جاباما
۸۵۰۵۱۶
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

سرخابی‌های ایران، عربستان را به‌هم ریختند!

«لیگ را همینجا تعطیل کنید!» این توئیت عجیبی بود که سعد الحارثی، خبرنگار شناخته شده عربستانی بعد از باخت هر سه نماینده کشورش مقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا منتشر کرد و خیلی زود همه‌گیر شد.

فرهیختگان: «لیگ را همینجا تعطیل کنید!» این توئیت عجیبی بود که سعد الحارثی، خبرنگار شناخته شده عربستانی بعد از باخت هر سه نماینده کشورش مقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا منتشر کرد و خیلی زود همه‌گیر شد. هم برای ما و برای عربستانی‌ها جدال‌های رو‌در‌رو، حساسیت ویژه‌ای دارد و پیروزی در آن یک اتفاق ویژه به‌حساب می‌آید و طبیعتا شکست، می‌تواند عواقب زیادی در پی داشته باشد.

ابتدا النصر عربستان در هفته دوم با نتیجه ۳بر۲ به ذوب‌آهن باخت؛ سپس در هفته سوم الهلال با ستاره‌هایش ۲بریک مغلوب استقلال شد و نهایتا الاهلی نیز در همین هفته مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، یعنی پرسپولیس با دو گل نتیجه را واگذار کرد تا سه‌گانه معکوس عربستانی‌ها مقابل تیم‌های ایرانی در دور رفت تکمیل شود.

ویژه‌برنامه عربستانی‌ها بعد از باخت به سرخابی‌ها

دو باخت اخیری که تیم‌های پرطرفدار الهلال و الاهلی متحمل شدند به‌نوعی فوتبال عربستان را تحت‌الشعاع قرار داد. ویژه‌برنامه‌ای در شبکه الریاضیه با حضور کارشناسان و اهالی فن این کشور به‌صورت میزگرد برگزار شد تا راه‌حلی برای نتایج حاصل شده به‌دست بیاورند و مقصران را شناسایی کنند. در فضای مجازی هم کمپین‌های متعددی به راه انداخته شده و انتقادهای فراوانی از هر دو تیم انجام شده است.

دو تیمی که قرار است فردا در لیگ رو‌در‌روی هم قرار گیرند. یک دو‌دستگی آشکار بین هواداران به‌وجود آمده است. گروهی معتقدند باید تغییرات گسترده‌ای در مدیریت و کادر فنی ایجاد شود و دسته‌ای دیگر بر این باورند همچنان ‌باید حمایت‌ها پابرجا باقی بماند و اعتمادبه‌نفس تیم تحت هیچ عنوانی نباید خدشه‌دار شود.

الهلال در بحران، تغییرات گسترده در راه است؟!

آبی‌پوشان عربستانی با اینکه همچنان صدرنشین گروه هستند اما به‌شدت بعد از باخت مقابل استقلال تحت‌فشار قرار گرفته‌اند. شایعات فراوانی مبنی‌بر اخراج زوران مامیچ به گوش می‌رسد. حتی رئیس باشگاه الهلال هم در آستانه جدایی و استعفا قرار گرفته است.

همین‌ها نشان می‌دهد این شکست چقدر برای تیم پرقدمت عربستانی گران تمام شده است. تمرین اخیر پشت درهای بسته به انجام رسید. محمد الخراشی کارشناس شبکه الریاضیه در این باره اظهار داشت: «مامیچ از مصدومیت‌های به وجود آمده شوکه شده بود و نتوانست وضعیت را مدیریت کند. تیم سرعت لازم را در برابر استقلال نداشت.»

رونمایی از جانشینان احتمالی مامیچ

با اینکه تنها ۶۹ روز از سر کار آمدن مامیچ بیشتر نمی‌گذرد اما برخی از هواداران به سراغ گزینه‌های جانشینی او رفته‌اند. خوزه پسیرو، ژسوس، اولاریو و حتی دیاز در این لیست قرار گرفته‌اند. البته که شنیده می‌شود فعلا مامیچ ماندنی شده و همه‌چیز درباره آینده‌اش به دو دیدار پیش رو مقابل الاهلی و استقلال برمی‌گردد. سرمربی پیشین العین با هزینه گزاف به جمع آبی‌پوشان پیوسته و باید دید آیا می‌تواند به کار خود ادامه دهد یا خیر؟

کمپین آبی‌پوشان در دقیقه 19!

دیگر اقدام جالبی که طرفداران الهلال انجام داده‌اند، حمایت عجیب‌شان از آندره کاریو بوده است. ستاره پرویی و ملی‌پوش الهلال در لیست آسیایی این تیم جایی نداشت و حالا به‌شدت نبود او حس می‌شود. ستاره تکنیکی که با شماره ۱۹ در لیگ نمایش فوق‌العاده‌ای داشته و از تعصب فراوانی هم برخوردار است. قرار بر این شده در دقیقه ۱۹ بازی با الاهلی، این بازیکن از سوی سکوها مورد تشویق قرار گیرد. اتفاقی که به‌نوعی اعتراض به تصمیمات اتخاذ شده توسط کادر فنی است که او را در لیست نهایی تیم برای دور گروهی لیگ قهرمانان قرار نداده‌اند.

رئیس الاهلی به ستوه آمد!

در الاهلی اوضاع بهتر نیست. فوساتی نتوانسته انتظارات را برآورده کند. تیم در یک جنگ بسیار دشوار برای کسب سهمیه فصل بعد قرار دارد و پرسپولیس بازهم آنها را از پا درآورد. همه اینها درکنار هم باعث خشم رئیس باشگاه شده است.

عبدالله بترجی بعد از شکست ۲ بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس وارد رختکن این تیم شد و خطاب به بازیکنان گفت: «نتیجه مهم نیست، اما انتظار داشتم در این مسابقه آبرومندانه بازی کنید و نمایشی بهتر از این داشته باشید. شکست بخشی از فوتبال است، اما عملکرد شما قابل قبول نیست.» بعد از صحبت‌های رئیس باشگاه الاهلی، بازیکنان این تیم که روز جمعه بازی حساسی مقابل الهلال خواهند داشت، قول داده‌اند عملکرد و نتایج ضعیف خود در لیگ قهرمانان را در آن مسابقه جبران کنند.

ایراد کادر فنی یا ناتوانی بازیکنان؟

عده‌ای از کارشناسان بر این عقیده هستند مشکل از کادر فنی نیست و بازیکنان هستند که توانایی لازم را برای پیاده‌کردن دستورات کادر فنی ندارند. آنها معتقدند درگیری‌های به‌وجود آمده در دقایق آخر کاملا بچه‌گانه بوده و نباید آنها وارد درگیری با بازیکنان پرسپولیس می‌شدند تا زمان از دست برود.

بازی برگشت، آخرین فرصت عربستانی‌ها

قطعا با توجه به سیل انتقادها که متوجه دو تیم الهلال و الاهلی شده است آنها در بازی برگشت مقابل سرخابی‌های پایتخت ایران با‌انگیزه دوچندان و همچنین توپی پر به میدان خواهند آمد. از طرفی نباید به فشار فراوانی که روی دوش بازیکنان و کادر فنی هم وجود دارد، بی‌اعتنا بود. یک باخت دیگر ممکن است جرایم و عواقب سنگینی برای مجموعه این دو تیم درپی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقلال در بازی برگشت نبرد بسیار بسیار بسیار سختی دارد. مسوولین ورزش کشور و خصوصا کادر فنی و بازیکنان باشگاه استقلال از همین الان به فکر این بازی باشند. از ما گفتن هست.

    • بی نام

      مدافع عنوان قهرمانی.... خخخخخخ

    • بدون نام

      این است قدرت فوتبال..!
      خاک بر سر آنانی که از دیوار سفارت بالا می روند!!! ما را از میزبانی محروم کردند..

    • بدون نام

      آقا دوباره برای گوشهای سنگین و مغزهای کوچک زنگ زده؛.... این است قدرت فوتبال..!
      آنانی که از دیوار سفارت بالا می روند!!! ما را از میزبانی محروم کردند..

    • کاربر قدیمی

      دم سرخابی ها گرم ، بدجوری حال این سعودی ها رو گرفتند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج