۸۵۰۶۶۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

نه دالیچ سرمربی تیم ملی می‌شود، نه برانکو!

اگر از من بپرسید که از بین دالیچ و برانکو کدام یک بیشتر به درد تیم ملی ایران می‌خورند می‌گویم برانکو. دالیچ به دلایل مختلف اصلا امکان ندارد جانشین کی‌روش شود و شرایط کار کردن در ایران را اصلا ندارد. برانکو هم که گفته‌اند گزینه نیست.

روزنامه شهروند: «دکتر خسرو خرم پزشک عمومی ساکن زاگرب کرواسی که سال‌ها پزشک پرسپولیس و تیم ملی ایران بود، ارتباط بسیار خوبی با مربیان سرشناس کروات دارد؛ از استانکو گرفته تا بلاژویچ و برانکو و بسیاری دیگر از مربیان مشهور این کشور که در فوتبال ایران هم حضور داشته‌اند.

ارتباط بسیار نزدیک او با مربیان کروات باعث شد در روزهایی که شایعات درباره احتمال سرمربیگری زلاتکو دالیچ و برانکو در تیم ملی ایران قوت گرفته، درباره این اخبار غیر رسمی با او حرف بزنیم. او بهتر از هر کسی می‌داند که فدراسیون فوتبال اصلاً با این دو مربی مذاکره داشته یا خیر.

شایعه بسیار مهمی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده، احتمال سرمربیگری زلاتکو دالیچ در تیم ملی ایران است؟

من نمی‌دانم این شایعه از کجا بر سر زبان‌ها افتاده است. تا جایی که اطلاع دارم چند سال قبل پیشنهادهایی از ایران به او شده بود و در مقطعی که بحثی شده بود که می‌خواهند با کی‌روش قطع همکاری کنند، پیشنهادهایی شفاهی و غیر رسمی به دست این مربی رسید. منتهی در نهایت اتفاقی نیفتاد. الان هم که او سرمربی تیم ملی کرواسی است.

با توجه به شناخت و رابطه بسیار خوبی که با مربیان کروات و دالیچ دارید، فکر می‌کنید امکان دارد او جانشین کی‌روش شود؟

دالیچ کمتر از ١٠ ماه قبل کرواسی را نایب‌قهرمان جهان کرد. او هدایت یکی از بهترین تیم‌های اروپا را بر عهده دارد و مربی و انسان خوبی است. به نظر من تحت هیچ شرایطی امکان ندارد او سرمربی تیم ملی ایران شود.

سبک مربیگری او به درد فوتبال ملی ایران می‌خورد؟

آخر وقتی من می‌دانم که اصلاً امکان ندارد او سرمربی تیم ملی شود، چرا باید درباره این مسأله صحبت کنیم؟ دالیچ اگر در تیم ملی کرواسی هم نماند، پیشنهادهای بسیار بزرگی دارد. ضمن اینکه فکر می‌کنید اگر با او مذاکره شود، پول کمتری نسبت به کی‌روش می‌خواهد و مربی ارزانی است؟ سواد و کارنامه‌اش و کار بزرگی که انجام داد، به خوبی نشان می‌دهد که او هم از گران‌ترین مربیان دنیا خواهد بود. در این شرایط من خیلی بعید می‌دانم که سرمربی تیم ملی ایران یک مربی کروات باشد!

البته درباره برانکو هم صحبت‌هایی بر سر زبان‌ها افتاده و مدت‌هاست که می‌گویند او هم یکی از گزینه‌های جدی سرمربیگری تیم ملی ایران است.

علاوه بر دالیچ، برانکو هم سرمربی تیم ملی ایران نخواهد شد. من با او اکنون درباره اینکه دوست دارد دوباره سرمربی ایران شود، حرف نزده‌ام اما همان طور که خودش گفته از اروپا و آسیا پیشنهادهای قابل توجه بسیار زیادی دارد. به هر حال نتایج درخشانی با پرسپولیس گرفته و طبیعی است که تیم‌های ملی و باشگاهی زیادی به دنبال قرارداد با او باشند. منتهی شرایط به خوبی نشان می‌دهد که برانکو هم مربی بعدی تیم ملی نخواهد بود.

مبنای شما برای این حرف چیست؟

مصاحبه مدیران فدراسیون فوتبال از جمله محمود اسلامیان! درست است که چند نفر از مدیران گفتند برانکو مربی نخواهد بود اما حرف‌های محمود اسلامیان که گفته بود برانکو با پرسپولیس قرارداد دارد و یک بار هم سرمربی تیم ملی بوده و امتحان خود را پس داده، روشن می‌کند که بحث حضور برانکو منتفی است. این مدیر بی‌جهت چنین حرفی نمی‌زند.

یعنی اگر به برانکو پیشنهاد بدهند هم بعید است خودش قبول کند! وقتی یکی از بانفوذترین اعضای هیأت‌رئیسه چنین صحبتی را مطرح می‌کند، به نظرتان چند هفته بعد می‌آیند با برانکو مذاکره کنند؟ خود برانکو هم با اینکه مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها باعث شده در دریافت حقوقش ماه‌ها به مشکل بخورد و از طرفی برخی مشکلات دیگر او را اذیت می‌کند اما پرسپولیس و ایران را بشدت دوست دارد.

بحث بعدی اینجاست که انتخاب برانکو هزینه‌های زیادی هم ممکن است ایجاد کند. چون طرفداران کی‌روش علیه او خواهند بود.

کی‌روش که رفت! این مسأله هم خیلی مهم نیست. تا الان هیچ صحبتی با برانکو انجام نشده ولی اگر از من بپرسید که از بین دالیچ و برانکو کدام یک بیشتر به درد تیم ملی ایران می‌خورند می‌گویم برانکو. دالیچ به دلایل مختلف اصلاً امکان ندارد جانشین کی‌روش شود و شرایط کار کردن در ایران را اصلاً ندارد.

برانکو هم که گفته‌اند گزینه نیست. منتهی او واقعاً سطح مربیگری خود را خیلی نسبت به دوره اول حضورش در ایران بالا برده و کاری که با پرسپولیس کرد، نشانگر این مسأله است. سواد و تجربه‌اش بسیار بالاست و شناخت کافی از فوتبال ایران هم دارد؛ کارنامه‌اش هم از همه نظر فوق‌العاده بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zoro

      دست از سر برانکو بردارید او جایش خوب است هر وقت توانستید تیم میلی را تیم ملی کنید او رابه خاطر سربلندی میهن به تیم ملی میدهیم نه تیم میلی که امسال سردار آزمون و روزبه چشمی به زور باید دعوت شوند و شجاع علیپور و وریا غفوری بیرون بمانند فعلا عشق است پرسپولیس

    • بدون نام

      کی میاد مربی یه مملکت داغون بشه؟؟؟،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج