۸۵۰۶۲۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

اقدام آمریکا تأثیری روی فعالیت‌های سپاه ندارد

قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا، بلافاصله با واکنش‌هایی از سوی ایران روبه رو شد، به گونه‌ای که شورای عالی امنیت ملی، بالاترین مرجع امنیتی کشور اعلام کرد، «سنتکام»، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا و همه نیرو‌های وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

تابناک: قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا، بلافاصله با واکنش‌هایی از سوی ایران روبه رو شد، به گونه‌ای که شورای عالی امنیت ملی، بالاترین مرجع امنیتی کشور اعلام کرد، «سنتکام»، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا و همه نیرو‌های وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

همزمان ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در بیانیه‌ای، اقدام آمریکا را محکوم کرده و گفته است: ایران از این به بعد با نیرو‌های تحت امر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) به عنوان تروریست برخورد خواهد کرد.

مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته، طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا را یک نیروی تروریستی معرفی می‌کند و این حق را به خود می‌دهد که در صورت اقدام علیه ایران با آن مقابله به مثل نماید.

محمدجواد فتحی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: معنی حقوقی و بین‌المللی اقدام امریکا علیه سپاه این است، زمانی که یک نهادی تروریست اعلام شد، همه کشور‌ها این حق را دارند که علیه آن‌ها اقدام نظامی کرده یا اموال آن را مصادره و یا افراد آن را دستگیر کنند.

وی افزود: این کار تبعات زیادی دارد و اقدامی که آمریکایی‌ها کرده اند، پیغام صریحی دارد و نتیجه آن این خواهد بود که اگر سایر کشور‌ها در امور ما به عنوان یک کشور تروریستی ورود کنند، حداقل اتفاقی که برای ما می‌افتد، این خواهد بود که تمامیت ارضی ما زیر سؤال برود.

عضو کمیسیون قضایی گفت: با این اقدام استقلال کشور دچار مخاطره می‌شود و بنابراین، باید اقدام متقابل صورت گیرد. به همین دلیل، اقدام ما این است که آمریکا را یک کشور تروریستی و مرکز فرماندهی غرب آسیا را نیز مصداق یک گروه تروریستی اعلام کردیم و بقیه مسائلی هم که مطرح است، جزو مسائل حقوق بین‌الملل به شمار می‌آید.

این نماینده در ادامه یادآور شد: ما در این طرح گفته ایم که اگر امریکا ورود نظامی کرد، ما اقدام متقابل کنیم. البته باید دقت شود که ما هیچ زمانی شروع کننده نخواهیم بود و به عبارتی جهاد ابتدایی نخواهیم کرد؛ اما اگر امریکا وارد فاز نظامی شود، ما اقدام متقابل می‌کنیم و ارتش‌های آزادی بخش و جهادی را هم دعوت می‌کنیم و این حق را برای آن‌ها قائلیم تا اقدام متقابل کنند. ما همچنین این حق را برای خود قائلیم، کسانی که در جنگ آن‌ها شرکت می‌کنند، تعقیب و دستگیر کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: زمانی که ما مرکز فرماندهی غرب آسیا را، گروه تروریستی دانستیم، از نظر حقوق بین‌الملل، جرمی را تعریف کرده ایم که جرم بین‌المللی است و باید با آن طبق حقوق بین‌الملل برخورد و اعضای آن را دستگیر و اموال آن‌ها را مصادره کرد. همچنین می‌توانیم وارد پایگاه‌های آن‌ها شویم.

عضو کمیسیون قضایی گفت: اما اگر کنگره با فرمانی که ترامپ علیه ایران صادر کرده، مخالفت کند، این حکم ضمانت اجرایی نخواهد داشت و ده روز فرصت دارد در این باره نظر دهد، ولی اگر سکوت کند، به معنای تأیید است و تبدیل به یک قاعده خواهد بود. البته این برای خود آمریکا تأیید شده است، حال آنکه باید سازمان ملل آن را تأیید کند، ولی امریکا با فاکتور‌های اقتصادی و اهرم‌هایی که دارد، می‌تواند تأثیراتی را بر کشور‌های دیگر داشته باشد. آمریکا تا به امروز هر کاری توانسته، کرده، ولی با این اقدام جدید، نمی‌تواند تأثیر چندانی بر عملکرد و فعالیت‌های سپاه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مقامی

      امیدوارم هرکشوری بر علیه سپاه مقتدر ایران با مکروه حیله بخواهد ضربه ای واردکند طبق آیه قرآن مکرو حیله به خودشان برگرددوسرانجام نابودگردندامییییین

    • اسد

      اگر آمریکا هم مثل اروپا نزدیک بود اون وقت در تیر رس موشک های بالستیک سپاه قرار می گرفت حساب دستش می آمد ولی کور خونده اسرائیل که هست ناواش وکشتی هاش نیز در خلیج فارس هستند ویک موشک برای عبرت گیری بهشون می زنیم تا حساب دستشون بیاد فکر های احمقانه اش را التیام ببخشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج