برنامه نود که تعطیل شد



      حسینی باش نمایش بده بی سانسور

    • بدون نام

      این نظر سنجی هارو از کیا و کی میگیرن؟؟؟

      اخه از هرکی میپرسی میگه من تو هیچ نظر سنجی نظر ندادم!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ درصد.

    • بدون نام

      هیچکس هم ماهواره نگاه نمیکنه....!!!!!

    • حسن شریفی نیا

      عه ایران مگر سریالم تولید میکنه

    • بدون نام

      آمار دروغه و سفارشی

    • بدون نام

      مفت نمیرزه

    • بدون نام

      این جماعت که میگن هیشکی تلویزیون ایران رو نمی بینه تو اینترنت بی شمارند.اونم با روبوت.هه

    • mehdi

      این آمار من در آوردی فلان موسسه با نام های قلمبه سلمبه واقعا خنده داره آخه تلفنی نظرسنجی گرفتن یعنی چی؟! بنظرم نصف مردم اصلا تلویزیون نگاه نمی کنن به شخصه سالی یه سریال ایرانی هم نمی بینیم نمی دونم این آمار سه چهار نفره چه فایده ای داره ؟!!

    • دونالد ترامپ

      چرا هرگز از من نظر سنجی نشده؟ اصلا تاحالا اسم این نهاد رو هم نشنیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ جان تو که احتیاج به نزرررررررررررررررررر خواهی نداری.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج