۸۵۰۴۲۹
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

به افتخار پژمان نوری؛ ستاره‌ای که خداحافظی کرد

پژمان نوری ستاره فوتبال انزلی بعد از نزدیک به دودهه حضور مستمر در فوتبال ایران از دنیای حرفه ای خداحافظی کرد.

ورزش سه: پیروزی ملوان بندرانزلی برابر آلومینیوم اراک آخرین قاب از حضور پژمان نوری به عنوان بازیکن در مستطیل سبز بود تا یکی از بازیکنان مهم دو دهه اخیر فوتبال ایران رسما از دنیای حرفه ای خداحافظی کند. نوری اما آنطور که مازیارزارع بعد از برد برابر آلومینیوم گفت در حضور تنها ۲۰۰۰ نفر از هواداران ملوانی ، غریبانه از فوتبال خداحافظی کرد.

سامسون در قاب فوتبال

پژمان نوری شاید تنها ستاره فوتبال انزلی بعد از مرگ سیروس قایقران باشد که با هویت کاملا مستقل از قایقران در خط هافبک این تیم بازی کرد، به محبوبیت رسید و بازوبند کاپیتانی را هم به بازو بست. او با وجود داشتن موهای فر مثل سیروس و بازی در پست اسطوره انزلی ها اما تفاوت زیادی داشت و شاید به همین خاطر بود که موهایش را بلند کرد. زمانی که خیلی این چیزها هنوز در فوتبال ایران مد نبود ،به موهای بلند ش گیر دادند اما او مثل سامسون انگار تمام قدرت و جادویش در موهای فری و جذابش بود؛ موهایش را نزد و حتی در یک زمان مثل دکترحشمت، یارغار میرزاکوچک ریش هایش را بلند کرد.

به افتخار پژمان نوری؛ ستاره‌ای که خداحافظی کرد

او شماره 8 ملوان را پوشید، سرعت و تکنیک داشت و شوت های فوق العاده ای با پای چپ می زد. او برخلاف سیروس در نقش یک یاغی هم ظاهر شد و در لیگ سوم به تیم پگاه در رشت پیوست. یک انتقال که گفته می شد با یک قرارداد خوب مالی انجام شده است. روزی که پگاه در ورزشگاه آزادی و در اولین مسابقه لیگ با 8 گل مغلوب پرسپولیس شد او ستاره تیمش بود و یک گل هم زد تا چشم پرسپولیسی ها را بگیرد و دو سال بعد لباس شماره 18 این تیم را به تن کرد.

از آن بازیکن هایی بود که علی پروین می گفت دو تا شُش دارند. او در پرسپولیس آشفته راینر سوبل هم بازی های بدی انجام نداد اما با آمدن آری هان شکوفا شد و فصل بعد از آن ستاره تیمی شد که با کمترین امکانات و بازیکن زیباترین بازی ها را انجام می داد. پژمان در لیگ ششم و در تیم مصطفی دنیزلی در دفاع چپ، هافبک وسط و دفاع وسط بازی کرد و یکی از بهترین های این تیم بود. بازیکنی که سبک بازی اش هم مربیان و هم هواداران را کاملا راضی کرد. یک بازیکن با قدرت بدنی بالا، دونده و جنگجو، تکنیکی ، شوتزن و البته فداکار در بازی گروهی و ساختار تیمی.

پژمان نوری بعد از خداحافظی مثل دوست صمیمی و همبازی سابقش ، تمام تمرکزش روی مربیگری خواهد بود.

اوج بازی های او با لباس پرسپولیس اما در لیگ هفتم رقم خورد. او نه تنها محبوب پروین، آری هان و دنیزلی بود، در تیم قطبی هم مهره ای کلیدی لقب گرفت و در نهایت هم جام قهرمانی را بالای سر برد و دوباره به انزلی بازگشت جایی که همیشه در انتظارش بودند.

پژمان نوری آنقدر کم افت و مداوم روی فرم بود که سری هم به امارات بزند. ملوان، استقلال تهران، ملوان، خونه به خونه و بازهم ملوان. هرکجا رفت ، از بزرگترین تیم رقیب در رشت تا امارات و تیم های پایتخت؛ بازهم به انزلی بازگشت و در انزلی از فوتبال خداحافظی کرد.

او در هجده سال حضورش در فوتبال ایران یکی از بازیکنانی بود که کمترین افت و نوسان و البته حاشیه را داشت. کمتر مصاحبه یا حرکت جنجالی را از او به یاد داریم و اگر اتفاقی هم بوده ، بازی های خوب و شخصیت محجوبش باعث شده که کسی تمایلی ندارد آن ها را به خاطر بیاورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حرف حق

      با شخصیت و با وقار

      پاسخ ها

      • ara6._

        درِحموم

    • بدون نام

      نویسنده خدایی چی زدی
      میگی کم حاشیه!!!؟
      از ملوان رفته تیم رقیب پگاه
      بعدش از پرسپولیس رفته به استقلال
      دست هاشمی نسبا از پشت بسته

    • بدون نام

      خسته نباشی متعصب...وفادار...و جنگنده...

      ایشا... که موفق باشی ندود ایران...

    • ایــــــــــرانیم

      پسر خوب من سی سال برای این ملت خدمت ڪردم اونم در سازمان ثبت اسناد جوانیم ومیانسالیم رو ڱذاشتم وپیرمرد بازنشسته شدم اونم باڪار مخلصانه وروز باز نشستگی خونه هم با زور خریده بودم اونم هفتاد متر با ماهیانه دومیلیون وسیصد وروز آخر بازنشستگی تنها دوازده نفر از همڪارانم حضور داشتند
      حالا اینها فقط به فڪر خودشون بودند با قرارداد میلیاردی بازنشسته میشن انواع اتومبیل خانه ویلا ورستوران وکارخانه دارند وبرای مملکت هیچ کارمفیدی نکردند وحالا درحضور ۲۰۰۰نفر بازنشسته شده با بهترین عشق وحال وجهانگردی وحالا شما ناراحتید کاش فکر کارگران وکارمندان هم بودید باسی سال کار مداوم که حتی ایران هم ندیدن وبعد بازنشستگی حقوق هم کم میشود برای اینها ناراحت شو نه برای کسانی که میلیارد پول خرده شونه وهیچ کاربگی برای مردم وکشور نکردند غیر از خوردن بودجه وبیت المال

      پاسخ ها

      • حجت

        قهرمان واقعی شماها هستید که سی سال بی ادعا کار کردید و بدون چشمداشتی

      • ممد دانیالی

        احسنت عمو خداقوت واقعا زحمت کشان کشور شماها هستید نه این جوجه های تازه به دوران رسیده که پول مردم و میریزن تو حلقشون یه چیزی هم طلب کارن.. تندرست و سرزنده باشی همیشه در کنار خوانواده

    • irani

      والا ما که چیزی ندیدیم از این.توهم فک کن مسی خدافظی کرده
      اخه کلا بخش ورزشی تون توهم دارن طفلکی ها

    • PS

      بازیکن خوبی بود شخصیت خوبی داشت ولی کارش اصلا درست نبود رفت استقلال مثل مرحوم اولادی

    • پوریا

      همچین بازیکن بزرگی نبوده چرا الکی جو میدین

    • احمد سلطانی استرآبادی گلستان کرکوی کارکنده

      پژمان خسته
      نباشید

      پاسخ ها

      • ara6._

        ی چیزدیگه هم میزدی تنگ اسمت

    • چنگیز

      هورا پژی،، زنده بادپژی
      به افتخار پژی دوست داشتنی یه کف یخ شکن با سپاس

    • مهدی عطا

      روحت شاد یادت گرامی سیروس قایقران عزیز
      پژمان نوری تووامثال توخاک پای سیروس نمیشی توکه آخرتعصب بودی توعمرفوتبالت هرجاکه پول بیشتر بود همان جابودی ازبچه گی عاشق آن تیم ودآخرکه جای نخواستنت به عشق ملوان بودی پیراهن مقدس ملوان که برتن سیروس بزرگ بود برای تو ومازیارزارع امثالهم بزرگ بود متاسفم برای فوتبالی که مثل تواسطوره ش باشی تواسطوره پول مفت بیت المالی بایدمی نوشتن مردهزاررنگ ازفوتبال رفت آنروزی که ملوان به جنابعالی نیازداشت به عشق پول بیشترتشریف بردی زنده بادملوان

      پاسخ ها

      • آبی..تالش

        باهمه احترامی کا برای پژمان ومازیار وبقیه بازیکنهای گیلانی قائل هستم بایدعرض کنم سیروس قایقران یکی بودودیگه مثل سیروس به دنیانمیاد...شخصیت غیرت مهربونی تعصب..معرفت ومردانگی افتادگی وجوانمردی....همیشه پشت ضعیفهادرمیومد..ایران دیگه مثل سیروس نخواهددید..زمانی که بازیکنهای تیم ملی به صورت مساوی ازاستقلال وپرسپولیس انتخاب میشد..سیروس مستقیم ازملوان دعوت میشد وکاپیتان هم بود...دیدن فوتبال های سیروس سعادتی بودکه قسمت هم سن وسالهای من شد..انزلی چی هایادشون میادیه تیمی توگیلان بودبه اسم شاهد که باملوان رقیب بود..شاهدباتراکتورسازی توتبریزتادقیقه 90 یک هیچ جلوبودودقیقه 90بایه گل به خودی مساوی کرد..همچین تیمهای خوب وقوی داشتیم که سیروس ازملوان مطرح شدکیفیت فوتبال سیروس قایقران فوق العاده بود..مخصوصاشوتهای راه دور..توساحل وزنه به پاهاش میبست وتمرین شوت زنی میکرد.هرچی بگم زبون کم میاره ازبزرگی ومنش سیروس قایقران..لعنت به اون روزشوم.. امامزاده هاشم واون خاورلعنتی...ای کاش هیچوقت اون روزونمیدیدیم...گیلان وایران سراسرماتم بودسیروس وپسرش راستین مظلومانه ازدنیارفتن...روحش شاد

    • بدون نام

      بازیکن خوبی بود انصافا فقط نمیدونم چی شد از عشقپوليس جدا شد حیف شد دیگه به چش نیومد

    • antilong

      پژمان نوری در لنگ فوتبال یادش رفت. در استقلال به اوج رسید. چرت ننویس لنگی جان.

      پاسخ ها

      • مهدی عطا

        زرنزن بدبخت سوراخ

    • ara6._

      این عقب مونده کی شدستاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج