جاباما
۸۵۰۴۱۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

زلاتان، دیدارهای امشب را به هم پیوند می‌زند

زلاتان ابراهیموویچ برای هر ۴ تیمی که امشب در لیگ قهرمانان به میدان می‌روند، بازی کرده است.

وبسایت نود: در دومین شب از رقابت های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب و از ساعت ۲۳:۳۰ آژاکس در آمستردام آرنا میزبان یوونتوس خواهد بود و منچستریونایتد نیز در اولدترافورد به مصاف بارسلونا خواهد رفت.

شاید در نگاه اول تنها نقطه اشتراک این تیم ها، این باشد که هر ۴ تیم حداقل ۲ بار موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان شده اند. اما با نگاهی دقیق تر، می‌توان دریافت که یک بازیکن مشترک در تاریخ هر ۴ باشگاه دیده می‌شود؛ یک ستاره، یک جهانگرد، زلاتان ابراهیموویچ.

زلاتان، دیدارهای امشب را به هم پیوند می‌زند

زلاتان ابراهیموویچ در سال های فوتبالی خود برای این چهار باشگاه بازی کرده و جالب آن که برای هر یک از این تیم ها (حتی منچستریونایتد) در لیگ قهرمانان اروپا نیز به میدان رفته است. آمار کلی زلاتان در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، 120 بازی و 48 گل است. اما در ادامه بررسی می‌کنیم که زلاتان برای هر یک از این باشگاه ها چه عملکردی در لیگ قهرمانان ارائه داده است.

زلاتان نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در روز 17 سپتامبر 2002 و با پیراهن آژاکس مقابل لیون انجام داد؛ جایی که او موفق شد در 81 دقیقه حضور، هر دو گل تیمش را در جریان پیروزی 2-1 آژاکس وارد دروازه رقیب فرانسوی کند. آژاکس در فصل 03-2002 تا یک چهارم نهایی هم پیش رفت که در آن مرحله مغلوب میلان (یکی از تیم های آینده زلاتان) شد. عملکرد زلاتان در این فصل 13 بازی، 5 گل و یک پاس گل بود.

زلاتان، دیدارهای امشب را به هم پیوند می‌زند

زلاتان فصل ۰۴-۲۰۰۳ را هم به همراه آژاکس پشت سر گذاشت. فصلی که البته داستانی کاملا متفاوت با فصل قبل داشت. آژاکس با کسب تنها ۶ امتیاز در قعر جدول گروه H قرار گرفت و زلاتان نیز در طول این ۶ بازی، فقط یک بار موفق به گلزنی شد.

زلاتان برای فصل ۰۵-۲۰۰۴ به جمع شاگردان فابیو کاپلو در یوونتوس ملحق شد. تیمی که مرحله گروهی را مقتدرانه و با کسب ۱۶ امتیاز به پایان رساند و به مرحله حذفی رسید. بعد از گذر از رئال مادرید در یک هشتم، یووه در مرحله بعد مغلوب لیورپول شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. زلاتان در آن فصل در ۱۰ مسابقه به میدان رفت و ۳ پاس گل ارسال کرد. فصل ۰۵-۲۰۰۴ در کنار فصل ۰۷-۲۰۰۶ (اینترمیلان) و ۱۸-۲۰۱۷ (منچستریونایتد) تنها فصل هایی هستند که زلاتان در لیگ قهرمانان به میدان رفته و موفق به گلزنی نشده است.

داستان فصل ۰۶-۲۰۰۵ هم برای یوونتوس مثل فصل قبل بود، صعود مقتدرانه از مرحله گروهی با ۱۵ امتیاز، رسیدن به یک چهارم نهایی با عبور از وردربرمن و حذف در این مرحله به دست تیمی انگلیسی که این بار آرسنال نام داشت. زلاتان در آن فصل در ۹ بازی مجموعا ۷۰۱ دقیقه به میدان رفت، ۳ گل زد و یک پاس گل نیز ارسال کرد.

زلاتان، دیدارهای امشب را به هم پیوند می‌زند

بعد از سه فصل حضور در اینترمیلان، زلاتان در ابتدای فصل 10-2009 به بارسلونا پیوست. تیمی که مدافع عنوان قهرمانی رقابت ها بود و بهترین مقصد برای برآورده شدن آرزوی دیرینه زلاتان به نظر می‌رسید. بارسلونا تا نیمه نهایی به سلامت پیش رفت و در این مرحله به تیم سابق زلاتان، اینترمیلان رسید.

شکست 3-2 در مجموع دو بازی، بارسلونا را حذف کرد و اینتر در نهایت به قهرمانی رسید؛ همان تیمی که زلاتان برای فتح لیگ قهرمانان از آن جدا شده بود! زلاتان در آن فصل 10 بازی برای بارسا انجام داد و 4 گل و 2 پاس گل به نام خود ثبت کرد. البته حضور در نیمه نهایی به همراه بارسلونا، بهترین عملکرد تیمی زلاتان در دوران حضور خود در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.

بعد از 2 فصل حضور در میلان و 4 فصل حضور در پاریسن‌ژرمن، زلاتان در فصل 17-2016 به منچستریونایتد پیوست؛ تیمی که در لیگ قهرمانان حضور نداشت تا زلاتان بعد از 14 فصل حضور متوالی در این مسابقات، غایب باشد. منچستریونایتد زلاتان را به تنها افتخار قاره ای خود (لیگ اروپا) رساند و برای فصل 18-2017 سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرد.

البته زلاتان بازگشت خوبی به این مسابقات نداشت، او 4 بازی ابتدایی یونایتد در رقابت ها را به دلیل مصدومیتی که از فصل قبل گریبانگیرش بود از دست داد و در بازی هفته پنجم (22 نوامبر 2017)، در جریان شکست 1-0 یونایتد مقابل بازل در سنت جیکوب پارک 16 دقیقه به میدان رفت؛ دقایقی که آخرین لحظات حضور زلاتان در بزرگترین رقابت های باشگاهی جهان محسوب می‌شد. زلاتان تنها چند ماه بعد از این مسابقه یونایتد را به مقصد MLS و لس آنجلس گلکسی ترک کرد.

همانگونه که اشاره شد، زلاتان یکی از ناکامان بزرگ تاریخ لیگ قهرمانان بوده و بالاترین دستاوردش در این مسابقات، یک حضور در نیمه نهایی بوده است. بهترین عملکرد فردی زلاتان نه در این چهار تیم، که در فصل 14-2013 و با پیراهن پاریسن‌ژرمن ثبت شده است؛ فصلی که با صعود پاریسین به یک چهارم نهایی همراه بود و زلاتان در 8 بازی این فصل موفق به ثبت 10 گل برای تیم تحت هدایت لورن بلان شد.

رویارویی آژاکس-یوونتوس و منچستریونایتد-بارسلونا ناخودآگاه تماشاگران را به یاد هنرنمایی های ایبرا در این تیم ها خواهد انداخت. 4 باشگاهی که در مجموع 14 بار قهرمان لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپا شده اند اما نتوانستند زلاتان را به یک قهرمانی برسانند تا او به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان ناکام این تورنمنت-احتمالا برای همیشه-فوتبال اروپا را ترک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوج زلاتان تو اینتر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج