جاباما
۸۵۰۵۷۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

سپاهان – استقلال؛ پنج بازی به یاد ماندنی

تا قبل از ورود برانکو به پرسپولیس، برای سال‌های زیادی استقلال و سپاهان تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی تاریخ لیگ برتر بودند.

وبسایت نود: تا قبل از ورود برانکو به پرسپولیس، برای سال‌های زیادی استقلال و سپاهان تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی تاریخ لیگ برتر بودند. حتی همین حالا هم استقلال، صدرنشین این جدول محسوب می‌شود و سپاهان، بیشترین قهرمانی را در لیگ برتر دارد.

هر دوی آن‌ها، بیشتر دوره‌های لیگ بین مدعیان حضور داشتند و بارها، بازی‌های‌شان نقش دوئل قهرمانی را داشته است. این فصل بعد از افت چند ساله، دوباره هر دو تیم به لیست مدعیان برگشته‌اند. بازی این هفته‌شان هم نقش مهمی در تعیین قهرمان آخر فصل لیگ خواهد داشت. نام‌های بزرگ، این تقابل را جذاب‌تر هم می‌کند.

قلعه‌نویی دوباره روی نیمکت سپاهان نشسته و رکورددار بردن شفر در ایران محسوب می‌شود. شفر هم فصل پیش، رفت و برگشت سپاهان را برد و راه بردن این تیم را خوب می‌داند. مرور ۵ بازی بزرگ سپاهان و استقلال در یک دهه گذشته، نشان می‌دهد جمعه روز جذابی برای لیگ خواهد بود.

لیگ شانزدهم؛ سپاهان 1-1 استقلال

نتایج سینوسی، خریدهای ناکام و قرار گرفتن در رده هفتم جدول، شروع خوبی برای منصوریان در استقلال محسوب نمی‌شد. مشکلات داخلی تیم هم به اوج رسیده و به نظر می‌رسید سفر به اصفهان، آخرین حضور منصوریان روی نیمکت استقلال باشد. منصوریان در تصمیمی بزرگ، بسیاری از ستاره‌های تیم را نیمکت نشین کرد و رحمتی، کاپیتان تیم هم جزو نیمکت نشینان بود.

نمایش فوق العاده بازیکنان جوان استقلال، با گل دقایق پایانی برزای به نتیجه رسید و آن‌ها با یک امتیاز اصفهان را ترک کردند. بازی خوبی که پرونده اخراج منصوریان را بست و نقطه شروع دوران جدید استقلال شد. آن‌ها با تیمی که در اصفهان از آن رونمایی شد تا رده دوم بالا رفتند، دربی را با برد تمام کردند و توانستند از گروه‌شان در لیگ قهرمانان هم صعود کنند.

لیگ قهرمانان 2012؛ سپاهان 2-0 استقلال

بازی استقلال و سپاهان، یک بار هم در سطح آسیا برگزار شده است. استقلال که رقابت قهرمانی لیگ یازدهم را به سپاهان باخته بود، از گروهش در لیگ قهرمانان به عنوان تیم دوم صعود کرد و مقابل سپاهان، که به عنوان صدرنشین بالا آمده بود قرار گرفت.

مرحله یک هشتم، به صورت تک بازی و در خانه سپاهان انجام می‌شد. استقلالی‌ها قصد گرفتن انتقام لیگ را از سپاهان داشتند اما خیلی طول نکشید که سپاهانی‌ها پرونده استقلال را ببندند. برونو سزار، گل اول بازی در دقایق ابتدایی زد و قبل از پایان نیمه اول، بنگر گل دوم را هم وارد دروازه رحمتی کرد. تیم بی روحیه استقلال، نتوانست در ادامه مسابقه عملکرد خوبی داشته باشد و عمر مربیگری مظلومی هم به فصل بعد نرسید.

لیگ دوازدهم؛ استقلال 1-1 سپاهان

دو هفته به پایان لیگ دوازدهم، بازی استقلال و سپاهان در آزادی قهرمان لیگ برتر را تعیین می‌کرد. استقلال یک امتیاز بیشتر داشت و با پیروزی، می‌توانست کار را تمام کند. سپاهان در همان نیمه اول با اخراج پرحاشیه فرشید طالبی ۱۰ نفره شد. با این حال، نیمه دوم نویدکیا سپاهان را جلو انداخت و فرصت صدرنشینی را به تیمش داد. این نتیجه، تا دقیقه ۹۳ باقی ماند. دقیقه‌ای که محسن ایران‌نژاد، مدافع سپاهان با پرشی عجیب دروازه تیم خودی را باز کرد و صدرنشینی و قهرمانی را در تهران باقی گذاشت. استقلال یک هفته بعد، قهرمان لیگ برتر شد.

جام حذفی 1392؛ استقلال 1-1 سپاهان (4-5 در ضربات پنالتی)

دربی در فینال جام حذفی، رویایی است که طرفداران پرسپولیس و استقلال سال‌هاست به آن نرسیده‌اند. لیگ دوازدهم، این رویا بیشتر از همیشه نزدیک به واقعیت بود. پرسپولیس مسیر راحتی تا فینال داشت و استقلال، برای فینالیست شدن فقط کافی بود سپاهان را در نیمه نهایی شکست دهد. فرشید طالبی، این بازی هم تیمش را نیمه اول با کارت قرمز ده نفره کرد. خسرو حیدری، نیمه دوم کارت قرمز گرفت. بازی در نود دقیقه، یک یک تمام شد و وقت اضافه هم بی نتیجه بود. نتیجه به پنالتی رفت و یکی از جذاب‌ترین ماراتن‌های پنالتی جام حذفی رقم خورد.

جی لوید ساموئل، یکی از گلزنان استقلال بود. امیرحسین صادقی، پنالتی‌اش را از دست داد و نکونام برای حفظ امیدهای تیمش، پنالتی پنجم را با ضربه چیپ گل کرد. جمشیدیان، آخرین پنالتی سپاهان را بد زد و بازی در پنالتی پنجم مساوی شد. رحمتی، به عنوان پنالتی‌زن توپ را به اوت زد و خودش، پنالتی بعدی را گرفت تا مقصر حذف استقلال نباشد. در نهایت، سپاهانی‌ها با گل کردن پنالتی هفتم فینالیست شدند. آن‌ها در فینال هم پرسپولیس را بردند و جام قهرمانی را بدست آوردند.

لیگ دهم؛ استقلال 4-3 سپاهان

شاید هیچکدام از بازی‌های حساس استقلال و سپاهان، به اندازه بازی رفت لیگ دهم برای طرفداران این تیم خاطره‌انگیز نباشد. مظلومی تازه وارد روی نیمکت استقلال، روبروی سپاهان قلعه‌نویی، مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت. رابطه قلعه‌نویی و استقلالی‌ها، در آن دوران زیاد خوب نبود و ۷۰ هزار نفر، برای حمایت از استقلال برای شکست تیم قلعه‌نویی به ورزشگاه رفتند.

بازی برای تیم مظلومی فوق العاده آغاز شد. دو گل از میداوودی و یک گل از مجیدی، باعث شد استقلال ۳-۰ برنده به رختکن برود. نیمه دوم سپاهان با شوت‌های از راه دور بیک زاده و یانوش بازگشتی باورنکردنی داشت و بازی، ۳-۳ مساوی شد. دقایق آخر، عنایتی که با پیراهن سپاهان روبروی تیم سابقش قرار گرفته بود، دروازه تیم خودی را باز کرد و استقلال برنده یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این سه سال لنگ داوریعنی لنگ خودش داوربازیهاخودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه کش تولی پرس قزوین یادت نره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج