جاباما
۸۵۰۴۹۰
۷ نظر
۵۰۱۴
۷ نظر
۵۰۱۴
پ

پسرِ خاشقجی: از عربستان خون‌بها نگرفته‌ایم

پسر جمال خاشقچی، می‌گوید هیچ توافقی با دولت سعودی در مورد "خون‌بها"ی پدرش صورت نگرفته است. او در پیامی توئیتری می‌نویسد که اعتراف به تقصیر از سوی حاکمان سعودی از مبالغی که به خانواده‌اش پیشنهاد می‌شود، مهم‌تر است.

خبرآنلاین: فرزند جمال خاشقچی، ستوننویس مقتول روزنامه واشنگتن پست، می‌گوید هیچ توافقی در مورد خونبهای پدرش با دولت عربستان سعودی صورت نگرفته است. صلاح خاشقچی هم‌چنین می‌گوید که اعتراف به جنایت از سوی حاکمان سعودی از مبالغ پیشنهادی به خانواده او با ارزش‌تر است.

صلاح خاشقچی در ادامه پیام خود پادشاه سعودی و ولیعهدش، محمد بن سلمان را "حامی همه سعودی‌ها" خوانده است.

به گزارش اسوشیتد پرس، صلاح خاشقچی پسر جمال خاشقچی، روزنامه نگار درگذشته سعودی، در حساب توییتری‌اش روز چهارشنبه ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) افزود: «سخاوت و انسانیت ویژگی‌های اعلای انسانی هستند که این دو نفر [پادشاه سعودی و ولیعهدش، محمد بن سلمان] دارا هستند، اما اعتراف به تقصیر و فاجعه امر خیری است.»

روز اول آوریل روزنامه واشنگتن پست در گزارشی گفته بود که فرزندان خاشقچی به عنوان "خون بها" در ازای قتل پدرشان خانه‌هایی به ارزش میلیاردها دلار و مقرری ماهیانه‌ دریافت خواهند کرد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، به هر یک از چهار فرزند خاشقچی خانه‌ای در شهر ساحلی جده داده می‌شود که ارزش هر یک از آنها به چهار میلیون دلار می‌رسد. افزون بر این، دو پسر و دو دختر روزنامه‌نگار کشته‌شده ماهانه دست‌کم ده هزار دلار دریافت می‌کنند.

واشنگتن پست این خبر را به نقل از مقامات سعودی که خواسته‌اند هویت ‌آنها محرمانه بماند، گزارش کرده است. این منابع به واشنگتن پست گفته‌اند که مبالغ فوق به تایید محمد بن سلمان رسیده است.

واشنگتن پست که در زمان حیات خاشقچی گزارشهای او را منتشر میکرد، پیش‌تر گزارش داده است که رهبری عربستان سعودی قصد دارد بدین‌وسیله راهی برای توافق درازمدت با خانواده خاشقچی بیابد.

طبق این گزارش‌ها، ریاض قصد دارد خانواده خاشقچی را راضی کند تا از اظهارنظر در رسانه‌های عمومی خودداری کنند.

هنوز در مورد نقش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در رابطه با قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی شفافسازی نشده است.

قتل روزنامه نگار منتقد سعودی

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار تبعیدی سعودی درآمریکا، روز دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول، توسط یک تیم عملیات ویژه عربستان به قتل رسید. ریاض پس از مواجه شدن با فشارهای شدید بین‌المللی، بالاخره پس از هفته‌ها پذیرفت که او توسط مأموران عربستان کشته شده است.

«سیا مدرکی دال بر فرمان قتل خاشقچی از سوی محمدبن‌سلمان را دارد»

سازمان ملل متحد نیز دست داشتن پادشاهی عربستان در این قتل را تأیید کرده است. در ماه‌های گذشته نیز شواهد بسیاری نشان می‌دادند که افرادی از نزدیک‌ترین محافل به ولیعهد عربستان سعودی عاملان قتل خاشقچی بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طاهری

      یه‌ضرب‌المثلی‌هست‌میگه‌دزد‌ومال‌برده‌باهم‌توافق‌کردن‌ولی‌مشتلق‌چین‌دست‌بردار‌نیست‌حالاآمریکا‌وعربستان‌وخانواده‌خاشقچی‌باهم‌کناراومدن‌رسانه‌های‌ایران‌ول‌بکن‌نیستن‌‌توراخدا‌ول‌کنید‌این‌خاشقچی‌راخرابکاری‌های‌خودتان‌رادرست‌کنید‌‌بخداچیزی‌توی‌خون‌خاشقچی‌گیرتون‌نمی‌آد‌ماخودمون‌داریم‌سوع‌تغضیه‌‌میگیر‌یم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکرکنم همین پسراقای قاشقچی برای دریافت دیه پدرشان.برای به قتل رساندن پدرشان با عربستان همکاری کرده باشد.!!!!!

    • ارتشی

      همین هم اگه نگیرید میرسه به همسرهای متعدد باباتون

    • بدون نام

      آخه این خاشقچی چه نفعی برای مملکت داشت
      پسرش دیه بگیره نگیره ربطی به ما نداره
      به داد مردم گرفتار درسیل که همه زندگیشون نابود شد برسید
      نکنه دیه بابای این مرتیکه هم ملت باید بدهند
      داره هشدار میده عربستان پول نداده ایران بده

    • سلاب

      متاسفانه رسانه ها در این مدت حواس ما را به سمت سیل و طوفان کشور پرت کرده و نتونستیم پیگیر خاشقچی و خانواده اش باشیم....برترینها متشکریم از یاد اوری مجدد

    • بدون نام

      چررررررررااااا نگرفتی؟؟

    • بدون نام

      گور تو و.پدرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج